Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Inzerce

Pocit závrati, nestability nebo nerovnováhy při vysazení léku ARKETIS

Psychiatrie Simona 6.11.2017 redakce uLékaře

Dobrý den, před 6 dny jsem podle plánu (po dobu 3 měsíců) úplně vysadila Arketis. Brala jsem ho pravidelně zhruba rok a půl. Nyní mám už 4. den závratě. Neskutečně se mi točí hlava a já nejsem skoro schopná normálně fungovat. Chtěla bych se zeptat jak dlouho zhruba to ještě bude trvat. Je mi 22 let a jsem z toho dost nešťastná. Bojím se, že to takhle bude ještě několik měsíců, nedej bože napořád.
Moc děkuji předem za odpověď.

Odpovídá lékař:

MUDr. Veronika Horáková

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Klinika pracovního lékařství a cestovní medicíny FNKV

Dobrý den, když končíte s užíváním přípravku ARKETIS, je nutné pomalé snižování dávky během několika týdnů nebo měsíců, což by mělo snížit pravděpodobnost výskytu abstinenčních příznaků. Jeden ze způsobů, jak ukončit léčbu přípravkem ARKETIS spočívá v postupném snižování dávky o 10 mg týdně. Pokud se u Vás v průběhu snižování dávek projevili abstinenční příznaky (závratě), mohl Váš lékař rozhodnout a vysazovat ARKETIS pomaleji.
Možné nežádoucí účinky spojené s ukončením léčby v kategorii časté (mohou postihnout až 1 pacienta z 10) jsou na prvním místě pocit závrati, nestability nebo nerovnováhy.
Většina lidí zjistí, že abstinenční příznaky vyvolané vysazením jsou mírné a samy zmizí v průběhu dvou týdnů. U některých pacientů mohou být tyto příznaky ale závažnější nebo mohou trvat delší dobu a zde doporučení zní, navštivte svého lékaře. Lékař nejspíše doporučí, abyste jste opět začala ARKETIS užívat a poté jste dávky snižovala pomaleji než při předchozím vysazování. I když se u Vás projeví abstinenční příznaky, neznamená to, že nebudete schopná léčbu přípravkem ARKETIS ukončit zcela. S pozdravem, Dr. Horáková

Odpovídá lékař:

MUDr. Miroslav Sekot

Specializace: Psychiatrie Pracoviště: Hélio - centrum pro duševní zdraví

Dobrý den,
po vysazení ssri antidepresiv (kam patří i paroxetin, firmní název arketis, ) se první dny nic neděje, největším rizikem je návrat depresí a úzkostí čili potíží po kterých byl arketis nasazen, závratě by s tím souviset neměly, určitě se poradte se svým lékařem.
s pozdravem
MUDr. Miroslav Sekot
Psychiatr

Poradna uLékaře.cz

Poraďte se s lékařem

Rychlá odpověď
již do 6 hodin

Zkušení lékaři odpovídají
na vaše dotazy

Cena již
od 39 Kč

Zjistit, jak funguje poradna

Související dotazy

Arketis
dobrý den,chci se zeptat,zda může muž brát arketis...
Pocity nestability
Dobrý den píšu jako člověk který už v 28 letech začíná...
Vysazení antikoncepce
Dobrý den. Brala jsem 4 roky HA (tablety) na měsíc...
Vysazení antikoncepce
Dobrý den, je mi 44let a od 18let užívám HA s menšími...
Mírné závratě a pocit nerovnováhy
Dobrý den, před pár dny jsem se začal léčit s lehkou...
Vysazení antikoncepce
Dobrý den,chtěla bych se zeptat.Brala jsem v kuse antikoncepce...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Pocit zahlenění a potřeba vykašlávat

Vážený pane doktore, vážená paní doktorko, ráda bych se svěřila se svým problémem....

Pocit zahlenění, chrapot, bolest na hrudi, dlouhodobé pálení žáhy

dobrý den, ráda bych se optala,už jak půl roku mne trápí pocit zahlenění neustále...

Pocit zapíchnutého cizího tělesa v krku

Prosim vás v krku mám od rána na mandly pocit jako zapichniteho Cizího tělesa...

Pocit zastavi srdce

Dobrý den chtěl bych se Vás zeptat co by jste mi poradili s mým problémem Mám...

Pocit zastavování srdce

Dobrý den mám problem že mám pocit zastavovani srdce nebo to je i realita ?.Někdy...

Pocit zastavování srdce

Dobry den, posledni dobou se me stava, ze pri usinani mam pocit, ze se mi zastavuje...

Pocit zástavy srdce

Dobrý den,chtěl bych se Vás zeptat co by jste mi poradil s mým problémem Mám...

Pocit zástavy srdce při ležení

Dobrý den, poslední dobou jsem ve stresu a občas se mi stane, že ležím (nemusím...

Pocit závratě

Dobrý den, často se mi stává když si lehnu na břicho v posteli, že se mi začne...

Pocit závratě

Dobrý podvečer, mám dotaz,který se týká mojí maminky,její 70 let,celý život...

Pocit zhoršeného nádechu

Dobrý den, pokusím se vám popsat můj problém. Sice jsem už našel podobné případy,...

Pocit zimy jen v noci bez teplot

V noci mě budí pocit veliké zimy nemohu se zahřát.Obšas mívám i tzv."husí kůži"....

Pocit zimy po operaci

Dobrý den.Chtěla bych se zeptat, o čem svědčí, když je člověku neustále zima(...

Pocit zimy, pocení

Dobrý den, mám problém s tím, že je mi často zima, v kanceláři máme okolo 22...

Pocit zmatenosti

Dobrý den, se svým problémem začnu od začátku. Už asi rok kouřím marihuanu (asi...

Pocit znechutenia z jedla

Dobry den, chcel by som sa vas spytat, ci existuje nemoc, ktora sa prejavuje...

Pocit zúžené dýchací trubice

Dobrý den, někdy mám pocit, jako by se mi „svírala dýchací trubice“. Děje se...

Pocit zvetseni ruk a tela

Od vcerejska noci se budim s pocitem zvetseni ruk a tela jak kdyby jsem je mela...

Pocit zvracení

Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat už asi pul roku trpím na pocit zvracení...

Pocit zvracení po napití

Dobrý den, před půl rokem a se mi teď znovu děje to, že mám nutkání zvracet,...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Bolest horní končetiny

Dobrý den Moje problémy se v mém zaměstnání začli zhoršovat v červenci minulého...

Bolest plosky nohou

mam hrozné bolesti chodidel,i v klidu i při chůzi.Byla jsem na ortopedii,tam...

Noční suchý dráždivý kašel

Dobrý den, už týden mám kašel převážně v noci.Když kašlu cítím kovovou pachuť.NEcítím...

Křížokyčelní kloub

Dobrý den, chci se zeptat jak mám pokračovat v léčbě zablokovaného kžížokyčelního...

Opakované užívání ATB

Dobrý den, za posledního půl roku jsem užívala celkem šest antibiotik(Sumamed,Doxybene,Xorimac,Macmiror,...

Rozštípnutý zub

Dobrý den, během krátké doby se mi odporoučely dva zuby. Z jednoho se mi před...

Hnědý výtok při menstruaci

Dobrý den chtěla bych se zeptat mám menstruace ale nevychází země jen krev ale...

Zarudnutí penisu, bolesti varlete

Dobrý den, mám urologický dotaz. Jen chci dodat, že jsem byl na urologii a mám...

Srdecni aritmie

dobry den pane doktore, prosim o radu.. jiz rok a pul me trapi srdecni aritmie....

Obava z boreliózy a encefalitidy

Dobrý den, syn měl cca před 14 dny (3.6)klíště (řádně odstraněno) nemá zatím...

Svědění jazyka

Dobrý den, může být příčinou svědění jazyka alergie? Jsem alergik a moje sezona...

Vodnaté pupínky rukou

Dobry den, na ruke sa mi tvoria pupaciky (vyzeraju take vodnate, ako pluzgiere...

Třes rukou a těla

Dobrý den,chtěla bych prosím požádat o radu.Je mi 41 let a v poslední době ,asi...

Neštovice koupání

Dobrý den, syn bude mít 14dní po neštovicích a má ve školce kurzy plavání. Může...

Porucha erekce příčiny

Dobrý den mám problém když se se svoji přítelkyni chci pomilovat postaví se...

Zalehlé uši-těhotenství 35tt.

Dobrý den paní doktorko, mám vážný prblém se zalehlíma ušima.Tetno problem...

Locoid a slunce

Dobrý den, prosím Vás, můžu s obličejem, na kterém mám namazaný krém Locoid...

Suchý až dusivý kašel

Dobrý den, už přes týden trpím velmi silným suchým až dávivým kašlem. Byla jsem...

Krvácení po pohlavním styku

Dobrý den, oddálila jsem si pomocí antikoncepce Mercilon menstruaci a v tomtéž...

Jak mám ztloustnout?

Dobrý den, potřebuji pomoc. Každého trápí jak zhubnout ale mě trápí jak ztloustnout...

Inzerce
×