Rok 2015 bez křečových žil? Víme, jak na to

Zhubnu, zlepším hospodaření s penězi, přestanu kouřit a najdu si lepší práci. To jsou jen příklady nejčastějších novoročních předsevzetí. Neměl by k nim však letos přibýt i slib udělat konečně něco pro zdraví žilního systému dolních končetin?

Pro zdraví žilního systému je nezbytný příjem bioflavonoidů, které obsahují například borůvky.
Pro zdraví žilního systému je nezbytný příjem bioflavonoidů, které obsahují například borůvky.

Podle statistiky splní svá novoroční předsevzetí pouhých 8 % jedinců. Nejčastější chybou bývá vytyčení obtížně splnitelných úkolů. Nenakládejte toho na svá bedra příliš mnoho a raději se zaměřte na jeden či dva reálné cíle. Například se pokuste zbavit křečových žil. Pokud již několik let trpíte otokem a bolestí nohou a na vašich dolních končetinách se objevují nevzhledné boule, nastal čas jednat. „Křečáky“ totiž nejsou pouhým kosmetickým problémem, ale v průběhu času se mění v závažnou zdravotní komplikaci.

Za život v pohybu

Slibte si v novém roce více cvičení. Do práce se vydejte na kole, místo výtahu používejte schody a odpoledne jděte na procházku. Jednoznačně nejúčinnější prevencí vzniku křečových žil je totiž pravidelný pohyb. Fyzické cvičení také pomáhá již při pokročilých potížích. A nemusíte se nutně vydat na dráhu profesionálního sportovce, lékaři doporučují pravidelné cvičení s nízkou až střední intenzitou zátěže. Ideální volbou tak mohou být procházky, běh, jízda na kole či plavání. Při pohybu se totiž zapojuje takzvaná svalová pumpa dolních končetin, která zlepšuje odtok žilní krve směrem k srdci

Změňte jídelníček

Pro zdraví žilního systému je nezbytný příjem bioflavonoidů. Tyto přírodní látky zlepšují pevnost žilní stěny a zmírňují projevy křečových žil. Sehnat je můžete ve formě potravinových doplňků, ale také se vyskytují v ovoci, zelenině a bylinkách. Potraviny bohaté na flavonoidy jsou kupříkladu:

  • citrusové plody,
  • borůvky,
  • brusinky,
  • švestky a třešně,
  • hroznové víno,
  • rozmarýn,
  • yzop,
  • vikev.

Jejich zařazení do pravidelného jídelníčku jistě ocení vaše bolestivé a oteklé končetiny. Také si můžete slíbit, že budete méně solit. Nadměrný příjem soli totiž „nasává“ tekutinu do cévního systému, čímž způsobí i horší odtok krve z žilního systému dolních končetin. Od věci není ani předsevzetí v podobě brzké návštěvy lékaře specialisty. Pokročilé onemocnění totiž často vyžaduje chirurgické řešení. Oddalováním konečného řešení tak riskujete vznik nepříjemných komplikací v podobě zánětu žil a bércových vředů.

Zdroj: http://bunkerveins.com
www.veincliniconline.com

Autor článku:

MUDr. Jakub Holešovský

Líbí se vám článek?
+10 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: