Silné bušení srdce a třes

Dobrý den, můj problém spočívá v silném bušení srdce. Cítím abnormálně silné údery a při každém úderu, když například držím nějaký předmět v ruce, tento předmět zavibruje, je to přesně v rytmu srdečních úderů, vypadá to ve finále tak, že se ten předmět klepe, přesně s každým úderem to zavibruje. Zároveň je mi tento stav velice nepříjemný zejména, když jsem v klidu, nevydržím se adekvátně soustředit a špatně se mi také usíná, v noci mě to občas vzbudí. Mám občas pocit, jako kdyby mi tam to srdce skákalo. Zároveň občas cítím takový celkový třes, například když stojím na ulici na místě, tak se tak poklepávám trochu. Čím by to mohlo být způsobené? Již jsem podstoupil vyšetření EKG, EKG Holter na 24 hodin, klasickou echokardiografii, několikeré odběry krve a vše je v pořádku. Tyto vyšetření jsem podstoupil dokonce několikrát, protože mě tento problém vážně omezuje v životě a chci ho vyřešit. Jediné, co se zjistilo a to jen na jednom ze čtyř ECHO vyšetřeních je mírný prolaps předního cípu mitrální chlopně s lehkou regurgitací pod zadní cíp prvního stupně. Ta mírná regurgitace u mitrální chlopně se zjistila na těch posledních dvou včetně také lehké regurgitace prvního stupně u trikuspidální chlopně. Jeden známý mi také říkal, že ty otřesy od srdce by mohli být způsobené tím, že se ta energie vytvořená srdeční činností přenáší do těla a jak jsem hubený, tak to se mnou s každým bouchnutím otřásá. Važím 65 kg a měřim 178 cm. Co myslíte vy? Co byste ještě doporučil za vyšetření? Chtěl jsem jít ještě na jícnové echo pro jistotu, případně na magnetickou rezonanci či CT vyšetření. Ještě musím dodat, že v poslední době se mi k tomu přidalo otékání nohy u pravého kotníku při delší chůzi. Díky za odpověď, Jiří

Odpověď odborníka:

Pokud jste již absolvoval 4x ECHO srdce, pravděpodobně se nenajde žádná příčina ani na jícnovém ECHU nebo CT vyšetření. Prolaps mitrální chlopně je fyziologická odchylka, kterou má spoustu mladých lidí a nepůsobí žádné obtíže. Pravděpodobně máte extrasystoly, předčasné stahy, které vnímáte takto extrémně. V některých případech se nasazuje betablokátor a obtíže jsou mírnější, někdy léky na uklidnění. Myslím si, že vyšetření jste již absolvoval dost. Možná se jedná o psychické potíže, možná bych doporučil konzulitaci s psychologem.

MUDr. Zbyněk Cejnar
MUDr. Zbyněk Cejnar

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Krajská nemocnice Pardubice, interní klinika- kardiologické oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+9 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
dotaz | Od: Svatoslava | 31.3.2015 16:00
Dobrý den poněkolikáté fibrilaci síní s rychlou
odpovědí komor užívám betablokátor sobycor
1/2 z 5 mg .Jsem po operaci kyčle, totálky a na
posílení imunity po antibiotikách bych chtěla
užívat hlívu ústřičnou s lactobacily.Našla jsem že
obahuje betaglukany. Moje otázka zní mohu toto
užívat když beru betablokátor protože nevím
jestli betaglukan a batablokátor mají něco
společného. děkuji
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Poznejte signály, které pomohou odhalit nemocné srdce
Články: Poznejte signály, které pomohou odhalit nemocné srdce
Srdeční onemocnění jsou...
Zácpa není banalita! Zdraví umí podlomit někdy i velmi citelně
Slovníček pojmů
Články: Slovníček pojmů
Nevíte, co vám lékař ve...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Homeopatika si dokážou poradit i s akutní rýmou
Články: Homeopatika si dokážou poradit i s akutní rýmou
Chladné měsíce roku jsou...
Viry, vetřelci nesoucí nemoc
Články: Viry, vetřelci nesoucí nemoc
Rotaviry, viry žloutenky B...
Alergie na léky
Články: Alergie na léky
Nežádoucí reakce na léky je...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x