Zdravá strava může být důležitým krokem k početí

Konkrétní jídelníček přímo ovlivňující plodnost sice neexistuje, nicméně dodržováním základů zdravé výživy se vaše vyhlídky na početí potomka mohou značně vylepšit.

Pestrá strava - základ všeho
Pestrá strava - základ všeho
  • Základním pravidlem je udržování přiměřené tělesné hmotnosti. Trpíte-li podváhou či nadváhou, snažte se svoji hmotnost upravit. Pozor ovšem na drastické diety – ty v období, kdy se snažíte počít zdravé dítě, žádoucí určitě nejsou, stejně jako vaše případná porucha příjmu potravy (bulimie, anorexie). Na detailní úpravu jídelníčku nemusíte být sami, poradí vám v kterékoli poradně pro výživu.
  • Do svého jídelníčku zařaďte více ovoce a zeleniny. Obsahuje vitaminy, minerální látky a vlákninu, a menší počet kalorií (zejména zelenina) než většina ostatních potravin. Zkuste si dát třeba banán místo dezertu po obědě.
  • Dodržujte pitný režim – tělo je z velké části tvořeno vodou, ta z nás ale odchází (močením, potem), proto ji neustále potřebuje doplňovat. Optimální množství je 2,5 l denně. Pijte rovnoměrně po celý den, nečekejte na pocit žízně. Tím tělo již hlásí počátek dehydratace.
  • Vyřaďte alkohol. Sice byly prokázány pozitivní účinky například piva nebo červeného vína na lidské zdraví, ale ve velmi omezeném množství, a nikoli pro ženy, které chtějí mít dítě nebo jsou už těhotné.
  • Omezte pití kávy – jeden dva šálky slabé kávy vám pravděpodobně neublíží, nicméně svých obvyklých pěti silných „turků“ denně byste se vzdát raději měla.
  • Nekuřte – jedno z nejdůležitějších pravidel pro zdraví člověka obecně, nikoli jen pro budoucí maminky.
  • Dopřejte si pohyb a čerstvý vzduch – obojího se dá docílit například delšími procházkami přírodou.
  • Hlídejte si celkové složení jídelníčku – kromě zmíněného ovoce a zeleniny a vody by měl obsahovat i mléčné výrobky a celozrnné pečivo, celkově by měl být pestrý. Nespokojte se se stále stejnou snídaní a obědem v blízké restauraci.
  • Po poradě s lékařem lze užívat doplňky výživy, speciální přípravky obsahující vitaminy, minerály a stopové prvky pro ženu nezbytné nejen v těhotenství, ale právě i před samotným početím dítěte.

(jan)

Líbí se vám článek?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: