Snížení sexuální aktivity po léčbě crohnovy choroby (imuran, pentasa)

Dobrý den, manžel /40 let/ má Cronovu chorobu a bere léky Imuran a Pentasu. Můj dotaz zní, jestli tyto dva léky, nebo některý z nich můžou způsobovat znížení sexuální aktivity? Manžel se s tímto problémem potýká cca půl roku a zhruba stejnou dobu bere Pentasu, Imuran už bere dva roky, proto si myslíme, že je to tím ovlivněno. Nyní je jeho sexuální touha na bodu nula, nemá žádnou potřebu, ani třeba měsíc... Nebo nás ještě napadlo, že za tím může být úbytek testosteronu. Prosím o radu. Děkuji M.V.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jestli má manžel chorobu kompenzovanou, to znamená v klidové fázi, které se říká remise (pozná se z toho, že výsledky odběrů krve i kontrolních vyšetření jsou v normě), může i braní kortikoidních léků způsobit nižší sexuální aktivitu. Jinak, pokud nemá remisi, je úbytek sex. aktivity způsoben aktivitou nemoci, protože tělo "odtstřihne" nejprve ty funkce, které nejsou nezbytné, aby se moho soustředit na uzdravování. At se poradí se svým ošetřujícím lékařem na gastroenterologii, třeba by šlo při klidové fázi (remisi) některé léky snížit a teprve potom, když by se jeho chut na sex nezvýšila, je potřebné se podrobit komplexnímu vyšetření, nejlépe u sexuologa. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: