Tetanie a hyperventilace

Dobrý den, moje 15-ti letá dcera trpí latentní tetanií a hyperventilací. Toto onemocnění se projevilo v den, kdy si způsobila otřes mozku, při kterém jí praskla lebka. Lékaři tvrdí, že tato nemoc s úrazem nemá nic společného. Přes veškeré vyšetření nám nedokázali pomoci. Igelitový pytlík bez efektu, nasazené léky-Mg,Ca,Milgamma, ale hlavně Cipralex a Atarax její duševní stav zhoršují, ale tetanii netlumí. Záchvaty má každý druhý den, ale i 5x do týdne. Toto již trvá 2 měsíce. Záchvaty se projevují bolestí hlavy, tlakem na prsou, bušení srdce, brněním části těla a křečí horní končetin. Diazepam 5mg při záchvatu nepomáhá. Vždy pomůže až Apaurin 5-10 mg do žíly, který nám podá RZS. Bez této pomoci záchvat trvá až 3 hodiny.Děkuji za radu, jak proti této nemoci bojovat.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, u hyperventilační tetanie je příčinou subjektivních obtíží se spasmy (křečemi) pokles hladiny ionizovaného vápníku. Působí jej nízká hodnota oxidu uhličitého v krvi po jeho oddýchání, tj. akutní respirační alkalóza. Bohužel opravdu jediná pomoc v takové situaci je symptomatická - tzn. poloha v polosedě, dýchání se zvětšeným mrtvým prostorem (pytlík, kelímek,..), uklidnění pacienta, příp. Diazepam. Důležité je vyloučit jiné příčiny tetanie, jako nedostatečnost příštítných tělísek, nedostatek vitamínu D či hořčíku, některé intoxikace léky, apod. Bohužel velmi častou příčinou je tzv. funkční porucha u vegetativně labilních jedinců, lidí se sníženou adaptací na zátěžové situace, apod. Zvažte možnost psychologické intervence, jinak se zdá, že Vaše dcera byla vyšetřena dobře.

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: