I s nemocným srdcem můžete vyrazit na zamrzlý rybník

Lidé s nemocným srdcem často řeší problém, jaký sport je pro ně vhodný a zda vůbec mohou sportovat. V první řadě je třeba rozlišit, jakou nemocí srdce trpíte. Jiný přístup bude vyžadovat pacient s vrozenou srdeční vadou, jiný pacient s poruchou srdečního rytmu a zcela jiný člověk po prodělaném infarktu myokardu.

I po infarktu lze sportovat
I po infarktu lze sportovat

Udržujte se v kondici

Obecně platí, že netrpíte-li mimořádně závažnou srdeční nemocí, obvykle budete moci vykonávat běžné kondiční sporty na rekreační úrovni. Vhodné jsou spíše činnosti s dlouhodobější rovnoměrnou zátěží než „výbušné“ aktivity typu sprint na sto metrů, vzpírání či hod oštěpem. Je pravda, že na tyto aktivity běžný kardiak ani zálusk nemívá. Důležitá je také intenzita sportování. Pacient s nemocným srdcem by nikdy neměl jít na doraz svých možností, vždy by si měl včas odpočinout a nenechat se vyprovokovat k maximálnímu výkonu. Z toho důvodu obvykle nebývají vhodné kompetitivní druhy sportů.

 

Nevyhýbejte se rybníku

Jako vhodný kondiční sport může v těchto zimních měsících posloužit bruslení. Jedná se o aerobní sport podobný v principu běhání či plavání. Výhodou proti běhu je menší zátěž na klouby dolních končetin. Při rekreačním bruslení spálíte za hodinu 250 až 810 kalorií, při závodním bruslení 450 až 1 080 kalorií. Pravidelné bruslení přispívá k zvýšení vaší odolnosti a vytrvalosti. Je vhodné udržovat stejné tempo po delší časový úsek. Zpočátku samozřejmě začněte s kratším tréninkem, který postupně můžete prodlužovat, tak jak se bude vaše kondice zlepšovat.

Svaly jako z oceli

Při bruslení odvedou největší práci velké svaly stehen a bérců, nicméně do pohybu je zapojena i celá řada menších svalů. Při udržování rovnováhy se musí zapojovat i břišní a zádové svaly, což vám pomůže s lepším držením těla i mimo kluziště. Bruslení na čerstvém vzduchu za pěkného počasí dokáže z vaší myslit vypudit starosti všedního dne a všudypřítomný stres, což je pro člověka se srdeční chorobou rovněž velmi důležité.

Tak jako u každého sportu i při srdeční chorobě je vhodné situaci probrat se svým ošetřujícím kardiologem, nicméně bruslení vám lékař s největší pravděpodobností doporučí.

(omat)

Zdroj: http://ezinearticles.com/?Health-Benefits-of-Ice-Skating&id=1987133

Líbí se vám článek?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: