Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Hořko v ústech

Trávení Jaroslava 18.4.2020

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, už třetí nebo čtvrtý den mě trápí hořko na rtech, hořké mi nechutná o to nepříjemnější to pro mě je :-( . Ta hořkost je na mě opravdu silná, nepomůže nic, ani se umýt, napít....nic. Několik let už beru Torvacard 20 na cholesterol, asi 2 roky cipralex 10 na panicke ataky - od nasazení léků žádná ataka nebyla, asi 3 měsíce beru gobten 4 mg na tlak a asi 2 mesice betaserc 24 - 3x denně jednu tabletu ( labyrinitida) . Asi před měsícem jsem měla žaludeční potíže a delší dobu průjem (cca 14 dní) , tak mi lekařka z gastra napsala na týden Normix 200 mg. Poslední jsem si vzala dnes ráno. Před měsícem jsem zároveň byla na gastroskopii kvůli těm potížím a protože můj tatínek zemřel ve 39 letech na rakovinu žaludku, vše bylo v pořádku, žádný vřed, jen prý zánět dvanáctníku. Na to mám Pantomyl ale ten jsem teď po dobu Normixu nebrala. Takže jsem doposud brala : Betaserc, Cipralex, Torvacadr, Gopten a ten Normix - přemýšlím jestli ta hořkost nemůže být z toho Normixu ale nikde v nežádoucích účincích jsem to nenašla. Průjem zřejmě díky němu přešel (a stejně si myslím že mi ho vyvolává ten betaserc včetně bolestí žaludku, ale bez něj se dost motám) . Zítra už si normix nevezmu ale ta hořkost mě trápí, takový s prominutím hnus jsem ještě nezažila, není to v ústech, jen na rtech. Poradíte mi prosím co s tím ? 24.3. jsem byla na plastice ušního bubínku( byl děravý po píchání ucha) takže jsem absolvovala předoperační vyšetření, krev, ekg, kardio, moč....vše bylo v pořádku. Jen teď mi už třetí den nechce ani dcerka dát pusu na dobrou noc :-( . Předem Vám mooooc děkuji Jarka Holec Matějková 1979

Odpovídá lékař:

MUDr. Alžběta Vogelová

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: MediClinic, a.s.

Dobrý den, hořkost v ústech u Vás může být způsobena léky (často po antidepresivech či antibioticích, případně při velkém množství užívaných léků), refluxní chorobou jícnu nebo přemnožením ústních bakterií. Vliv mohl mít jak Normix, co jste užívala, ale také vysazení Pantomylu, který Vám možná maskoval příznaky jícnového refluxu. Dbejte na dostatečný pitný režim, pečlivou ústní hygienu (pozor na některé přípravky - některé ústní vody jsou hořké), užívejte probiotika (laktobacily) a Pantomyl. Dále doporučuji antirefluxní režim - nejíst 2-3h před spaním, po jídle se nepředklánět, spát s hlavou na polštáři, nejíst kořeněné, omezit kávu, alkohol, čokoládu, tučné. Někomu mohou potíže dělat i rajčata a citrusy. S pozdravem, MUDr. Vogelová

Související dotazy

Hořko v ústech
Dobry den uz asi 4 dny mam velice hořko v ustech (Celodenne...
Hořko v ústech
Dobrý den chci se zeptat coto může být když jim a každé...
Třes rukou, tachykardie, horko
Každé ráno po vzbuzeni se mi chvějí ruce. Momentálně...
Návaly horka
Dobrý den,je mi 48 roků,vloni na podzim jsem podstoupila...
Kyselost v ústech
Dobrý den.Již několik týdnů mně trápí kyselost v ústech....
Hořko v ústech, těžko na žaludku, velké množství slin v ústech
je mi 43let jsem 10let po operaci zlucniku a mam ted...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Hořká chut v ústech

Dobrý večer. Dovoluji si hledat u vás radu a poučení o mých momentálních potížích....

Hořká chuť v ústech při užívání antibiotik Fromilid 500

Dobrý den, již 6 dnem užívám antibiotika Fromilid 500 a vždy po užití tablety...

Hořká pachuť

Dobrý den,prosím o radu. Týden mi hučí v pravém uchu(šum v rytmu tepu) a mám...

Hořká pachuť v ústech, stažený žaludek

Dobry den, je to tyden, co celodenne citim velkou hořkost v ustech, na jazyku,...

Hořké a dlouhé zvracení

Dobrý den, sám od sebe většinou naštěstí nezvracím, ale když už... třeba to...

Hořké šťávy ze žaludku

Dobrý den, prosím o radu. Jednou za čas se stane, že při posezení s přáteli...

Hořko v puse

Dobrý dem. Mám stále hořko v ústech prosím čím by to mohlo být. Děkuji za odpověť.

Hořko v puse a pocit na zvracení

Jsem 5 dnů po operaci slepého střeva, stále mám hořko v puse a pocit na zvraceni´

Hořko v ústech

Dobrý den ,už asi tři dny mám neustále hořko v ústech.Mám problém s močovým...

Hořko v ústech

DOBRÝ DEN MAM PROBLEM MAM HOŘKO V PUSE,odřihavam si často PALI MĚ ŽAHA A MAM...

Hořko v ústech

Dobrý den. Asi 3 roky mám nepříjemný pocit hořkosti a plaku v ústech,hlavně...

Hořko v ústech

Dobrý den. Již třetí den mám neustálý pocit hořkosti v ústech.Také mě během...

Hořko v ústech

Dobry den uz asi 4 dny mam velice hořko v ustech (Celodenne be jen po jidle...

Hořko v ústech

Dobrý den chci se zeptat coto může být když jim a každé jídlo mi připadá hořké.

Hořko v ústech

Dobrý den,poslední dobou mám pocit hořkosti v ústech.Již tři týdny si pravidelně...

Hořko v ústech, pálení rtů a jazyka, rýhy na jazyku, bolavá špička jazyka

Dobrý den paní doktorko. Už rok mě trápí problém v ústech. Vše začalo loni v...

Hořko v ústech, těžko na žaludku, velké množství slin v ústech

je mi 43let jsem 10let po operaci zlucniku a mam ted problemy horko v ustech...

Hořkost (velmi nepříjemny pocit na jazyku)

Dobrý den, již zhruba rok mám problém s velmi nepříjemným pocitem na jazyku...

Hořkost a sucho v ústech

Dobrý den, jsem tehotna 8+3tt a už 2 týdny porad a porad piju, vypiju i 5...

Hořkost na jazyku

Dobrý den, už asi 2 týdny jak polknu, nebo večer jak spím a polknu, tak mam...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Bulka v levé tváři

Dobrý den, asi před dvěma roky jsem si nahmatala bulku v levé tváři asi do...

Bolest kolene při kleku

Dobrý den, už několik měsíců mám problem s kolenem: nic me neboli, mužů chodit...

Pupínky na tříslech

Dobrý den, na tříslech se mi udělali tyto pupinky. Nejdříve měli bílé hlavičky,...

Praskání v uších

Dobrý den. Poslední cca půlroku mne trápí velmi intenzivní praskání v uších....

Antibiotika OSPEN, délka užívání a nežádoucí účinky

Dobrý den, dnes jsem byla u lékaře s tím, že mám již 10 dní rýmu, pálí mě v...

Pocit zahlenění, chrapot, bolest na hrudi, dlouhodobé pálení žáhy

dobrý den, ráda bych se optala,už jak půl roku mne trápí pocit zahlenění neustále...

Pocení nohou, vnitřní chvění, záškuby

Dobrý den, mám na Vás dotaz. Začaly se mi potit nohy, zvláště teď v zimě je...

Nadměrné pocení genitálií

Dobrý den, prosím vás o radu. V oblasti šourku a celého pohlavního orgánu...

Tiky v koleni

Dobrý den, je mi 20 let a zhruba poslední měsíc mě pronásledují tiky jednoho...

Tmavé fleky kůže

Dobrý den, po oholeni jsem si našel nad penisem na kůži tmavý flek, který...

Únava, zvýšená teplota

Dobrý den, od začátku ledna mám neustále zvýšenou teplotu 37,1 - 37,4 a jsem...

Krvácení při masturbaci

Dobrý den, včera při masturbaci prsty jsem začala krvácet. Byla to jasně...

Zánět palce

Dobrý den vám přeji, chci se vás zeptat jak a čím vyléčím zánět u palce u nohy...

Mám bušení srdce třesou se mi nohy ruce

Dobrý den,chci se zeptat na apaurin,jestli pomůže jedna injekce,jestli je to...

Suchá kůže penisu

Dobrý den mám suchou kůži na penisu nevím co s tím mám dělat jestli někam zajít...

Virosa nebo duševní porucha ??

Dobrý den , koncem minulého roku se u mě projevily symptomy chřipky které trvaly...

Prasklý kondom

Dobrý den, měla jsem s přítelem pohlavní styk a praskl nám kondom. Byla tam...

Fucidin - jak dlouho používat

Dobrý den ,jak dlouho lze užívat fucidin krém, pokud mám již zlepšení kůže,používám...

Občasná bolest varlat

Dobrý den, v poslední době mě trápí občasná bolest levého varlete. Bolest se...

Boule u kotníku

Dobry den.pred 3 lety jsem pri volejbale spatne doslapla.Na pohotovosti mi udelali...

Reklama