Pomozte si cvičením od bolestí zad

Základem zdraví je zůstávat fyzicky aktivní. Pravidelný a různorodý pohyb pomůže ulevit od bolesti a ztuhlosti zad i těla, posílit svaly, spálit kalorie, zlepšit náladu a snížit riziko některých závažných onemocnění. Máme pro vás pár cviků, které zvládnete i sami doma.

Domluvte se s fyzioterapeutem na nejvhodnějších cvicích právě pro vás
Domluvte se s fyzioterapeutem na nejvhodnějších cvicích právě pro vás

Protáhněte se

Hrbíte se při sezení? Pokud ano, vaše bederní páteř a horní část zádových svalů je přetížená, zatímco prsní svaly postupně slábnou. To s sebou nese bolest zad i šíje. Jednoduchým protažením si ulevíte a dostanete své tělo zpět do rovnováhy.

Jak na prsní svaly

Prsní svaly připojují paže k trupu a používáte je například při tlačení nákupního vozíku či objímání vašeho dítěte. Posílit je můžete v posilovně na speciálních strojích (tzv. „bench“) nebo klasickými kliky. Na úlevu od bolesti ale také stačí jednoduché protažení, které se dá provádět kdekoliv a kdykoliv.

Doporučené téma: Léčba bolesti

Poslední článek:
Co dělat, když má dítě horečku?
Vysoká teplota u malého dítěte je vždy signálem ke zvýšené pozornosti. Víte, co všechno může horečku vyvolat a...  zobrazit téma

  1. Postavte se rovně nebo se posaďte na židli s nízkým opěradlem. Ruce pokrčte v loktech tak, aby vaše dlaně směřovaly z boku k ramenům. Jejich postavení tak připomíná písmeno W. Ramena přitom musí být uvolněná. Při cvičení tlačte lokty za sebe, aby se ramena přiblížila co nejvíce k sobě. Napočítejte do tří a  uvolněte se.
  2. Stoupněte si do dveří s chodidly v úrovni ramen a  lehce pokrčte kolena. Dlaněmi se zapřete o rám a přeneste váhu dopředu. Ucítíte, jak se vaše prsní svaly napínají. Navíc při tomto typu cvičení se protahují i přední svaly ramene.

Pokud jsou ale vaše záda tak ztuhlá a bolavá, že si jen těžko dokážete představit nějaký pohyb, domluvte se raději s fyzioterapeutem nebo rehabilitačním lékařem na cvičení, které bude nejvhodnější právě pro vás.

(jez)

Zdroj: www.arthritistoday.org

Líbí se vám článek?
+20 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Cvičení | Od: ATB | 11.7.2016 15:53
Cvičení samozřejmě pomáhá taky,
ale občas se to dá podpořit právě
těmi látkami zmiňovanými níže.
Echinacea je samozřejmě jedna z
nich
reagovat
Záda | Od: Jana | 30.6.2016 11:46
Já měla velké problémy se zády, ale
vyřešila jsem to traumeelem. To
jsou tablety, které obsahují
echinaceu. Doporučuju
reagovat
re:Záda | Od: Dorina | 7.7.2016 13:46
Z těch léčivých přírodních látek je to
ještě heřmánek
reagovat
re:Záda | Od: Laskonka | 1.7.2016 11:48
Pokud vím, tak traumeel je pro
sportovce. Taky jsme ho používali
reagovat
re:re:Záda | Od: Kvanda | 8.7.2016 14:47
Jj používá jej například rugbyový
australský národní tým
reagovat
re:re:Záda | Od: Redkev | 4.7.2016 10:21
My bereme traumeel s sebou na
dovolenou. Právě proto, že s ním
eliminujeme všechny možný
modřiny a natažený svaly
reagovat
na bolest | Od: Jarka | 11.12.2015 13:06
když mě bolí záda, manžel mi je natře Thermolkou
s konopím, hřeje moc dlouho a bolest pak přejde
reagovat
re:na bolest | Od: Dana | 27.4.2016 11:23
Cvičila jsem ale nepomáhalo to a měla jsem na to
málo času, jj taky teď používám Thermolku a cítím
se super.
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x