Potíže po okologické léčbě

Onemocněla jsem rakovinou prsu, neuroendokrinní karcinom G3. Postup léčby.. operace, chemoterapie cis platina a 25 ozařování. Při aplikaci 2 chemoterapie jsem dostala infarkt mozku. Z chemoterapie mne hned převezli na neurologii kde právě diagnostikovali infarkt mozku a vysvětlili že se to při chemoterapii někdy stává. Při další aplikaci cis platiny jsem dostala příšernou alergickou reakci a chemoterapie byla ukončena. 25 ozářek bylo provedeno. Téměř rok mě trvalo než jsem se vzpamatovala, ale překvapily mě nenadálé potíže. Točení hlavy, pociťuji výpadky paměti a přibyla nová diagnóza v podobě polyneuropatie. Tuhnou mě svaly na rukou od předloktí až ke konečkům prstů, vypadávají mě předměty z rukou. Brní mě prsty, hřbety rukou a dlaně. Na dlaních a prstech se mi objevily sytě červené kulaté flíčky. Na nohou necítím všechny prsty a chodidla. 1x týdně mě ztuhne obličej, nemůžu dělat žádné grimasy a k tuhnutí obličeje se přidává jakoby stížené polykání a tuhnutí rukou a nohou. Taková jako by paralýza trvá asi hodinu a pak se to upraví do normálu. Již jsem si prožila hodně bolesti ale tento stav rádoby ochrnování ve mně vyvolává až strach o život. Onkologická léčba má výborný výsledek, rok a půl jsem bez rakoviny. Paní doktorko, prosím, netušíte co se se mnou děje po neurologické stránce?

Odpověď odborníka:

Polyneuropatie asi bude následkem aplikace cisplatiny, bývá to častým problémem, ovšem řešitelným léky . Ostatní potíže bych ovšem za polyneuropatické bez dalšího vyšetření nepovažovala. bude vhodné vyhledat neurologa. Neurolog Vám rovněž může předepsat léky na zmírnění projevů polyneuropatie.

MUDr. Magdaléna Hlavačková
MUDr. Magdaléna Hlavačková

Specializace: Neurologie
Pracoviště: neurologická ambulance Uherský Brod

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: