Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Únava

Kožní obtíže Michaela 21.10.2018

Dobrý den,

před několika měsíci mi diagnostikovali (po 9 letech potíží - nejdříve se údajně jednalo o Prurigo) kožní lupus. Nasazená léčba je Medrol 0.4 1x denně. Kožní problémy sice ustoupily, ale bolesti hlavy, krční páteře a únava stále přetrvávají. V poslední době jsem vypozorovala i nadměrné vypadávání vlasů. Revmatologické i imunologické testy jsou však (jak k mému překvapení, tak k překvapení odborníků) v normě. Nejvíce mě však znepokojuje má váha. Dle diskuzí na internetu lidé, kteří užívají Medrol, přibírají - u mne je to i přes běžnou chuť k jídlu naopak. Na závěr zmiňuji, že již 12 let beru Cipralex. Ptám se, jaký je Váš názor na stále neodeznívající problémy a souvislosti spojené s mým onemocněním, protože mi ani po takové době nebylo řečeno nic konkretního. Předem děkuji.

Odpovídá lékař:

MUDr. Zdeňka Janoušková

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Velká Bíteš

Dobrý den. Dávka Medrol 0,4 není vysoká a tudíž nemusí na vás působit tak, aby jste přibývala na váze, navíc po těchto lécích, tzv. kortikoidech se v těle zadržuje voda, člověk otéká, proto vypadá, že přibývá, ale nejedná se o obezitu v pravém slova smyslu, při které se ukládá tuk. Vaše problémy s krční páteří, bolestí hlavy a únava vůbec nemusí souviset s předchozím kožním nálezem. Je vidět, že kožní nález po kortikoidech ustoupil, tudíž jeden problém vyřešen a nynější vaše potíže mohou být dané jakoukoliv blokádou v oblasti krční páteře a od toho vás bolí hlava a cítíte se unaveně. Doporučila bych pravidelnou rehabilitaci krční páteře, na podporu imunity vitamín C a na únavu Wobenzym tablety. Dále je potřeba mít jistotu, vaše krevní odběry jsou v normě. Jedná se o krevní obraz, biochemii, serologické vyšetření na infekce, hormony štítné žlázy. S pozdravem Dr, Janoušková

Odpovídá lékař:

MUDr. Andrea Vocilková

Specializace: Dermatovenerologie, Dětské kožní (dermatovenerologie), Korektivní dermatologie Pracoviště: Kožní ordinace, Praha 6 - Řepy

Dobrý den,
souhlasím s kolegyní Janouškovou, že současné problémy nemusí souviset se základním onemocněním (z Vašeho dotazu není jasné, zda jde o systémový lupus erytematodes nebo o diskoidní lupus erytematodes). Jakým způsobem byla diagnóza potvrzena (z průběhu a klinického obrazu, z biopsie - histologickým vyšetřením běžným? přímou imunofluorescemncí?? A nemusí být souvislost ani s celkovou léčbou. Opět pro upřesnění - Medrol byl nasazen v dávce 4 mg denně? Nebo byla dávka původně vyšší a postupně se snižovala na současnou výši? Otázek je mnoho na to, abychom Vám zodpovědně poradili. Všechny své současné potíže proberte znovu osobně s lékaři, kteří Vás mají v péči.
S pozdravem
Andrea Vocilková

Související dotazy

Únava, mravenčení
dobrý den, chtěla jsem se zeptat posledni dobou celkova...
Únava, slabost, psychické potíže
Dobrý den, chtěl bych Vás tímto poprosit o radu. Už...
Únava po infektu
Dobry den, pred 2 lety jsem prodelal dlouhodobe horecky...
Únava
Dobrý den, Chtěl jsem se zeptat ohledně mého strýce,...
Cvičení a svalové křeče, únava
Dobrý den, chtěla bych se poradit ohledně svých zdravotních...
Snížená funkce štítné žlázy a únava
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možné, aby...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Únava

Dobrý den, už více než měsíc mě trápí silná únava. Někdy je to lepší, ale...

Únava

Dobrý den, mám poslední dobou závratě, unava, spavost jestě během menstruace....

Únava

Dobrý den, poslední tři měsíce velmi dlouho spím. Dokážu usnout hned, prospat...

Únava

Dobry den, prosim o radu dcera19 letmá od ledna bolesti v podbřišku přelečená...

Únava

Dobrý den, zhruba od března tohoto roku mě začlo trápit postupné zvyšování nevysvětlitelné...

Únava

Prosím o radu, asi 3 týdny jsem abnormálne unavená. Po týdnu únavy se přidaly...

Únava

Dobrý den, už 3 den mi není zrovna nejlíp. Motá se mi hlava a mistama jsem tak...

Únava

Dobrý den. Prosím o radu . Jsem zoufalá . Dlouhodobě cca půl roku mě bolí klouby...

Únava

Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na možnosti diagnózy u mých problémů. Je mi...

Únava

Dobrý den Prosím o radu .Je mi 16 let a už 4 měsíce jsem strašně unavená a...

Únava

bych se Vás radai zeptala. Poslední dobou trpímím stálými únavy, a značnými...

Únava

Dobrý den, prosím o radu. Moje mamka (46 let), trpí neustálou ztrátou energie...

Únava

Dobrý den Jak jen popsat co mě přesně trápí. Vezmu to zpětně zhruba před 2roky...

Únava

Dobry den. Pocituji mirne zvysenou teplotu, lehci slabost organismu. Nekaslu...

Únava

Dobrý den, jíž delší dobu mě trápí neustálá únava a bolest hlavy. Vzbudím se...

Únava

Dobrý den, poslední dobou mám problém s tím, že sem hodně unavený a bolí...

Únava

Krásný dobrý den, posledních několik měsíců trpím šílenou únavou. Denně mohu...

Únava

Dobrý den, již nejméně měsíc cítím obrovskou únavu, ráno mám problém vstát do...

Únava

Dobrý den paní doktorko JE MI 46 LET, JIŽ 6 LET BERU EUTHYROX 100,sníženou...

Únava

Dobrý den chtěla bych se vás zeptat sem strašně moc unavená cejtim že moje...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Výtok a svědění pochvy

Dobrý den, je to asi 3 dny co mě začala dost svědět pochva, mám výtok takový...

Bolest žeber na levé straně

Dobrý den, už asi týden mě trápí krátkodobá bolest na levé straně žeber. Při...

Zapach

Dobrý den, kvůli zánětu mám na noze sádru. Ale problém je v tom, že už po dvou...

Pupínky na kůži

Po treningu se mi na nohou objevili vysev malych pupinku, vodnate. Zatim to...

Svědění penisu

Dobrý den,manžel si již několik dní stěžuje na svědění penisu.Používá Canesten,...

Antikoncepce a 7 denní pauza

Dobrý Den četla jsem ,že některé ženy dostaly menstruaci během 7 denní pauzy...

Bílé kuličky u močové trubice

Dobrý den, je mi 13, panna. U díry na močové trubice, dole, se mi pořad objevují...

Zvětšení penisu

Dobrý den, Mám problém s penisem. Jeho délka je 15.5cm a vidím, že přítelkyně...

Píchání u srdce při nádechu

Dobry den,vcera me zacalo pichat u srdce pri nadechu a boli me z toho leva ruka..muzu...

Bulka v prsu

Dobrý den, chtěla jsem vás poprosit o radu,mám tří měsíční dcerku kterou plně...

Předávkování antidepresivy ??

Dobrý den, moje maminka omylem cca 2 měsíce užívala dvoje antideresiva najednou....

Úzká pochva

Dobrý den pane doktore chtela jsem se zeptat co to znamena když mam uzkou pochvu...

Citalec vysazení léčby

Dobrý den, 10 dní jsem bral AD Citalec 20 mg. 7 dni pul tablety. Pak 4 dny...

Křupání v kolenou

Je mi 15 a už něco přes rok mi křupe v kolenech, někdy i bolí.Byla jsem s tím...

Mravenčení jazyka někdy i horního patra a rtů

Dobrý den pane doktore chtěl sem se zeptat na můj problém už delší dobu mám...

Zánět v oblasti stydkých pysků

Dobrý den,chci se zeptat na intimní dotaz,z ničeho nic mě začal jakoby bolet...

Ztuhlé koleno

Dobrý den, dělali mi plastiku ACL + parc. resekci lat. menisku. Po 3 měsících...

Kavernom

Přeji pěkný den. Jsem tři týdny po operaci mozku. Jednalo se o tzv. Kavernom....

Ztráta 1/3 menisku

Dobrý den,minulý týden u mě proběhla operace menisku,kde se ve zprávě uvádí...

Výtok z penisu po pohlavním styku

Milý Pane doktore... Je tomu týden co jsem souložil, ale náhle 2.den po se mi...

Reklama