Přerušovaný spánek, spánková paralýza

Ráda bych se s vámi poradila ohledně mého problému. Celý život jsem neměla problémy se spánkem, prostě jsem si lehla, prakticky hned usnula a spala "jako dřevo" až do rána. Samozřejmě na nějaké výjimečné noci, kdy jsem prostě ze stresu nebo kvůli nějaké obyčejné nemoci nespala. Před dvěma měsíci jsem ale měla ve škole praxi, kdy jsem musela každý den po dobu dvou týdnů vstávat už o půl šesté. Myslím si, že mě to nějak rozhodilo, protože od té doby už po dobu celých dvou měsíců nedokážu pořádně spát. Budím se každou noc, třeba i dvakrát za noc a je to skoro vždy ve stejný čas (o půl druhé a ve čtyři hodiny). Někdy se mi podaří usnout celkem rychle, do deseti minut, a někdy třeba hodinu koukám do stropu než zase zaberu. Navíc mě trápí spánková paralýza při usínání i při probouzení. Usínám a např. mi cukne noha a probudím se nebo mám někdy pocit, že se mi stahuje krk jako bych se začala dusit. A to mě samozřejmě vyleká a proberu se. Zkoušela jsem různé relaxační cviky, čaje.. nic nepomohlo. Prášky na spaní ve svém věku ještě samozřejmě brát nechci. Prosím o radu, jestli se jedná o normální poruchu spánku nebo by mohl být i vážnější problém, např. neurologického původu. Děkuji :)

Odpověď odborníka:

Milá Karolíno.

Především Vás uklidním.
Nemáte spánkovou paralýzu.
Cuknutí končetiny na pomezí spánku a bdění je děj normální.Nebojte se jej.
Máte ode mě velkou pochvalu. Narušení spánku se nemá léčit medikamenty!
Takřka všechny " poruchy" spánku vznikají po tichém či hlasitém vyslovení věty:

Co bude,když neusnu???!!!!
U mě v ordinaci je tato věta zakázána...Tudíž se všichni moji nespavci uzdravují:-)


Zde je mé desatero,které Vás jistě uzdraví,pokud se jím budete řídit :-)

1. Nebojte se,přejde to!
2.Použijte před spaním nebo při jakémkoliv divném pocitu,který Vám bude nepříjemný-nekonečný nádech a nekonečný výdech-nejméně 2x,klidně i vícekrát. Pokud se nepříjemné a rušivé pocity vrátí,zopakujte totéž znovu a znovu.Můžete tuto metodu použít i za bílého dne,pokud míváte nepříjemné pocity tělesné anebo úzkost.
3. Udělejte si pořádek v denním režimu a dodržujte jej.
4.Neoddalujte důležitá ani běžná řešení a kroky.
5.Mějte přehledné vztahy,žijte pravdu svého srdce a svých emocí(podle pravidla: " to co cítím je pravda o něco víc než to co si myslím:-)
6.Sportujte denně aspoň půl hodiny
7. Nekonzumujte koffein ani jakékoliv návykové látky(pokud jste zapřisáhlá abstinentka,tak tento bod zapomeňte:-)
8.Nemějte nikdy zácpu-jít denně je norma.Obden už nikoliv:-)
9.Žijte naplno a s chutí!
10. Napište,jak se Vám daří s mými radami ( mens-sana@seznam.cz )
Alternatívní medikace,budete li chtít je Sédatif 3x1-3x2(homeopatikum volně prodejné v lékárnách)

Se srdečným pozdravem, :-) a poděkováním za Vaši důvěru

Petr Jugas

MUDr. Petr Jugas
MUDr. Petr Jugas

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Soukromá praxe neurologie

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: