Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Svědění pokožky

Kožní obtíže Vlastimil 17.12.2018

Dobrý den.
Koncem července 2018 mne začala svědit různá místa ne těle. Mazal jsem je přípravkem předepsaným mou lékařkou již v dřívější době na svědění ruky (jeho složení: Diprosone 30, Ambidermani ad 100). Protože svědících míst přibývalo a pokrývaly již celé tělo (viz. příloha těla s šipkami) navštívil jsem svou praktickou lékařku. Provedla rozbor krve, moči a stolice s výsledkem, že je vše v pořádku viz. příloha. Předepsala mi opět výše popsaný přípravek a ještě Locoid Lipocream 0,1% a Dithiaden. Krátkodobě tyto přípravky účinkuji na místech, která namažu, ale svědění ihned vyskočí na místech jiných. Většinou jsou svědící místa bez vnějších znaků, ale občas vypadají jako na přiložených fotografiích. Tato místa svědí intenzivně až dva dny i po několikerém natření mastí. Abych se problému zbavil, musel bych mazat několikrát denně celé tělo, protože místa, která nenamažu začnou do jednoho dne svědit, nebo se na nich vytvoří silně svědící vyrážka. Kromě toho obě masti obsahují kortikoidy, které nic neléčí a pro dlouhodobé používání nejsou vhodné. Dithiaden mi způsobil jen velkou ospalost, ale na svědění neměl vliv. Přestal jsem jej po několika dnech užívat.
Lékařka mi ještě doporučila nechat se vyšetřit na alergologii, kde mne objednali až na 18. 1. 2018.
Prosím o radu jak dále postupovat, ať se toho nesnesitelného svědění zbavím.

Poznámka k přílohám:
U vyšetření moče byly zvýšené leukocyty. Po kontrolním vyšetření za týden již byly v pořádku.
Bilirubin mám zvýšený od dětství.

Děkuji za odpověď

Odpovídá lékař:

MUDr. Kateřina Kovaříková

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Vamed-Mediterra

Dobrý večer,
tak to je určitě hodně nepříjemné. Bohužel se nezobrazila příloha.
Je možné, že kromě alergologie budete potřebovat vyšetřit i na kožním.
Jestli Vás Dithiaden příliš tlumil, lze vyzkoušet modernější léky, které se při svědění pokožky také ordinují a tolik netlumí , například Xyzal.
Při těchto problémech je i důležité dodržovat určitý stravovací režim - nejsou vhodná kořeněná jídla, citrusové plody a exotické ovoce vůbec. Příliš kyselé potraviny a tak dál.
Je vhodné i přestat používat na praní avivážní prostředky. Ty vyvolávají alergické projevy dost často.
Přeji, aby se Váš zdravotní stav brzy zlepšil.

Odpovídá lékař:

MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

Fotografie nedorazila. Doporučuji doplnit další celkové vyšetření - kromě alergologie i vyloučení zánětu či infekce v těle. Zhoršujícím faktorem může být i psychická nepohoda. Proti svědění můžete zatím užívat modernější antihistaminika, jak bylo již řečeno.

Související dotazy

Svědění pokožky kštice
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na svědění pokožky....
Několik dní mě trápí svědění pokožky
Dobrý den, několik dní mě trápí svědění pokožky na...
Svědění pokožky
Dobrý den už asi 3 týdny mě trápí svědění pokožky na...
Zarudnutí pokožky hlavy
Dobry den pred dvema tydnama me zacala bolet hrozne...
Alergie na psa, vyrážka
Dobry den, Mam dotaz ohledne svedeni pokozky. Mam...
Svědění pokožky
Dobrý den, prosím Vás, mám tento problém: Již...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Svědění pokožky

Dobrý den, prosím o radu, zda na trhu není lék na léčbu vysokého krevního tlaku,...

Svědění pokožky

Dobrý den, již přes rok mne trápí svědění pokožky po koupeli. Svědí mě převáženě...

Svědění pokožky

Dobrý den, prosím Vás, mám tento problém: Již několik měsíců prakticky...

Svědění pokožky

Dobrý den, obracím se na Vás s kožním problémem. Nerada chodím po doktorech,...

Svědění pokožky

Dobrý den, před dvěma měsíci jsem byl na očkování proti tetanu. Druhý den po...

Svědění pokožky

Dobrý den pane doktore, Potřeboval bych od Vás poradit.V pondělí po vykoupání...

Svědění pokožky

Dobrý den, poslední dobou pociťuji takové zvláštní pálení čí svědění pokožky...

Svědění pokožky

dobrý den, chtěl bych poprosit o radu, asi před dvěma měsíci se u mne objevily...

Svědění pokožky

Dobrý den, uz několik měsíců mě mezi nartem a kotníkem svědí místo cca 2x2cm,...

Svědění pokožky

Dobrý den,jíž asi pátý den mě trápí svědivost kůže. Není to pořád,ale v takových...

Svědění pokožky hlavy

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Před rokem jsem byla u kadeřnice, která mi...

Svědění pokožky hlavy

Dobrý den, prosila bych Vás o radu. Asi měsíc mě svědí kůže na hlavě, manžel...

Svědění pokožky hlavy

Dobrý den, už delší dobu mě trápí svědění pokožky hlavy, už jednou jsem s tím...

Svědění pokožky hlavy

Dobrý den, asi před 14 dny mi začaly více vypadávat vlasy a cca 4 dny mě svědí...

Svědění pokožky hlavy a vypadávání vlasů

Dobrý den, před třemi týdny jsem si obarvila vlasy. Od té doby mám zarudlou...

Svědění pokožky klitorisu

Dobrý den, předem se omlouvám jestli jsem jsem svůj dotaz zařadila do špatné...

Svědění pokožky kštice

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na svědění pokožky. Od června minulého roku...

Svědění pokožky na stehnech

Dobrý den, můj problém je pravděpodobně spojen s jídlem,protože najednou začnu...

Svědění pokožky nohou

Dobrý den, v posledních přibližně dvou letech mě trápí svědění pokožky nohou...

Svědění pokožky po umytí

Dobrý den, asi rok zpátky jsem se začal potýkat s následujícím problémem....

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Menstruace a gynekologie

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda mohu jít na gynekologickou prohlídku,...

Sepse, Zlatý stafylokok

Dobrý den, mám 21letého syna, kterému se od loňského září stále vytvářejí...

Slabá antikoncepce

Dobrý den, užívám přibližně 2 roky antikoncepci Bonadea a před týdnem se mi...

Nedostatek bílých krvinek

Dobrý den, prosím zda by jste mi mohli odpovědět na manželův problém.Je diabetik...

L4/5 levostranná foraminální hernie disku vss. s subligamentosně vycestovatelým fragmentem

Dobrý den, zdravím z Moravy. Prosím o radu. Byla jsem hospitalizována s vyhřezlou...

Cukání v břiše

Dobry den mam dotaz obcas mam neprijemne cukani v brise tesne pod koncem hrudni...

Stíny na plících

Dobrý den, přibližně před třemi roky jsem měla kožní nemoc Erythemu nodosum...

V místě krční mandle mám někdy pocit jako bych tam měla něco zapíchnutého

Dobrý den,v místě krční mandle mám někdy pocit jako bych tam měla něco zapíchnutého.Když...

Bolesti krční a bederní páteře s bolestivostí ramenního kloubu a pravé strany bederní páteře

Dobrý večer pane doktore, mám k Vám dotaz, už několik trpím bolestmi krční a...

Zablokovaná krční páteř

Dobry den. Mela bych dotaz. Pri zaklonu nebo predklonu me strasne boli za krkem...

Vysazeni tritica a nespavost

Dobrý den, prosím o radu jak dál. . Delší čas se potýkám s nespavosti. Dodržuji...

Leidenská mutace

Dobrý den, byla u mne diagnostikována dědičná Leidenská mutace heterozygot....

Chronický zánět slepého střeva

dobrý den pane doktore, zajímalo by mě,zda u chronického zánětu slepého střeva...

Zánět jicnu po ATB

Dobrý den pane doktore. Je to moje již druhá otázka na toto téma. Takže to zkusím...

Předčasná ejakulace

Dobry deň, môj partner v sexe nič nevydrží, vždy je do 3 minút hotový. Za lekárom...

Bolest ramene

Dobrý den, chci se zeptat. Něco přes týden mne bolí rameno, u lékaře mi řekli,...

Napětí, úzkost, lekavost

Dobrý den, Prosím o radu. Poslední dobou ve svém těle cítím napětí, úzkost....

Furolin, zánět močových cest

Dobrý den, dnes mi byla po cistologickém vyšetření předepsána antibiotika Furolin....

Léčím se s depresemi, emočně nestabilní poruchou a generalizovanou úzkostnou poruchou.

Dobrý den, přes 10 let se léčím s depresemi, emočně nestabilní poruchou a...

Rakovina 4. stupně

Dobrý den. Strejdovi 65 let diagnostikovali rakovinu 4. stupně. Je po operaci,...