Rada

  • Dotaz od: Pavlína Noháčková
  • Publikováno: 20.4.2010
  • uLékaře.cz

Dobrý den, pane doktore, chtěla bych se poradi. Užívám antikoncepci YAZ,asi 3 měsíce problémy s touto antikoncepcí žádné nemám, jen týden před nástupem menstruace a ještě tak týden po, mám nepříjemné stavy, pocení, bolesti hlavy a ty jsou asi nejhorší a někdy je mi i špatně od žaludku. Trochu to už přikládám i k mému věku, ale myslím si, že existují nějaké přípravky, třeba i bylinné,které by tyto nepříjemné pocity mohly trochu potlačit. Budu ráda za Vaši radu. S přáním hezkého dne Noháčková Pavlína

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dobře zabírá pupalkový olej (tobolky nebo přímo olej, ale dlouhodob!!!!), vyřazení mléčných výrobků z jídelníčku nebo aspon jejich omezení v konzumaci. Jezte také hodně zeleniny a ovoce, zařadte vitamíny ze skupiny B /stačí B komplex/ - tyto rady jsou ovšem spíše pro nižší věk /vy nepíšete, kolik vám je/, kdy je menší pravděpodobnost nástupu menopausy a potíže jseu v rámci dysbalance hormonů kolem menstruace. Pokud jste spíše k 50-tce, poradte se s gynekologem, měl by vás podrobněji vyšetřit - hlavně na hladiny hormonů a zvážit, zda obsah hormonů ve vámi užívané antikoncepci je dostačující. Je možné, že už pro váš věk bude potřeba antikoncepce jiná. Také se můžete v lékárně informovat na přírodní preparáty, které zmírnují příznaky menopausy - jsou v nich byliny (ploštičník, angelika lékařská, červený jetel, včelí produkty) nebo sojové výtažky a podobně, je jich mnoho druhů (vyberete si podle ceny a sympatie, někdy je ale nutné déle hledat, co vám uleví, každé tělo reaguje jinak). Info o těchto bylinách a látkách najdete na tomto odkaze: http://www.lupusinky.estranky.cz/clanky/hormony-u-lupusu/substituce. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: