Zvýšené gmt

Prosím Vás, na předoperačním vyšetření mi byly zjištěno zvýšené GMT. ALT - 0,6 AST 0,4 ALP 1,5 a GMT 2,9. Beru asi pět let antidepresiva.Je to prý z toho. Mám strach abych neměl fibrozu.Prosím Vás,měl bych 2 dotazy. 1)Jaterní fibroza z léků vzniká po několika letech anebo hned po zvýšení? 2) je častý jev přechod z fibrozy na cirhozu anebo méně častý?Díky

Odpověď odborníka:

Petře, to že v laboratoři bylo zjištěno zvýšené GMT, ještě neznamená, že máte fibrózu jater. Příčin zvýšení GMT je celá řada, proto požádejte svého lékaře, aby vás podrobně vyšetřil a určil příčinu. Nevím, jaká antidepresiva užíváte, ale samozřejmě mezi nežádoucí účinky léků může zvýšení jaterních testů patřit.

MUDr. Jana Moravcová
MUDr. Jana Moravcová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí v nemocnici Na Bulovce

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: