Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Únava, hubnutí, antikoagulační léčba

Vnitřní lékařství Helena 4.3.2019

Dobrý den, chtěla bych konzultaci ohledně tatínkova zdravotního stavu. Jde o to, že bere od podzimu lék warfarin na ředění krve. Od té doby se ale cítí velmi slabý - pociťuje svalovou slabost. Předtím bez problémů chodil, nyní ho unaví i velice krátká vzdálenost. Také trpí zažívacími potížemi, jí velmi málo. Předtím než začal lék brát, tak jedl celkem dobře, dokonce i začal přibírat. Existuje nějaká alternativní terapie? Potom léku je mu prokazatelně mnohem hůře.
Ještě bych doplnila, že před návštěvou nemocnice 31. července 2018 bral lék na snížení tlaku Piramil combi 5 mg denně, ale tlak mu klesl tak, že byl tehdy v sanitce prakticky neměřitelný. A v minulých letech bral ještě Betaserc na šumění v hlavě - ale lék moc neúčinkoval, dodnes ale má po něm svědivé kožní vyrážky. Posílám v příloze lékařskou dokumentaci. Děkuji předem za jakoukoli radu a doporučení. S pozdravem. Doplnění informací: děkuji moc za rychlou odpověď. Chtěla jsem se zeptat: pomohla by v tomto případě konzultace s kardiologem o zdravotním stavu (jiným, nemyslím stávající lékařku).

MUDr. Dominika Pitaková
Odpovídá lékař:

MUDr. Dominika Pitaková

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé, Újezd nad Lesy

Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz i přiloženou fotodokumentaci. Jak je ze zpráv zřejmé, tatínek je v posledním 1/2 roce léčený pro více obtíží - v počátku pro střevní obtíže, chudokrevnost, hubnutí, následně nově zachycená fibrilace síní s nutností nasazení nové medikace a jejího postupného upravování. Z uvedených informací není zcela jasné , co je hlavní příčinou zvýšené únavy - může to být velká ztráta váhy v posledních měsících, střevní onemocnění ( nevím, zda ještě trvají trávicí obtíže, zda proběhlo dovyšetření trávicího traktu -hubne, není ,má nepravidelnosti stolice- gastroenterolog by ho měl vyšetřit), další možnou příčinou jsou i nově nasazené léky, které sami o sobě snižují tlak, zpomalují srdeční rytmus. Zde je opravdu nutná kontrola ošetřujícím lékařem, zhodnocení aktuálního stavu ( váha, tlak ,rozbor krve - chudokrevnost? minerálový rozvrat? ledvinové funkce? zánětlivé parametry? hladina digoxinu? - opravdu toto je nutné při obtížích kontrolovat, stav se může v průběhu nastavování léčby měnit) Stran Warfarinu - existují alternativy - o jednu je u tatínka požádáno - v příloze přikládáte žádost o NOAC - to jsou nové typy léků, které však u tatínka musí schválit pojišťovna, další z možností je injekční léčba. Léky ho chrání před možným vznikem sraženiny a následnými komplikacemi. Přeji tatínkovi hodně zdraví a Vám plno sil. Hezký večer.

Odpovídá lékař:

MUDr. Soňa Boušková Chief Medical Officer

Specializace: Vnitřní lékařství Pracoviště: uLékaře.cz

Dobrý den, paní Heleno, stav Vašeho tatínka se nedá vysvětlit nežádoucím účinkem Warfarinu, tam je problém spíše riziko krvácení. Existuje jiná léčba, léky proti srážení krve, které mají lepší bezpečnost a nemusí se kontrolovat krev, ale nejspíše u Vašeho tatínka je pojišt́ovna nebude hradit. Možná, pokud byste o to stáli, byste si lék mohli hradit sami. Také je možnost denního podávájí injekcí. Potíže Vašeho tatínka souvisí s tím, že málo jí a pije, má nemocné srdce a ledviny, hubne a také má rozedmu plic, možná ještě má trávicí potíže. Bylo by vhodné celkové interní vyšetření včetně úpravy léčby. Pokud chcete, obraťte se na naše setřičky, aby Vám pomohly zařídit gastroenterologa a kardiologa na konzultaci. Roli hraje věk tatínka, také bude potřebovat porady stran výživy, dobrý by byl gerontolog. Vzhledem k tomu, kolik nemocí tatínek má, bude to nejspíše poněkud složitější dostat jej do formy, ale doufám a věřím, že se podaří jeho stav vylepšit. S pozdravem MUDr. Sona Boušková

Související dotazy

Co je to antikoagulační léčba?
Co je to prosím antikoagulační léčba? Našli mi v krvi...
Antikoagulační léčba
Váženi doktoři chtěl jsem se zeptat když mam nařizenou...
Nadměrné hubnutí
Dobrý den chtěla bych se zeptat na podle mého názoru...
Únava, hubnutí z nejasné příčiny
Hezký den, již několik měsíců mě trápí únava, nechutenství...
Únava, mravenčení
dobrý den, chtěla jsem se zeptat posledni dobou celkova...
Hubnutí
Dobry den, je mi 27 let mam 3 deti pribrala jsem 30...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Únava, bušení srdce a bolesti na hrudi

Dobrý den, mám problém po covidu. Únava, bušení srdce, bolest na hrudi, menší...

Únava, časté močení

Pěkný den :) Ve zkratce popíši svůj problém : Již cca 5 rokem, řeším sem...

Únava, časté močení, může se jednat o cukrovku?

Dobrý den, chci se jen zeptat už jsme objednala k lékaře ale stejně mi to nedá....

Únava, časté záněty močových cest a chřipka

Dobrý den, je mi 16 let a jsem pořád unavená a pak mám časté záněty močového...

Únava, deprese, bolest hlavy

Zdravím, v poslední době mě trápí různé bolesti hlavy a celkově se cítím trochu...

Únava, dušnost u dědečka

Náš děda se cítí unaven, stále pospává, je pro něj obtížné někam dojít. Tošku...

Únava, Helikobakter, snížená imunita

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, a zároveň zasílám v příloze poslední...

Únava, hlen v krku, povlak jazyka

Dobrý den, rád bych se zeptal. Asi před dvemi měsíci mi doktor sdělil že trpím...

Únava, horkost

Dobry den,prosim o radu .Ziji v usa a je tu probem zajit k lekari ,protoze...

Únava, hubnutí z nejasné příčiny

Hezký den, již několik měsíců mě trápí únava, nechutenství (zpočátku pouze mírné),...

Únava, infekce

Dobrý den, od září mám bolesti kloubů, svalů. Bolesti hlavy, únava. Můj obvodní...

Únava, kašel

dobrý den, již týden mě trápí suchý dávivý kašel. v posledních 4 dnech se přidala...

Únava, kojím plně v 8 měsících dítěte

dobrý den,mám pomalu 8.měs.chlapečka,stále jen kojím,chtěla jsem se optat zda...

Únava, krev ve sputu

Dobrý den, již asi 10 dní občasně přes den cítím v puse krev a když odplivnu...

Únava, křeče, tlak na hrudi, tuhnutí těla

Dobrý den, prosím o radu... moje zdravotní potíže celoročně, postupně od mládí,...

Unava, křeče, změny nálad, nespavost

Dobrý den pročítám si tady diskuze , též bych měla dotaz.....léčim se na neurologii...

Únava, léky, jaterní testy

Dobry den,dnes jsem dostala vysledky z krve ktere ponesu do gastroporadny a...

Únava, lipomy

Dobrý den, již delší dobu mám zdravotní potíže. Začalo to velkou únavou a bolestí...

Únava, malátnost

Dobrý den, prosím o radu, manžel už několik měsíců trpí na nespavost, brzy večer...

Únava, malátnost, bolest svalů

Dobrý den, už delší dobu běhám po doktorech s anémií, únavou, průjmy střídajícími...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Alergie na anestetikum

Dobry den, Asi potrebuji jen trosku uklidnit. Pred 2 hodinami mi na pohotovosti...

Vyrážka na penise

Dobrý den, dnes se mi na penisu objevila vyrážka,která nepálí ani nesvědí. Po...

Vylezlý konečník.

Dobrý den, je mi to hrozně hloupé, ale nevím na koho se mám obrátit a tak žádám...

Zmnozena plicni kresba parakardialne

Dobry den muzete mi objasnit vyraz vyse napsany?Jsem po operaci (vyvod) a toto...

Nucení na stolici, hubnutí

Dobrý den, právě jsou to dva roky, co mi byl odoperován žlučník (před tím...

Bouchnutí do hlavy

Dobrý den 31.12 v 11 :20 cc jsem zakopla o židli a bouchls se do hlavy nad spánek...

Pálení penisu

Dobry den Uz som vam pisal predtym ohladom mojho penisu.Teraz je to tak ze...

Prášky na ředění krve a alkohol

Dobrý den už týden beru prášky Stacyl 100mg na ředění krve po úrazu nohy. Budu...

Závratě, brnění rukou, únava, nadměrné pocení, těžké nohy a ruce

Dobrý den, chci poprosit o Váš názor, co by mohlo být příčinou mých potíží....

Vynechání menstruace

Dobrý den, měla bych dotaz kvůli tomu že mi dvakrát za sebou nepřišla perioda...

Bradavice s černým pigmentem

Dobrý den, na kuži na varlatech mám delší době bradavičku(nezvětšuje se)...

Zarudnutí penisu

Dobry den,na penisu se mi udal cerveny flek loupe se z nej kuze na dotyk dost...

PH moči

Dobrý den, chci se zeptat, jak tomu je s pH moči. Zajímám se o odkyselení těla...

Červené fleky na žaludu

Dobry den. Prosim o pomoc. Mam cervene fleky na žaludu asi uz 3 měsíce. s tím...

Zlomenina L1

Dobrý den, pane doktore, Dne 8.12. jsem si při pádu z koně zlomila L1 obratel....

Zápach z úst jako po alkoholu

Je možné, že nějaká choroba způsobuje zápach alkoholu z úst, aniž by daná osoba...

Bolest na hrudi špatné dýchání

Dobrý den už 4 měsíc mám problém s dýcháním nemůžu nabrat ten jakoby pravý pořádný...

Co prosím znamená tedy ten bilat?

Dobrý den, dcera bude mít 3roky,jezdíme na ultrazvuky se štítnou žlazou (má...

Krev a hlen ve stolici, bolesti břicha

Co vás trápí, jak dlouho problém trvá, berete nějaké léky, proběhlo již nějaké...

Červené skvrny v ústí močové trubice, bílé fleky.

Dobrý den, již delší dobu (měsíce) se potýkám s problémy na penisu. V ústí močové...

Reklama