Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Zhoršenie mojích telesných depresívnych symptómov

Praktické lékařství Shinrin 10.9.2018

Dobrý deň,

pred mesiacom som prekonala gastroeneteritídu s horúčkami do 39°C, vyležala som ju doma a nešla k lekárovi.

Odvtedy sa u mňa objavujú kútiky a vriedky v ústach, následne sa objavilo zhoršenie mojich telesných depresívnych symptómov (mám f 32.2; euthýmia už 2 roky pomocou 100mg Fevarin, 2000mg N-acetylcysteín/denne) : konkrétne celková slabosť a zvláštne šteklenie/pálenie v určitých častiach končatín, pociťujem ich akoby epicentrá slabosti - toto som však mala takmer identické, keď moj stav nebol správne podchytený pred pár rokmi. Je tiež pravda, že som vysadila prídavné Abilify 6 mesiacov dozadu a cítim rozne zmeny každý týždeň - netýkajú sa však nálady, vačšinou sú telesné a nijak zvlášť nepríjemné.

Tieto symptómy slabosti už odchádzajú, celkove je moja nálada vačšinou úplne v poriadku, ale posledné dni začínam cítiť bolesti svalov a kĺbov - hlavne chrbát a ruky. Takže moja otázka znie - može sa jednať o komplikácie gastroenteritídy, alebo ide o následok rozkývania psychicko-telesnej rovnováhy z vysadenia, prosím?

Ďakujem!

Odpovídá lékař:

MUDr. Veronika Horáková

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Klinika pracovního lékařství a cestovní medicíny FNKV

Dobrý den, těžko posoudit, co přesně stojí za vašimi potížemi. Na jedné straně, popisujete sama, že aktuální potíže jsou zcela identické jako v počátku Vaších psychických potíží a proto to určitě svádí k tomu, aby se stav uzavřel jako psychosomatický. Taky vysazení jednoho z léků, který vedli k ustálení euthymie je poměrně důležitý faktor, který je potřeba brát v potaz. Somatické onemocnění s horečkami mohlo být spouštěčem, který vedl ke zhoršení psychických symptomů. Somatickou příčinu ale jednoznačně nevyloučím, určitě by bylo na místě alespoň základní vyšetření praktickým lékařem, případně odběry (zánětlivé parametry, krevní obraz, atd.), při negativním nálezu pak konzultace ošetřujícího psychiatra. Zvážila by jsem opětovné nasazení Abilify do Vaší chronické medikace. S pozdravem, Dr. Horáková

Odpovídá lékař:

MUDr. Soňa Boušková

Specializace: Vnitřní lékařství

Dobrý den, souhlasím s paní doktorkou přede mnou. Je možné, že horečnaté onemocnění spojené se ztrátou tekutin a oslabením organismu mohlo zhoršit Vaše potíže a některé nové vyvolat. Někdy zotavení se ze střevních viróz a problémů s trávením může být zdlouhavé i bez potíží, které k tomu máte Vy. Doporučuji Vám, abyste zašla na kontrolu k praktickému lékaři k základnímu vyšetření včetně laboratorních testů. Doplňte minerály a vitamíny, hlavně ze skupiny B, hořčík, vitamín C. Vřídky v ústech a koutky mohou být právě projevem nedostatku a oslabení těla. Na léčbu dutiny ústní zkuste místně Kalobu či výplach Tantum Verde po dobu jednoho týdne, vyhněte se dráždivým jídlům - tedy zatím držte mírnou dietu bez kávy, alkoholu, pálivých a kořeněných jídle, velkých alergenů a dráždidel ajko rajčat, ananasu, soji apod.. Užívejte probiotika s prebiotiky denně. K tomu bych doporučila, abyste se obrátila na lékaře, který řídí léčbu Vaší psychiky. Je možné, že vysazení Abilify mohlo mít vliv na Vaše potíže rovněž a bude třeba se k léku vrátit. Bolavé klouby a záda mohou souviset s proběhlou virózou stejně jako s Vaši depresivními projevy, bez vyšetření to bohužel blíže stanovit nelze. Přeji Vám brzké zlepšení stavu. S pozdravem MUDr. Soňa Boušková

Poradna uLékaře.cz

Online poradna a objednání k lékaři

Rychlá odpověď
již do 6 hodin

Zkušení lékaři odpovídají
na vaše dotazy

Cena již
od 99 Kč

Zjistit, jak funguje poradna

Související dotazy

Přehnané hlídání tělěsných příznaků
Dobry den před 2 lety my začali problémy se srdcem...
Praskanie v kolenach po op. ramena
zdravim. pred 2 mes. som mal operaciu ramena (vyklbenie...
Oči-zhoršený zrak
Zdravím pred týždnom som si doma prepichol ucho a zdá...
Zhoršenie stavu po mesiaci užívania AD
Dobrý deň, psychiatrička mi predpísala AD Citalec...
Přenos HIV
Dobrý den,všimla jsem u jedné z mojich kamarádek že...
Praskání kůže na rukou
Dobrý den,již delší dobu mi praskají konečky-polštářky...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Zhoršení zraku a brnění

Dobrý den, Už se mi to kdysi stalo a teď zase, že jsem začal hůř vidět po chvili...

Zhoršení zraku a nervozita

Dobrý den, poslední dobou mám zhoršené vidění (rozostřené, mlhavé), celkový...

Zhoršení zraku během dne

Dobrý den. Už několik měsíců se potýkám s problémy s očima. Nosím od malička...

Zhoršení zraku nadálku

Dobrý den, mám lehce zhoršené vidění do dálky, ale poslední asi rok a půl se...

Zhoršení zraku po alkoholu

Dobrý den, přítel tvrdí, že se mu po oslavách či po každé akci, kde se pije...

Zhoršení zraku po odstranění cizího předmětu

Dobrý den, při práci s bruskou se mi i přes ochranné brýle dostala do oka...

Zhoršení zraku po pádu, nevolnost, tlak

Dobrý den, téměř před 3 mi lety jsem ve velké rychlosti spadla na in-linech....

Zhoršení zraku při fyz.zátěži

Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu.Začala jsem chodit na Zumbu.Po odtančení...

Zhoršení zraku u vnučky

Dobrý den,mám 16.letou vnučku. Při návštěvě si zkoušela moje brýle na dálku....

Zhoršení zraku, plicní chlamydie

Dobrý den, tento rok jsem v únoru prodělal infekci způsobenou plicní chlamydií....

Zhoršenie stavu po mesiaci užívania AD

Dobrý deň, psychiatrička mi predpísala AD Citalec 20 mg/1x denne kvôli nestálemu...

Zhoršený ekzém

Dobry den, jsem ekzematik a zaroven mam sklony k akne. Posledni tyden se...

Zhoršený ekzém v těhotenství - čím léčit ?

Dobrý den, jsem v 15. týdnu těhotenství a extrémně se mi v posledním měsíci...

Zhoršený nález na cytologii děl. čípku

Dobrý den, Vcera mi muj osetrujici gynekolog oznamil, ze mam zhorsene vysledky...

Zhoršený psychický stav manžela

Dobrý den, můj manžel se již vícekrát léčil v psychiatrické léčebvně v Opavě,...

Zhoršený sluch

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, možná to bude někomu připadat absurdní, ale...

Zhoršený sluch

Odpověď lékaře na dotaz #207804 Dobrý den, Audiometrie samozřejmě vychází...

Zhoršený sluch a zrak

Dobrý Den , mám dotaz poslední dobou mám pocit, že mám zhoršený sluch a zrak...

Zhoršený spánek

Dobrý den , udeřil jsem se do hlavy o dveře nad levé obočí , rána to nebyla...

Zhoršený stav

Dobrý Den už asi dva roky mám opravdu divné stavy. Nesnesitelná únava, že mám...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Užívání neurolu

Dobrý den, Je mi teprve 17 ale mám značné psychické problémy...za ani ne...

Špatně polykám

Dobrý den chci se zeptat jestli může dělat autoimunitní zánět štítné žlázy tlak...

Pálení na hrudi

Dobrý deň. Mám 24 rokov Už dlchšiu dobu ma trápi pálenie na hrudi. ( asi pol...

Artroskopie kotníku

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho trvá léčba po artroskopii kotníku....

Únavová zlomenina

Dobrý den, Doktor mi diagnostikoval únavovou zlomeninu (zlomená III. nártní...

Bolest při defekaci

Dobrý den,stavá se mi že mně začne bolet tluste střevo je to citit,jak to boli...

Navigovaný obstřik pod CT

Dobrý den, jsem 2 dny po navigovaném obstřiku pod CT ke kořenu S1. Byla...

Hemoroidy?

Dobrý den, mám starost o svého partnera. Přibližně před měsícem mu začaly potíže...

Exhibicionismus

Prosím o radu.V posledním půlroce mám neodbytnou touhu předvádět svoje pohlaví...

Krev v moči, bolesti v bedrech

Dobrý den,jmenuji se Olga,je mi 42 let, minulý týden jsem byla zaměstnavatelem...

Bolest po operaci žlučníku

Dobrý den,jsem uz téměř 4.týden po operaci žlučníku pro výskyt kaménků,měla...

Také na toaletním papíře se objevuje jednou za čas jasně červená krev

Dobrý den, Poslední dobou mám stužkovitou stolici, občas se v ní objeví hlen....

Léky na vysoký tlak - Concor 5, Agen 5, dušnost, bolesti

Dobrý den, užívám léky na vys. tlak Concor 5 a Agen 5, doplňkově ještě L -...

Obava z rakoviny

Dobrý den, je mi 40 let a cca před měsícem mne přepadlá náhlá bolest v levém...

Bolest při sexu

Dobrý den, mam takovy problem. Pri pohlavnim styku me vzdy boli kdyz do me partner...

Pupínky a chloupky na penisu

Dobrý den, už pár let sleduji, že se mi tvoří chloupky na penise. Hledal jsem...

Problémy s trávením

Dobrý den, už několik měsíců na sobě pozoruji nevolnosti po jídle. Dřív to...

Výtok je bílý, průhledný někdy nažloutlý a hlenovitý a také zapáchá občas.

Dobrý den, trápí mě výtok už několik let. Je mi 16 a výtok je bílý, průhledný...

Zvětšené srdce

Lékaři mně zjistili zvětšené srdce. Nevím, co to je a jak mám reagovat.Nikdo...

Kondylomata

Dobrý den, prosím, co by to mohlo být (viz foto), mám to tak měsíc a půl,...