Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Psychické potíže

Psychiatrie Radek 1.7.2018

Dobrý den,

chtěl bych se poradit ohledně užívání antidepresiv.Od února jsem měl neurologické problémy.5 měsíců mě různě vyšetřovali-absolvoval jsem asi 10-15 vyšetření a na nic nepřišli.Bylo uznáno že velkou roli u mě hraje psychika pořád se obávám nějakých nemocí.Před 14-ti dny jsem bral na týden Lexaurin,nyní beru již jen při potřebě(ob den).Byla mě nasazena antidepresiva Aurorix,po nich jsem nespal.Od začátku týdne mě je na psychiatrii vyměnili za Brintellix 5mg-nejnižší dávka.Od včera mě je ale nějak na zvracení,dnes od rána bolest hlavy a velká únava.Jsem hodně citlivý,chci se zeptat,nemusím se obávat sertoninového syndromu?Přemýšlím co dělat,protože bez medikace bych by mě moje problémy asi nepřešli.Děkuji Radek (28)

Odpovídá lékař:

MUDr. Barbora Suchecká

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Praktický lékař pro dospělé, Nemocnice Kadaň

Dobrý den, pokud užíváte Brintellix 5mg od začátku týdne (a nemáte jinou medikaci, neberete jiné léky), pak si myslím, že takto brzo by se serotoninový syndrom neprojevil. Spíše půjde o časté nežádoucí účinky antidepresiv při nasazení nové léčby (velmi často se vyskytuje pocit na zvracení, který během cca týdne mizí). Pokud by se potíže ale zhoršovaly, je nutné navštívit psychiatra a znovu zvážit změnu medikace (někdy se stane, že určitý lék Vám "nesedne" a jiný naopak ano, dopředu to ale nelze nikdy říci a proto je potřeba zkoušet další možnosti, léků je k dispozici v dnešní době dostatek, určitě se najde lék vhodný pro Vás).
Váš dotaz předám ještě i specialistovi, jeho odpověď očekávejte v nejbližším možném termínu. S pozdravem BB.

MUDr. Luboš Janů Ph.D.
Odpovídá lékař:

MUDr. Luboš Janů Ph.D.

Specializace: Adiktologie, Dětská a dorostová psychiatrie, Gerontopsychiatrie, Psychiatrie, Psychoterapie Pracoviště: Ambulance Smrková ulice, Plzeň

Dobrý den, je nejasné, co jsou to "neurologické problémy". Nicméně po Aurorixu, resp. většině antidepresiv se nespí, nepůsobí tlumivě. To nečekejte ani po Brintellixu. Serotoninový syndrom není vůbec pravděpodobný, je nízká dávka. Pocity na zvracení jsou možným počátečním nežádoucím účinkem celé této skupiny .... obvykle 2-5. den, pak mizí. Při navýšení na 10mg se již většinou nevyskyují. Bzkou úlevu přeje Luboš Janů

Související dotazy

Psychické potíže
Dobrý den, v roce 2008 jsem dostal úzkostné záchvaty...
Psychické potíže - deprese
Dobrý den, Posledního půl roku se mé dny a týdny dělí...
Psychické potíže po úmrtí v rodině
Dobry den.. pritel dostal v praci zadanku k lekari....
Potíže s dýcháním
Dobry drn mam potiže s dychanim občas a už mě třidni...
Psychické potíže
Dobrý den,chtěl bych vědět váš názor na mé potíže....
Potíže s dýcháním
Dobry den uz pres rok mam potize s hrudnikem a dychanim...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Psychické potize

Dobrý den, ja sice nevím na 100% jestli je to psychika ale asi jo. Před 3 rokami...

Psychické potíže

Dobrý den, chci se zeptat , beru již 3 měsíce cipralex 10mg, ráno úzkosti a...

Psychické potíže

Dobrý den, omlouvám se za případné gramaticke chyby. Obracím se na vás s dotazem...

Psychické potíže

Dobrý den chtěl bych se zeptat zdály mám být hospitalizován v psychiatrické...

Psychické potíže

Dobrý den, asi před 8 měsíci se mi rozvedli rodiče.Tím to vše začalo.A ano,chtěla...

Psychické potíže

Dobrý den, syn 9 let trpí enkoprézou. Prošli jsme různá vyšetření - pedagogicko...

Psychické potíže

Dobrý den, prosím vás, měl bych prosbu, a chtěl bych poprosit o pomoc, Po probuzení...

Psychické potíže

Dobrý den. Zhruba poslední půlrok mívám čím dál častěji nepříjemný pocit otupění,...

Psychické potíže

Psychické problémy Dobrý den, ráda bych se zeptala, co je špatně. Před rokem...

Psychické potíže

Dobrý večer, již 4 rokem beru AD typu Zoloft 100Mg a deniban 50Mg. Jak je zřejmě...

Psychické potíže

Dobrý den, jisté problémy mám už od malička kdy jsem dala k soudu mého nevlastního...

Psychické potíže

dobrý den chci se vás zeptat jestli nasesledující potíže opravu muže způsobit...

Psychické potíže

Dobrý den, před třemi lety jsem byla léčena na epilepticke záchvaty. Z důvodu...

Psychické potíže

Dobrý den, v roce 2008 jsem dostal úzkostné záchvaty (brnění po celém těle,...

Psychické potíže

Dobrý den, Chci poprosit o radu ohledně mých vleklých problémů, teď už i psychických,...

Psychické potíže

Dobrý den pane doktore, letos je to 5 let co beru antidepresiva.Brala jsem...

Psychické potíže

Dobry den moj problem zacal pred cca 3 mesiacmi silnym dusivym kaslom ktory...

Psychické potíže

Dobrý den, už nekolik let se mi sřídá období deprese s úzkostí a období bez...

Psychické potíže

Dobrý den,chtěl bych vědět váš názor na mé potíže. Asi před rokem jsem změn il...

Psychické potíže

Dobry den potřebuji nutně poradit před 2 lety se mi udělalo strašně špatně a...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Mykoplasma pneumoniae

Je možné, aby se mykoplasma pneumonie projevila až za 30. den po nákaze a kde...

Tečky na horním rtu

Dobry den, jiz par mesicu pozoruji jakesi tecky na hornim rtu. Nevenoval jsem...

Clotrimazol při menstruaci

Dobrý den, brala jsem zhruba týden na kampylobakterie Normix a Azitromycin....

Porucha erekce

Dobrý den, mám problém s erekcí i se vzrušením. Je mi 33, a měl sem asi 4...

Ochrnutí předloktí během spánku

Vážený pane doktore, prosím Vás o radu. Dnes v noci, zhruba po 3 hodinách po...

Bolest končetiny

dobry den můj syn hraje fotbal kopli ho do nohy do nartu pořád ho noha hrozn...

Bušení srdce

Dobrý den, je mi 27 let a již nějakou dobu mne trápí záchvatovité rychlé bušení...

Nespolupracující dítě

Nespolupracující dítě! Dobrý den,mám 3 a půl letá dvojčata(holčičku a chlapečka).Jsou...

Boulička u konečníku

Dobrý den, mám takový problém. Trvá asi necelý týden. Mám bouličku, maximálně...

Drobné vřídky kol konečníku

Dobrý den,můžete mi poradit ,co to je? Doplnění informací: je to velmi bolestivé.Zacalo...

Krev ve stolici

Dobry den je my 45 let asi 3 týdny mám bolesti břicha dokonce jsem objevil krev...

Imunosupresiva a jejich vliv na hodnoty RA faktoru a CCP

Dobrý den, rád bych se zeptal pokud si nechám provést krevní test na některé...

Boule na krku, potíže s krční páteří

Dobrý den, četl jsem tu jeden dotaz a vaši reakci na něj a chci se zeptat, pán,...

Bolest a otok kotníku

Dobrý den před 3 týdny mě začal bolet kotník,myslel jsem si že to mám z bot...

Bolest v krku

Dobrý den Už pár dni mě boli na leve straně v krku pri polykání je to bolest...

Bolest klitorisu

Dobrý den, Už mě 4 dny bolí klitoris,bolí na dotek nebo když si sednu a při...

Zablokovaná krční páteř, problém s očima

Dobrý den, už víc jak měsíc mám zablokovanou krční páteř a blok mám hlavně v...

Roztažení pochvy

Dobrý den. Obracím se na Vás s dotazem, na který se bohužel nemáme možnost jinde...

Plynatost po laparoskopické operaci

Dobrý den, dnes jsem měsíc po laparoskopicke operaci (sterilizace) -vše v pořádku. Trápí...

Bolest v krku

(Předchozí e-mailová adresa byla spatne, omlouvam se za chybu) Dobry den. Je...

Reklama