Elicea - nežádoucí účinky?

Dobrý den, již asi 2 a půl měsíce užívám antidepresivum Elicea (5g). Na hodně věcí mi pomohla, měla jsem neustálé pocity úzkosti - závratě, bušení srdce, strach z omdlení, z nemoci, ze smrti apod. Cítím se klidnější a také ty tělesné projevy se hodně utlumily, během dne se cítím mnohem lépe, ale v čem mám problém, to jsou noci. Od té doby, co polykám tyto léky, jsem se začala přes noc silně potit, budím se mokrá, zdají se mi děsivé sny až noční můry (většinou spíše až k ránu), je to prakticky každou noc. Budím se roztřesená, chvěju se, srdíčko silně buší, cítím se špatně a po ránu se necítím vyspaná, jsem malátná, unavená, dlouho se z toho vzpamatovávám. Už mě to docela trápí, pořád jsem doufala a doufám, že to přejde, ale zatím nic. Zase mě přepadají pocity strachu, zda nemám něco se srdcem apod. Může se jednat o nežádoucí účinek Elicey? Může toto způsobovat? Co byste mi poradila? Moc děkuji!! Míša N.

Odpověď odborníka:

Dobrý den.Pora'dte se s lékařem,který vede Vaši léčbu antidepresívem, Eliceu lze kombinovat s lékem,který upraví spánek.Pocení je častý stesk,ale za celkový efekt antidepresíva stojí.Snová produkce svědčí o fysiologickém spánku-tedy s jednotlivými fázemi,které jsou pro organismus vlastně potřebné.

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x