Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Kožní obtíže - akné

Kožní obtíže Markéta 3.7.2018

Dobrý den. Trápí mě silné akné kolem pusy a nosu. Řešila jsem to u lékaře a ten mi napsal kortikoidy, které nezabiraji. Byla jsem u kosmetický několikrát, vždy se to zlepšilo jen na 3-5 dni a pak se to opět začalo rozlezat. Zkouším už vše a nic nefunguje. Jsou to malinke stroupky a mezi nimi se dělají malé bílé pupinky. Někdy to opravdu bolí, takže už to není jen esteticky problém.
Moc děkuji za odpověď

Odpovídá lékař:

MUDr. Dagmar Doležalová

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé, Centrum ambulantní gynekologie a primární péče, Brno

Dobrý den, potíže s akné jsou spíše komplexnějíšho rázu. U mladistvých jsou převážně v důsledku hormonálních změn v pubertě. Toto období u žen většinou končí kolem 20 roku věku. Pokud užíváte hormonální antikoncepci nebo jste ji vysadila, pak tyto hormonální změny vlivem HAK mohou být i v pozdějším věku. Dále se na stavu kůže podílí i stav tlustého střeva a jater, podílí se i na něm strava, imunitní systém, užívání léků apod. Proto pokud chcete zlepšit kvalitu pokožky, je vhodné se na to vše zaměřit, především na změnu stravovacích návyků. Jinak kožní léčba by měla spadat do rukou odbroníka, proto Vám doporučuji konzultovat to s kožním lékařem. Jestli jste nebyla spokojená, požádajte o změnu kožního lékaře svého praktika. Někdy není nutné používat kortikoidy, ale je třeba používat masti s antimikrobiálním a protizánětlivým účinkem. Jako domácí léčbu můžete zkusit oplachovat obličej 2xd slabým odvarem ze šalvěje a na noc zkusit zinkovou pastu (lehce vysušuje a hojí). Pokud by kůže byla po pastě hodně suchá, pak místo zinkové pasty můžete zkusit zinkový krém. Jako doplněk stravy je vhodný selen+zinek+vitamín E. Stačí užívat 1 měsíc.
S pozdravem
MUDr. Dagmar Doležalová

Odpovídá lékař:

MUDr. Radka Zimolová

Specializace: Dermatovenerologie Pracoviště: Kožní-lymfologická ambulance a kosmetika, Nemocnice Atlas Zlín

Dobrý den,
domnívám se, že projevy, které popisujete již nejsou akné, ale periorální dermatitida. Fotografie není příliš ostrá, na obrázku ale vidím spíš zarudnutí, možná drobnou desqamací, drobné páple . Pleť je v těchto lokalitách spíše hodně podrážděná.
K lokálnímu ošetření doporučuji spíše zasušující obklady, mohou být již i ze zmíněné šalvěje, ale postačí i čistý černý čaj, Jarischuv roztok / lze zakoupit v lékárně / nebo termální voda ve spreji od firmy LaRoche Posay nebo Avene /rovněž v lékárně/. Léčbu je pak vhodné doplnit zasušujícími krémpastami jako je Imazol krémpasta, lze samozřejmě opět použít i již zmíněnou zinkovou pastu. Pleť příliš nepromašťovat, ale zasušovat. V případě již velkého přesušení promazat jen dle nutnosti např. modrou Indulonou a opět se vrátit k původní léčbě Pokud by nedocházelo ke zlepšení, navštivte raději kožní ambulanci. Zdraví MUDr. R. Zimolová

Související dotazy

Akné
Už od puberty mám akné. V poslední době se mi vytvoří...
Kožní obtíže
Dobrý den, shanim Dobrou kožní v okolí Nového Jicina,...
Akné
Dobrý den, Poslední 3 roky mám velký problém s akné,...
Akné
Stále mě trápí akné na hrudi, až žluté vyrážky a červené,...
Akné
MUDr. Leskovská: Děkuji za odpověď ohledně léčby akné...
Akné
Dobrý den, mám velký problém s akné na zádech (13let),...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Kožní obtíže

Dobrý den, chtěl bych Vás požádat na názor ohledně mého penisu resp. konkrétně...

Kožní obtíže

Mám problém s obličejem. I po malé rance se mi přestává rána zacelovat a zůstávají...

Kožní obtíže

Dobrý den, asi před 14 dny se mi udělali mezi stehny opruzeniny, myslel jsem...

Kožní obtíže

Dobrý den, minulý týden jsem byla na chatě a vyskočila mi ošklivá vyrážka, která...

Kožní obtíže

Dobrý den, již měsíc mě trápí exém na ruce. Svědí, praská kůže a pokožka velmi...

Kožní obtíže

Dobrý den, Chtěl bych se zeptat s přitelkyni jsme měli sex a asi jsme to přehnali...

Kožní obtíže

Dobrý den, zničeno nic mi otrok palec na noze .(viz. foto). Na dotek velmi bolestivé...

Kožní obtíže

Dobrý den, potřeboval bych navštívit venerologickou ordinaci, protože jsem...

Kožní obtíže v oblasti obličeje

Dobrý den, minulý týden se mi objevil na tváři pupinek - vodnaty stroupek ,...

Kožní obtíže - mykóza

Na penise sa mi spravili take zvlastne akoby deformacie, miestami ma to svrbi...

Kožní obtíže - alergické projevy

Dobry den, jedna se o koprivku na rukou. Vzdy jen od zapesti smerem k prstum...

Kožní obtíže - červené fleky

Dobry den. Mam kozni problem.Vubec nevim co to je a ani co delat?... Nemuzu...

Kožní obtíže - skvrny po ekzému

Dobrý den, mám již od malička silný atopický ekzém. Ten se mi poslední dobou...

Kožní obtíže a alergie

Zdravím zdravotnický personál. Chtěla bych se zeptat. Mám alergie, jak potravinové...

Kožní obtíže a jiné

Dobrý den, mám stále kožní a alergické reakce. Exémy po celém těle různě se...

Kožní obtíže a pohlavně přenosné nemoci

Dobrý den. Prosím Vás o zodpovězení tohoto dotazu, opravdu mi na něm velice...

Kožní obtíže a pohlavní styk

Dobrý den, mám condylomata accuminata a léčím se stím. U lékaře jsem už byl...

Kožní obtíže a problémy s erekcí

Dobrý deň mam 24 od 14 rokov som uzival marihuanu neskor aj tvrde drogy par...

Kožní obtíže a viróza

Dobrý den, měla jsem nechráněny pohlavní styk a po 2 dnech se mi na pyscich...

Kožní obtíže chronické

Dobrý den, Jsem ženského pohlaví je mi 26 let. Poslední 4 roky mne trápí...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Vliv dedicnosti na velikost penisu

Zdravim Vam, zajimalo by me, co presne ovlivnuje fakt, ze nekomu naroste...

Znaménko

Dobrý den, můžete mi prosím říct názor na znamínko na fotografii? Děkuji mnohokrát,...

Necitlivost a brnění palce u nohy

Dobrý den, před týdnem jsem byla na inventuře a celý den jsem prostála a proklečela....

Metastaze a Fenixovy slzy

Dobry den.Chtela jsem se zeptat,muj muz ma metastaze v kostech a chtela jsem...

Bolesti břicha po kolonoskopii

Dobrý večer p. dokotore. Před 10 lety jsem měla ulcerozní colitidu. Nyní několik...

Streptokok

Dobrý den, minuly týden jsem byla u lékaře kvůli chřipce- teplota, kašel, rýma,...

Červeno-fialové fleky na kůži končetina

Dobry den! Priblizne 2 mesice pozoruji na 1 dolni koncetine nahle vznikle cervene...

Dva váčky po extrakci osmičky

Dobrý den, jsem měsíc po extrakci osmičky, rána se zacelila, ale objevují se...

Bolest kosti na zadku

Dobry den, Je mi 28 let, stihla, sportovne zalozena. Jiz pres dva mesice mam...

Ortodoncie

Prosím o konzultaci, resp. o posouzení vhodnosti a správnosti navrženého postupu...

Atopická dermatitida

Dobrý den, během několika posledních let jsem na pažích pozorovala zvláštní...

Kožní vyrážka

Dobrý den před týdnem se mi objevila tato vyrážka nejdříve jen na nohách a rukách.Byla...

Při usínání se mi špatně dýchá, budím se - je to apnoe?

Zdravím, Již nějakou dobu na sobě pozoruji, že se mi v noci před usínáním špatně...

Zánět mazové žlázy

Dobry den asi pred 2 dni se mi na kuzi u varlat udelal takova zarudla bulka,...

Rád bych začal brát nějaké doplňky na lepší erekci, větší penis a větší prokrvení penisu

Dobrý den. Chtěl bych s mou partnerkou okořenit náš sexuální vztah nejen inovací...

Trombóza

Dobrý den, měla jsem bolesti lýtka, na interně mi byla odebrána krev d dimery...

Petechie

Dobrý den,už asi půl roku se mi dělají červené tečky na kůži,nejvíc na pažích...

Přeskakování ramene

Před 8 lety jsem si zlomila po pádu na ledě pažní kost, která mi byla pomocí...

Hemoroidy a roupy

Dobrý deň, už zhruba 3-4 deň trpím častým svrbením v oblasti konečníka a prechádza...

Chalazion

Dobrý den, mám 4letého vnuka a ten má chalazion. Po prodělaném zánětu spojivek...