Vigantol

Dobrý den, chtěla jsem zeptat, četla jsem, že hodně lidí má nedostatek vitamínu D, a nedostatek může způsobit různé nemoci. Chtěla jsem se zeptat, jak se projevuje nedostatek vitamínu D a zda mohu používat i já Vigantol, který dávám svým malým dětem. Může dojít k předávkování, pokud v těle vitamínu D mám dostatek a co předávkování způsobí. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Vigantol užívat můžete, předávkování je velmi raritní - musela byste užívat po delší dobu velmi vysoké dávky. Předávkování by se projevilo slabostí, zvýšeným pocitem žízně a zvýšenou tvorbu moči, bolestmi břicha (zánět slinivky nebo ledvinné kameny). Nedostatek vitamínu D je běžný, k doplnění zásob stačí např. 3 kapky denně, případně pokud byste na denní užívání zapomínala, můžete užít cca 20 kapek 1x týdně - ideálně nakapat do jogurtu.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: