Dieta při cholesterolu-ryby

Dobrý den, můžete mi, prosím, odpovědět na následující dotazy ? Nikde jsem v souvislosti se snižováním hladiny cholesterolu nenašel zmínku o prospěšnosti či škodlivosti konzumace rybích vnitřností, tedy jiker a mlíčí v mé oblíbené rybí polévce, bez kterých se správná rybí polévka neobejde. Též prosím o názor na konzumaci "olejovek" : např. šproty, makrely, sardinky, uzené, ve vlastní šťávě, v rostl. oleji apod. - kterým se vyhnout, které upřednostnit, nebo je to jedno ? Nevadí klasický obalovaný kapr jako řízek, nebo radši jen tak na másle a kmínu, přírodní ? Bohužel, všechno co mi ve stravě chutná(obecně), je nezdravé a co bych měl jíst, to mi moc "nejede" :)) A co slané pokrmy ? Děkuji Vám za ochotu a odpovědi na mé dotazy.

Odpověď odborníka:

Dobrý den! Je vidět, že máte rád ryby, to je z hlediska nízkocholesterolové diety moc dobře, můžete si je dopřávat i několikrát týdně, vhodné jsou zejména mořské ryby losos, makrela, tuňák, sardinky a sleď (zavináče, sledě v aspiku, sleďové saláty ovšem v jogurtu, ne v majonéze), které jsou bohaté na omega-3 nenasycené mastné kyseliny, jenž snižují hladinu cholesterolu i tendenci k tvorbě trombů. Z konzervovaných druhů ryb je vhodný zvláště tuňák, nejlépe ve vlastní šťávě, vhodná je i makrela nebo sledě v tomatě. Kapru smaženému v trojobalu jako řízek byste se měl ovšem vyhýbat, pečený kapr už je vhodnější, máslo je ovšem lépe nahradit olivovým olejem. Rybí vnitřnosti - jikry jsou rovněž cenným zdrojem nenasycených mastných kyselin, mají ovšem velkou energetickou hodntu, takže je vhodné je konzumovat jen v malém množství. Zvýšený přísun soli v potravě způsobuje především zvyšování krevního tlaku, velké množství soli obsahují hlavně uzeniny, které jsou z hlediska obsahu cholesterolu pro vás i jinak nevhodné. Pro další informace se podívejte na stránky www.stob.cz. Hezký den!

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: