Ztráta váze

Přeji Vám krásný den, prosím Vás o radu jedná se o ztrátu na hmotnosti. Začnu tím že má váha byla vždy dlouhodobě kolem 55 kg ( měřím 160 cm) , potom jsem asi tři měsíce posiloval a pravidelně se stravoval má váha se během tří měsícu vyšplhala na 63 kg .Bohužel jsem přestal a má váha byla po přestání posilovaní dlouhodobě 59 kg , vážil jsem se pravidelně a vždy jsem měl 59 kg , nyní po delší době asi po měsíci jsem si stoupl na váhu a najednou vidím že mám 57 kg , tak jsem se vážil každý den a včera jsem klesl až na 56.5 kg skusil jsem se zvážit ihned po jídle a měl jsem zase 57,2 kg . Jen mne zaráží že jsem zničeho nic spadl z 59 kilo na těch 57 . Je pravdou že v poslední době má strava byla strašně rozhozenáz duvodu horka prostě ve vedrech do sebe nic nedostanu . Ale i tak vetšinou jím kdy se mi zlíbí někdy hodně a cněkdy prostě málo a furt jsem se držel na těch 59 kilech . Je zase pravdou že v práci mám zaměstaní kde se dost nachodím a zvedám těžká břemena ale tu práci dělam pět let v práci se šíleně potím ( dělam u pece která má 120 stupňů ) . Proto bych měl dvě otázky hodně jsem četl že ztráta na váze je přiznakem rakoviny tak jsem stoho dost vyplašenej myslíte že by to mohl být příznak nad. onemocnění ? Druhá otázka pokud bych začal znova posilovat a udržoval bych jidelníček můžu zase nabrat ? Děkuji Vám

Odpověď odborníka:

Milý Honzo, jestli tomu správně rozumím, tak v poslední době jste shodil 2,5 kg při nepravidelném příjmu stravy a velmi namáhavé práci v horku. To by samo o sobě nemuselo nic vážného znamenat, možná něco z toho budou i ztráty tekutin pocením a něco může být na vrub ztráty tuku a svalové hmoty proto, že nedostatečně jíte. Doporučila bych v první řadě zaměřit se na pravidelný příjem jídla (4-5 denních porcí) a dostatek tekutin.Je otázkou, kolik tekutin je pro Vás optimum, řiďte se asi nejlépe podle barvy moči, pokud je sytě žlutá, koncentrovaná, tak pijete málo. V jídle by měla být pestrost, dostatek bílkovin (maso, sýry, vejce, luštěniny), zelenina i ovoce, aby nechyběly vitamíny. A určitě uděláte dobře, když se u svého praktického lékaře objednáte na preventivní prohlídku - už jen základní vyšetření může hodně pomoci, např. by se vyloučila cukrovka. Pokud budete s pravidelným stravováním váhu držet nebo trochu přiberete, svědčilo by to pro skutečnost, že hubnutí bylo způsobeno spíše jen nepravidelností v životosprávě. Pokud byste hubnul dál, je nutné podrobnější vyšetření - např.jestli nemáte celiakii nebo skrytou infekci. Nádorová onemocnění ve Vašem věku nejsou častá, předpokládám, že příčina hubnutí bude jiná, ale určitě nic nepodceňte a k lékaři se vypravte. A k Vaší poslední otázce, jestli posilovat, či ne - vzhledem k tomu, že děláte fyzicky náročnou práci, tak bych zvažovala, jestli je to vůbec potřeba. Pokud Vás posilování baví, tak se mu věnujte, ale dávejte pozor, abyste nepřetěžoval ty svalové skupiny, které dostávají zabrat v práci. Proberte to se zkušeným trenérem.

MUDr. Markéta Macková
MUDr. Markéta Macková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka v Třebíči

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Poruchy osobnosti a chování
Články: Poruchy osobnosti a chování
Porucha osobnosti je...
Sono karotid
Články: Sono karotid
Sono karotid, Doppler nebo...
Desatero pro lepší život s revmatoidní artritidou
Články: Desatero pro lepší život s revmatoidní artritidou
Trpíte-li tímto nepříjemným...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Stomatologie
Články: Stomatologie
Stomatologie, je obor...
Jste po operaci? O ránu se starejte pečlivě!
Články: Jste po operaci? O ránu se starejte pečlivě!
U mnoha zdravotních...
Nachlazené miminko: zmírněte rýmu a usnadněte mu dýchání
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: