Epilepsie - časté záchvaty

Dobrý den. Přítel má epilepsii (posttrauma), bere nějaká antiepileptika (po 12 hodinách 2 tablety) a jediný režim, který dodržuje, je střídmost v pití alkoholu. Jinak hraje počítačové hry (denně), málo jí a nepravidelně spí.. Před měsícem měl záchvat, při kterém zvracel. Teď před pár dny měl dokonce dva záchvaty v jeden den. Mám strach, že je něco špatně (léky, režim, kombinace, cokoliv..). On tvrdí, že je to v pořádku, že jsou na tom jiní hůř, že si možná jen zapomněl vzít prášky a o návštěvě doktora nechce ani slyšet. Ale rozmezí jeho posledních záchvatů bylo jen 25 dní a prostě se mi to nezdá. Jsem přehnaně starostlivá, nebo je pravda, že by šlo záchvaty eliminovat? Můžu mu nějak pomoct? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jistě máte oprávněnou starost. U epileptika je správný a dodržovaný režim základní. Pokud se záchvaty objevují častěji, může být nedostatečná farmakologická léčba. V tomto případě bych se ale nejprve zaměřil na režim, určitě hraní počítačových her je nevhodné, když už přítele nepřimějete, aby přestal, pokuste se ho přemluvit alespoň k výrazné eliminaci hraní. Důležitý je i pravidelný spánek. Neponocovat, ani dopoledne dlouho nevylehávat, ideálně usínat a vstávat každý den ve stejnou dobu.

MUDr. Mikuláš Vachek
MUDr. Mikuláš Vachek

Specializace: Neurochirurgie
Pracoviště: Neurochirurgická klinika Fakultní nemocnice v Hradci Králové

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x