Čtyři cviky pro bolavá záda

  • Redakce uLékaře.cz
  • 3.6.2015
  • Aktualizace: 3.6.2015
  • uLékaře.cz

Bolesti zad patří mezi běžné zdravotní obtíže dnešní doby. Na vině je často sedavé zaměstnání, nedostatek pohybu, špatné držení těla, důležitou roli však může hrát také stres či obezita. Od omezujících potíží si lze ulevit vhodnými cviky, které posílí důležité zádové svaly.

Od bolesti si lze ulevit vhodnými cviky, které posílí důležité zádové svaly.
Od bolesti si lze ulevit vhodnými cviky, které posílí důležité zádové svaly.

1. Sezení u zdi

Stoupněte si zády ke zdi ve vzdálenosti asi 30 cm a nohy rozkročte do šíře ramen. Potom se o zeď opřete a posouvejte se směrem dolů, jako byste chtěli udělat dřep. V poloze, kdy jsou kolena v pravém úhlu, setrvejte 10 vteřin a opatrně vstaňte. Cvik opakujte 8–12krát.

2. Zvedání nohy a paže do kříže ve vzporu klečmo

Opřete se o natažené paže a kolena (do takzvaného vzporu klečmo), přičemž ruce od sebe položte zhruba na šířku ramen. Ve stejnou chvíli zvedněte pravou ruku a levou nohu a vytáhněte se za nimi. Vydržte v této pozici po dobu 5 sekund, vraťte končetiny zpět na podložku a totéž proveďte s levou rukou a pravou nohou. Cvik opakujte 8–12krát. Během cvičení mějte záda zpevněná a předejděte jejich prověšení.

 

Doporučené téma: Léčba bolesti

Poslední článek:
Trápí vás bolesti hlavy? Možná za to mohou hormony!
Bolesti hlavy mohou být způsobeny mnoha faktory, včetně genetické výbavy či stravovacích návyků. U žen navíc k...  zobrazit téma

3. Procvičení pánve vleže

Položte se na záda a pokrčte nohy v kolenou. Zatlačte paty do podložky, zpevněte hýždě a zvedněte pánev a záda až po ramena nad podložku. Kolena, kyčle i ramena by měly tvořit jednu linii. V této pozici vydržte 6 vteřin a pomalu se vraťte do lehu. Cvik opakujte 8–12krát.

4. Lokty proti zemi

Lehněte si na břicho a ruce složte pod hrudník vedle sebe tak, aby byly lokty pod rameny. Tlačte předloktím proti zemi, až se horní polovina vašich zad spolu s hlavou zvedne z podložky. V dané pozici vydržte několik sekund.

Mějte na paměti, že bolest zad může doprovázet také některá závažná onemocnění, která cvičení vyléčit nedokáže. V případě, že vás tyto obtíže budí ze spaní či znemožňují běžné denní aktivity, konzultujte problém s odborníky.

Zdroj: www.webmd.com

Na článku spolupracoval:

MUDr. Veronika Richterová

Líbí se vám článek?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Křečové žíly
Články: Křečové žíly
Křečové žíly, varixy nebo...
Oční projevy alergie
Články: Oční projevy alergie
Zánět spojivek může mít...
Otoky po hmyzím bodnutí nepodceňujte
Články: Otoky po hmyzím bodnutí nepodceňujte
Možná vy nebo vaše děti...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Endokrinologické vyšetření
Články: Endokrinologické vyšetření
Endokrinologické vyšetření...
Kašel kvůli pálení žáhy? Ano, je to možné!
Články: Kašel kvůli pálení žáhy? Ano, je to možné!
Refluxní choroba jícnu se...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: