Alergie po ace inhibitoru

Dobrý den, stále mě trápí otoky a dušnost, již je to měsíc. Brala jsem na vysoký tlak Prestarium neo (inhibitor ACE) půl tablety denně něco přes rok. Asi před měsícem jsem byla na dovolené v jižních Čechách a tam vše odstartovalo-nejdříve otok rtu, pak otok ucha, nejdříve jsem si myslela, že se jedná o bodnutí komára, ale teď už si to nemyslím, mám výsledky z alergologie. Jelikož u sebe nosím Anapen, Prednison a Dithiaden (alergie na vosu), vzala jsem si dithiaden a vše bylo zase ok. Po návratu z dovolené otok víček, otoky na hrudníku a střídavě po těle, otoky rtů, potíže s dýcháním. Alergolog mi tedy udělal vyšetření. Jedna z možností je, že to mohlo způsobit Prestarium, tak už to neberu. Když se mi přitížilo s dýcháním, vzala jsem Prednison a Dithiaden, pak to přestalo a za 2 dny zase atd. atd. Nyní jsem vyměnila Dithiaden za Zodac a beru ho ráno a večer, občas, když nemůžu dýchat, tak Prednison. Do toho mě začalo bolet v krku, tak jsem jednu noc vůbec nespala, neuměla dýchat, dostala jsem ATB Ospen, když jsem brala ATB byly problémy menší, nyní znovu. Mám výsledky z alergologie, mám hladinu ANA: slabě pozitivní, anti-TGB index: 0,913 a anti-TPO index:4,592 - tedy pozitivní. Komár nic, potraviny nic, akorát trávy a ta vosa, o které vím a bodnuta jsem nebyla. Pan alergolog mě s podezřením na autoimunitní tyreoiditidu díky vysoké hladině protilátek proti štítné žláze poslal na endokrinologii, tam mi udělali vyšetření na TSH a teď čekám na výsledky, ale to zřejmě nesouvisí s mými příznaky, endokrinolog říkal, že podle pohmatu není štítná žláza zvětšená. Zjevně se jedná o reakci na to Prestarium, tedy nic jiného mě už nenapadá, zajímal by mě Váš názor. Akorát netuším, jestli je to normální, že to odeznívá tak dlouho, a že po celou dobu, co jsem to brala se nic nedělo, až na dovolené. A nyní nemám ani tlak moc vysoký. Máte s tím nějaké zkušenosti? Dneska jsem měla svědivé otoky po obličeji, ráno mě pálely uši, dále otoky po celých rukách i v tříslech, po tom, co už měsíc Prestarium neužívám. A krk mám oteklý snad neustále. Pocit něčeho v krku tak co 2, 3 dny. Nějaké otoky skoro každý den. Díky za Vaši trpělivost při čtení tak dlouhého textu. S pozdravem Eva Klemensová

Odpověď odborníka:

Teoreticky je tento typ alergické reakce po Prestariu možný, ale pokud ho již neberete, spíše půjde o nějaký autoimunní problém. Užívejte Prednison nějakou dobu trvale-. např. několik dní 40mg/d, pak postupně se snižováním denní dávky po 5 mg/d. třeba každé 2 dny. Prednison pak v nižší udržovací dávce můžete brát třeba měsíc, i déle. bylo by vhodné pátrat po dalších vyvolávajících příčinách - infekční fokusy, helikobakter, psychická zátěž?

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
-3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x