Únava, velké břicho, přibírání, otoky

Dobrý den, je mi 28 let, procházím poslední dva roky výrazným stresovým obdobím a za posledního půl roku jsem hodně přibrala (o dvě konf. velikosti, cca o 8-10 kg), i když dodržuji pořád stejné návyky, jako předtím. Když jsem zjistila, jak přibírám, začala jsem jíst více pravidelně, dietně, ale nepomohlo to. Taky se cítím stále hodně unavená, vyčerpaná, bez enerige. K tomu mě trápí neustálé zvětšené břicho, vypadám jak těhotná (ale prokazatelně nejsem), je nafouklé, tvrdší, často trpím plynatostí a pálením žáhy. Rovněž mi hodně otékají nohy (od nártu až po kolena, někdy i stehna) a někdy i třeba ruce, ráno po probuzení mám oteklý obličej, mám pocit, jako by tělo zadržovalo vodu (pitný režim dodržuji). Mám sedavé zaměstnání, ale to už několik let a takové problémy jsem neměla. U praktického lékaře jsem byla, po odběru krve mám hodnoty TSH 4,25. Dle lékaře jsem podle výsledků odběrů v pořádku, odmítá můj stav dále řešit. Nevím, kam se obrátit, zda ke specialistovi, ale k jakému...Mám podezření na sníženou funkci štítné žlázy, ale lékař uvedl, že hraniční hodnota je TSH 5, tudíž dle něj jsem v normě. Předpsal mi na hubnutí Adipex retard, ale nepomohl mi, nezhubla jsem, spíše zase přibrala. Před začátkem mých potíží jsem začala po delší době užívat antikoncepci (YAZ, pak Logest, Lindynette), tu jsem nyní vysadila, ale potíže zůstavají stejné. Z gynekologického hlediska jsem v pořádku. Děkuji za Vaši odpověď.

Odpověď odborníka:

Rozmezí TSH do 5 µIU/ml platí pro průměrnou populaci. Hodnota TSH u mladé zdravé ženy by neměla přesáhnout 2,5 µIU/ml. Doporučuji endokrinologické vyšetření i s ohledem na budoucí těhotenství (odběr protilátek proti štítné žláze, vyšetření pohmatem, ev. ultrazvuk). Nevím, zda obsahovalo laboratorní vyšetření provedené u praktického lékaře i základní zkoušku moči, pokud ne, doporučuji vyšetřit i toto. Více Vám t.č. poradit nemohu, protože spektrum možných příčin Vašich obtíží je velmi široké. Adipex Vám spíše nedoporučuji, pokud jste v psychické nepohodě, může řadu obtíží zhoršit. Pokud se vyloučí tělesné příčiny Vašeho stonání, zaměřil bych se i na možný psychosomatický původ obtíží. Například Vaše obtíže se zažíváním jsou poměrně typické pro dnešní životní styl, hovoří se o dráždivím tračníku nebo střevní neuróze. Doporučuji kompletní interní vyšetření lékařem, ke kterému budete mít důvěru.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
kontakt | Od: Míša | 9.8.2015 22:59
Ahojky MIsharo,
mám naprosto stejný problém, nikdo mi s ním není schopen pomoci, prosím přišlo se u Tebe na příčinu otoků,které se pořád střídají? děkuji Míša
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: