Dialyza a nizky krevni tlak

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu ohledně mé maminky (58). Přes půl roku navštěvuje dialýzu 3x týdně, měla vždy dost vysoký tlak. Postupně, nejspíše vlivem dialýzy, jí začal klesat a teď není výjimkou, kdy má běžně 90/50. Bohužel jí to přináší nepříjemnosti. Není schopna chodit sama, motá se, táhne ji to na jednu stranu, bojí se jít sama... Nevím, jak jí pomoci. Má cukrovku, bere pravidelně léky na spaní a paní doktorka jí ponechala i léky na vysoký tlak, který měla dříve (Lozap 100). Má to nějaký vliv? Poradíte mi prosím, co bychom s tím mohli dělat, popř. jak postupovat? Předem moc děkuji za odpověď. Ottová

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Jano. Pokles tlaku u dialyzovaných pacientů je normálním jevem a taky známkou, že jsou dialyzovaní dobře a dostatečně. Pomoc je jednoduchá- zredukovat dávku Lozapu na polovinu, v den dialýzy ho nebrat vůbec. Pokuď bude i při této dávce maminka hypotezní, tak vysadit Lozap úplně.

MUDr. Michaela Bobelová
MUDr. Michaela Bobelová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Dialyzační a nefrologické centrum při NsP Havířov

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: