Štíhlost může zajistit dostatečně dlouhý spánek

  • Redakce uLékaře.cz
  • 11.12.2009
  • Aktualizace: 11.12.2009
  • Dobrý spánek
Jedenáct hodin spánku denně – pro většinu dospělých nesplnitelný sen, pro děti naopak noční můra. Dostat potomka včas do postele je občas nadlidský výkon. Nepolevujte ale ve svých snahách. Jednou vám za to vaše děti poděkují. Možná díky tomu totiž nebudou mít v budoucnu problémy s váhou.

Spánkem proti obezitě

Dostatečný spánek v dětství může snižovat riziko obezity v dospělosti. Vědci z univerzity v Dunedinu na Novém Zélandě provedli dlouhodobou studii, která prokazuje vztah mezi nedostatkem spánku v dětství a nadváhou v dospělosti. Studie zahrnovala a 32 let sledovala 1 037 lidí narozených v letech 1972–73. V jejich pěti, sedmi, devíti a jedenácti letech rodiče nahlásili čas, kdy děti chodily obvykle spát a kdy vstávaly.

Malí spáči budou štíhlejší
Malí spáči budou štíhlejší

Malí "spáči" budou štíhlejší

Výsledky studie zní jasně: čím více doba spánku klesala, tím rostl tzv. body mass index (BMI), tedy ukazatel tělesné hmotnosti, v dospělosti. Děti, které spaly méně než jedenáct hodin denně, měly v budoucnu vyšší sklon k nadváze. S přihlédnutím k dalším faktorům, které mají vliv na obezitu, jako je váha v dětství, sledování televize a množství pohybu v dospělosti, je stále prokazatelné spojení mezi spánkovou deprivací (nedostatkem spánku) a rizikem vzniku obezity v pozdějším životě.

Unavené děti se příliš nehýbou

Zatím nelze říci, proč tomu tak je. Jedna z teorií, založená na laboratorním výzkumu, tvrdí, že dlouhodobý nedostatek spánku narušuje rovnováhu mezi hlad vyvolávajícími a hlad potlačujícími hormony. Další nabízí jednodušší vysvětlení: ospalé děti mohou být příliš unavené na to, aby během dne vyvíjely fyzickou aktivitu.

Doporučené téma: Léčba neplodnosti

Poslední článek:
Darováním vajíčka můžete někomu splnit sen
Léčba neplodnosti může mít různou podobu. Někomu stačí upravit jídelníček, zhubnout nebo povzbudit ovulaci léky...  zobrazit téma

Podle odborníků by děti mezi 5 a 11 lety měly spát až jedenáct hodin denně, dospívající mezi 8,5 a 9,5 hodinami. Záleží na vás, jak moc budete dbát těchto doporučení ve vaší výchově. Ale uvědomte si, že správné spánkové návyky se mohou příznivě odrazit v budoucím životě vašich dětí.

(pad)

Zdroj: www.reuters.com

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Nezaměňujte anxiolytika s antidepresivy
Články: Nezaměňujte anxiolytika s antidepresivy
Anxiolytika a antidepresiva...
Včasné odhalení infekce v ráně pomůže lepšímu hojení
Články: Včasné odhalení infekce v ráně pomůže lepšímu hojení
Zanícení poranění bývá...
Nepodceňujte vyrážku. Může být projevem alergie.
Články: Nepodceňujte vyrážku. Může být projevem alergie.
Alergie mívá různé projevy...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Nádory mozku
Články: Nádory mozku
Situace v léčbě nádorů...
Nedostatek pohybu ohrožuje srdce!
Články: Nedostatek pohybu ohrožuje srdce!
Podle lékařů neustálé...
Poznejte signály, které pomohou odhalit nemocné srdce
Články: Poznejte signály, které pomohou odhalit nemocné srdce
Srdeční onemocnění jsou...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Až 90 procent populace trpí zánětem v ústech a neví o něm
Pásový opar
Články: Pásový opar
Pásový opar, herpes zoster...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x