Hodláte to típnout? Čtyři kroky, které jsou pro úspěch naprosto zásadní

Nikotin je jedna z nejvíce škodlivých a nejdostupnějších legálních drog. Vzniká na něm závislost a je nebezpečný nejen pro kuřáky, ale i pro všechny v jeho bezprostředním okolí. Pokud jste se s tímto zlozvykem rozhodli přestat, ale nevíte, jak začít, je třeba zhotovit konstruktivní plán.

Na trhu je v současné době mnoho výrobků, které kuřákům usnadňují jejich boj proti závislosti.
Na trhu je v současné době mnoho výrobků, které kuřákům usnadňují jejich boj proti závislosti.

1. Rozhodněte se

Jak již bylo zmíněno, nikotin je silně návyková látka. Proto není jednoduché se kouření vzdát. Zeptejte se sami sebe, jak moc je pro vás důležité prožít zbytek života jako nekuřák, a učiňte pevné rozhodnutí. Uvědomte si, jak cigarety ovlivňují vaše zdraví, image, životní styl a blízké okolí. Sepište si, proč chcete s kouřením přestat. Naplánujte si třeba, za co utratíte ušetřené peníze. 

2. Stanovte den D

Vezměte si diář a důrazně označte datum, kdy s kouřením definitivně skončíte. Tento den nijak neoddalujte. Mělo by být co nejdříve, nejdéle do dvou týdnů. Určení pevného data vám pomůže se psychicky připravit. Rozhodněte se, jestli přestanete kouřit ze dne na den, nebo budete postupně ubírat množství cigaret. Samozřejmě že budete mít na tabák stále chuť. Připravte se na to, že se nejspíše dostaví i abstinenční příznaky. K těm patří:

 
  • bolest hlavy,
  • pocit napětí,
  • ztráta koncentrace,
  • zvýšená chuť k jídlu,
  • přibírání na váze.

Zkuste se ovšem vždy nějak rozptýlit, například jděte na procházku, ukliďte kuchyň nebo si zacvičte jógu.

3. Zahajte finální přípravy

Večer před startem „nekouření“ vyperte všechno oblečení a také ložní prádlo. Zbavíte se tak cigaretového zápachu. Odstraňte popelníky, zapalovače a cigarety. Sepsané důvody, proč chcete přestat kouřit, noste ideálně stále u sebe v diáři nebo třeba v mobilu. V těžkých chvílích se k nim můžete vrátit. Vyzvěte rodinu, přátele a kolegy, ať vás ve vašem rozhodnutí podpoří a nekouří před vámi. Vyhýbejte se místům a situacím, které máte spojené s tabákem. Je to dopolední káva nebo večerní pivo? Bude lepší, když tyto aktivity na nějaký čas vynecháte.

4. Využijte všechny možnosti

Na trhu je v současné době mnoho výrobků, které kuřákům usnadňují jejich boj proti závislosti. Nestyďte se o pomoc požádat i lékaře. Může předepsat léky, které vám pomohou na cestě za vaším cílem: probudit se zdravější, bohatší a bez chuti si zapálit.

(brbr)

Zdroj: www.wikihow.com/Quit-Smoking

Autor článku:

MDDr. Barbora Reitmeierová

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Vyšetření konečníku
Články: Vyšetření konečníku
Vyšetření konečníku patří...
Borelióza: Odpovědi na 10 nejčastějších otázek
Články: Borelióza: Odpovědi na 10 nejčastějších otázek
Léto a vycházky do přírody...
Už jste dnes objali své dítě?
Články: Už jste dnes objali své dítě?
Puberta je skutečně...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: