Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Problémy po vysazení HA

Kožní obtíže Kristina 29.9.2017

Dobrý den,
od 16 let jsem brala HA Clormetin - něměla jsem s ní žádné problémy až na ztrátu libida. Před rokem jsem HA vysadila, protože jsem chtěla zhubnout vše co jsem při ní nabrala - můj gynekolog mi řekl, že při antikoncepci je mnohem težší hubnout. Stal se pravý opak, nesmyslně jsem přibrala 10 kilo, po bradě, čele, krku a zádech se mi udělalo akne, kterého se nemůžu zbavit i když se o pleť vzorně starám. Před HA ani při ní jsem neměla jediný pupínek. Menstruaci jsem měla vždy nepravidelnou a bolestivou, ale po vysazení HA ji mám opravdu jen velmi zřídka (cca každé tři měsíce). Začala jsem se tedy zajímat o problém hormonální nerovnováhy, ale nevím zda se dá nějak zaručeně zjistit v čem je problém, popřípadě ke komu s tím zajít a co s tím dělat. Děkuji

Odpovídá lékař:

MUDr. Dagmar Doležalová

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé Brno

Dobrý den, trvá i několik měsíců i roků, než po vysazení antikoncepce dojde k hormonální úpravě. Své obtíže by jste měla řešit s gynekologem, endokrinologem a kožním lékařem. Můžete si pomoci i pitím bylinkových čajů, obsahující fytoestrogeny. Je třeba ale dodržovat dávkování i dobu léčby. Dále je třeba si hlídat stravu a v období plánované menstruace jíst jídla lehká, možné jsou i půsty. V této době také omezit pohybové aktivity a naopak v době ovulace je pohybová aktivita zase prospěšná.
Na otázku ohledně akné Vám bude ještě odpovídat specialista.
S pozdravem
MUDr. Dagmar Doležalová - praktická lékařka

Odpovídá lékař:

MUDr. Jitka Dobešová

Specializace: Dermatovenerologie Pracoviště: Nemocnice Šternberk

Milá Kristýno, pravidlem je, že po vysazení antikoncepce, kdy dochází k hormonálnímu rozladění a narovnání trvá i několik roků, tak stejně dlouho, bohužel, trvá i akné, i když před nasazením hormonální antikoncepce žádné nebylo. Chce to spolupracovat hlavně s gynekologem a endokrinologem, dermatolog má zde jen možnost podpůrné léčby- pleťové vody a antiaknosní krémy kupř. Aknemycin 2000 nebo Duac gel.

Související dotazy

Vysazení antikoncepce
Dobrý den. Brala jsem 4 roky HA (tablety) na měsíc...
Vysazení antikoncepce
Dobrý den, je mi 44let a od 18let užívám HA s menšími...
Vysazení HA
Dobrý den, můj problém začal před půl rokem po vysazení...
Fyzické změny po vysazení HAC
Dobrý den, již po druhé (po roce) se mi vrátila v.mykóza,...
Vysazení HA
Dobrý den, cca před 3 měsíci jsem vysadila HA a...
Vysazení antikoncepce
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli nevadí, že...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Problémy po úrazu krční páteře

Dobrý den, 5.8.2014 u mě došlo k prudkému zvrácení hlavy na tobogánu. MRI C...

Problémy po užívání alkoholu a drog

Dobrý den mám takový problém, je mi 19 let a už jsem si za tu dobu hodně vyzkoušel...

Problémy po užívání antibiotik

Dobrý den, užívala jsem 2 antibiotika proti zánětu průdušek. Asi po 2. dnu užívání...

Problémy po užívání Klion-D 100

Dobry den, Před měsícem jsem musela brát Klion-d 100, pálení svědění a výtok...

Problémy po vysazení antikoncepce

Dobrý den, je možné, že mě cca už 10 dní po vysazení antikoncepce(Novynette)...

Problémy po vysazení antikoncepce

Dobrý den, koncem ledna jsem musela na operaci kolene a kvůli tomu jsem musela...

Problémy po vysazení antikoncepce

Dobrý den, téměř 3 roky jsem užívala HAK Lunafem.Nedávno jsem ji přestala užívat,od...

Problémy po vysazení antikoncepce

Dobrý den, před 4 měsíci jsem vysadila antikoncepci, od té doby se mi extrémně...

Problémy po vysazení antikoncepce možné těhotenství?

Dobrý den, vysadila jsem antikoncepci stodette cca po 3 letech pak jsem dostala...

Problémy po vysazení dlouhodobě užívané antikoncepce

Dobrý den paní doktorko, je mi 47 a 20 let jsem brala hormonální antikoncepci....

Problémy po vysazení HA

Dobrý den, paní doktorko! Vysadila jsem hormonální antikoncepci po 6 letech...

Problémy po vysazení Nuvaringu

Dobrý den paní doktorko, již od 15 let užívám HA, zprvu jsem brala pilulky,...

Problémy po vyšetření

Dobrý den, Dne 9.5.2012 (středa) jsem byla na preventivní prohlídce u mé doktorky....

Problemy po zakroku

Dobrý den. Před měsícem jsem byla na biopsii děložního čípku,výsledky jsou...

Problémy po zánětu močových cest

Dobrý den V minulosti jsem se mnohokrát léčil na zánět močových cest. Minulý...

Problémy po zlátém staf.

Dobrý den, před třemi lety mi byl nalezen zlatý stafylokok v krku, léčba proběhla...

Problémy po změně antikoncepce

Dobrý den, necelé 4 roky jsem užívala antikoncepci softinelle a neměla jsem...

Problémy po zvracení

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat a poprosit o radu,čím je zpusobeno že když zvracím...

Problémy početí

Dobrý den, budu mít 28 let a zatím nemám dítě. Kolegyně mi nedávno řekla, že...

Problémy před menstruací

Dobrý den, asi tak týden před menstruací poslední dobou pozoruji svědění, suchost...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Chronický kašel

Dobrý den paní doktorko.Je mně 44let.V roce 2009 jsem se léčila se zvýšenou...

Strach z pohlavní choroby

Dobrý den, před sedmi týdny jsem měl chráněný pohlavní a nechráněný orální styk...

Bolesti na hrudníku, píchání vlevo

Dobry den, je mi 18 let a v zari minuleho roku me z niceho nic chytl takovy...

Kousnutí netopýrem

Dobrý den, včera před jedenáctou dopoledne jsem se opíral o stůl, když najednou...

Hemoroidy

Dobrý den, před rokem jsem měl problémy s hemeroidy, projevovalo se to pálením...

Heřmánkový čaj dlouhodobě, riziko?

Dobrý den, chci se zeptat na ODBORNÝ nároz na dlouhodobé každodenní užívání...

Chronický zánět krku

Dobrý den, mám následující problém s krkem: 1. Ve 20-ceti letech mi odebrali...

Zánět močového měchýře, očkování proti HPV

Dobrý den, před 2 lety jsem prodělala konizaci. Výsledky histologie byly dobré....

Vyrazka/hrcka pod jazykom

Dobry den, uz dva dni citim, ze mam pod jazykom ako keby vyrazku, po zasvieteni...

"Vyrážka" na penisu

Dobry den, mal som na penise jednu vyrazka ktora sama zmizla, po tyzdni sa mi...

Svědění šourku

Dobrý den, prosím o radu. Občas mi během dne mírně svědí kůže varlat, žádná...

Výsledky z krevních testů na štítnou žlázu

Dobrý den, ráda bych se zeptala na výsledky z krevních testů na štítnou žlázu....

Vyšší hladina cukru v krvi

Dobrý den, náhodně mi byla zdrav.sestrou naměřena hladina cukru v krvi 8,2....

Uši a vatové tyčinky

Dobrý den, Přítel mě bohužel naučil na čištění uší vatovými tyčinkami. On je...

Pigmentový néus

Dobrý den, dceři se udělalo nejdříve malinké červené známínko, po měsíci už...

Chronický kašel

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, můj přítel trpí na chronický kašel. Je suchý,...

Výtok z pochvy

Dobry den, mám vaginální vytok je bíly, nijak vyrazne nezapáchá, je jen trochu...

Kapka lásky?

Dobrý den, chci se zeptat, ze kdyz se muj pritel vzruší a já vrzmu jeho penis...

Sex

Je mi 15 let a před týdnem jsem měla první pohlavní styk. Přítel do mě vniknul...

Svědění a zarudnutí šourku

Dobrý den. Prosím o radu.Jsem muž ,čerstvých 50 a mívám nepříjemné svědění...

Reklama
Zavřít