Nocni krece

Při delším lezení či sezení mně berou křeče jak na nohou tak už i do břicha Většinou do obou nohou soucasne na různých místech beru hořčík s vápníkem a kallium Bez zlepšení Jsem od 93 na warfarinu díky embolii plic, dale pak užívám detralex a triliplixan na tlak . V ikemu na periferní cirkulaci mi doporučili hořčík a vápník Nepomohlo by vysazení warfarinu a nahradit ho jinym lékem?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, myslím si, že Vaše potíže nesouvisí s léčbou Warfarinem (nicméně máme dnes na trhu bezpečnější preparáty, poraďte se o změně s lékařem, co Vám Warfarin předepisuje a kontroluje INR). Také by bylo vhodné zkontrolovat iontogram z krve - kromě sodíku, draslíku, chloru také vápník a hořčík, jestli náhodou nebude problém ve vnitřním prostředí (může odebrat praktický lékař). Nevím, jaký jste měl nález v IKEMu (jestli jsou nějaké uzávěry periferních cév), ale věřím, že pokud by tam něco bylo, tak by Vás vhodně zaléčili. Vhodné je jistě pravidelně cvičit (chůze, běh, kolo, plavání), mít normální váhu, zdravě se stravovat, nekouřit. Alkohol (zejména červené víno, které obsahuje rutin) je vhodné v malém množství. Možná by stálo za to zkontrolovat také hormony štítné žlázy a navštívit neurologii, jestli křeče nemůžou být z útlaku.

MUDr. Olga Králová
MUDr. Olga Králová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika interní, geriatrie, ošetřovatelství a praktického lékařství Fakultní nemocnice Brno

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: