Výpotek v koleni

Dobrý den, prosím o radu ohl výpotku v koleni. Jsem po operaci kolene. Poškozené menisky, utržený vaz, defekt chrupavky cca 2/2cm. Koleno je laparoskopicky "opravené", kromě křížového vazu. Navíc byl broušen výstupek na chrupavce. Jsem cca dva měsíce od operace a v koleni se neustále tvoří čirý výpotek. Začal jsem chodit na injekce Hyalganu. Mám za sebou jednu. Koleno je nebolestivé, Lyžuji i sportuji s carbonovou ortézou řešící nestabilitu. Co může být příčinnou opakujícího se výpotku a jak se tomu dá zamezit? Uvažuji o plazmových inj. Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Po artroskopické úpravě traumatu měkkých tkání kolena často dochází k opakování výpotku kolena. Váš postup v léčbě je jistě správ ný, na místě je nepochybně rehabilitace , posílení stehenního svalstva, fyzikální léčba, ale nepřetěžování kolena. Pokud tomu rozumím v současné době lyžujete s ortézou, což kolenu asi nedělá tu nejlepší službu. Sport je třeba proti potřebě cvičení s omezenou zátěží zcela jistě omezit nebo i na jistou dobu vysadit. Rehabilitace především. Koleno ke zhojení potřebuje jistý čas.

MUDr. Milan Navrátil
MUDr. Milan Navrátil

Specializace: Chirurgie a traumatologie
Pracoviště: Úrazová nemocnice v Brně

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x