10 tipů, jak předcházet osteoporóze

  • Redakce uLékaře.cz
  • 4.10.2011
  • Aktualizace: 4.10.2011
  • Osteoporóza

Chcete mít pevné kosti co nejdéle? Pak si vezměte k srdci následující rady a doporučení.

Prevence osteoporózy vede ke zdraví i ve stáří
Prevence osteoporózy vede ke zdraví i ve stáří
  1. Získejte dostatečné množství vápníku a vitaminu D – pomáhají budovat zdravé a pevnější kosti. Prevence osteoporózy začíná konzumací potravin bohatých na vápník a vitamin D (ten pomáhá při absorpci vápníku v těle).
  2. Nekuřte – zůstávejte daleko od cigaret. Kouření snižuje schopnost těla absorbovat vápník, který je nutný pro silné kosti. Pokud kouříte, hledejte způsoby, jak přestat.
  3. Jezte potraviny ze sóji – sójové výrobky pomáhají udržovat hustotu kostí.
  4. Denně cvičte – cvičení posiluje a buduje pevné kosti v průběhu času. Každodenní chůze či běh jsou pro prevenci osteoporózy skvělé, stejně tak zvedání menších předmětů pro posilování paží.
  5. Vyvarujte se zvýšené konzumace alkoholických nápojů – alkohol, stejně jako kouření, brání tělu vstřebávání potřebného vápníku pro pevnost a sílu kostí. Více než dva nápoje denně mohou vést k problémům s kostmi, a to v dlouhodobém horizontu.
  6. Omezte příjem kolových nápojů – obsahují velké množství fosfátů, které nemají téměř žádnou výživovou hodnotu, tedy ani vápník. Doporučujeme omezit jejich příjem a raději dejte přednost vodě.
  7. Zvažte hormonální terapii v menopauze – ženy, které jsou v přechodu, by měly začít uvažovat o hormonální terapii jako prevenci před osteoporózou. Hormony totiž hrají klíčovou roli pro zdraví žen v menopauze. Poraďte se se svým lékařem.
  8. Jezte listovou zeleninu – kapusta, zelí, salát, brokolice, špenát a jiné druhy listové zeleniny jsou dobré pro prevenci osteoporózy. Forma vitaminu K se nachází právě v těchto druzích zeleniny, které pomáhají udržovat zdravé kosti.
  9. Užívejte hořčík. Studie ukázaly, že lidé konzumující méně hořčíku mají vyšší riziko rozvoje osteoporózy než lidé, kteří ho mají dostatek. Po poradě s lékařem začněte užívat potravinové doplňky obsahující hořčík.
  10. Vyhněte se přemíře soli a cukru. Prevence osteoporózy začíná mimo jiné snížením konzumace soli a cukru.

(aši)

Zdroj: www.associatedcontent.com

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Chorob, které postihují játra, je více, nehrozí jen žloutenka
Články: Chorob, které postihují játra, je více, nehrozí jen žloutenka
Výčet jaterních onemocnění...
Stop kouření: každodenní boj, který ale stojí za to
Články: Stop kouření: každodenní boj, který ale stojí za to
Chcete skončit s tabákem a...
Osteoporóza
Články: Osteoporóza
Osteoporóza v doslovném...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Očkování psů proti lymeské borrelióze
Články: Očkování psů proti lymeské borrelióze
Nemocí, kterými mohou...
Orgasmus u ženy
Články: Orgasmus u ženy
Příčin, které způsobují, že...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: