Odvykání kouření v těhotenství? Nesnadné, ale možné

Skončit s kouřením je obecně pro spoustu lidí problém, často dlouhodobý. A co teprve žena kuřačka, která otěhotní a měla by cigaretu odložit prakticky ze dne na den? Odvykání kouření v těhotenství není snadné, přesto je možné. Potíž je hlavně v tom, že gravidní ženy nemohou užívat léky zmírňující abstinenční příznaky.

Chuť na cigaretu trvá jen 5 minut, zkuste se během té doby zabavit jinak
Chuť na cigaretu trvá jen 5 minut, zkuste se během té doby zabavit jinak

Čím dříve, tím lépe

Největší zdravotní benefit přináší podle odborníků skoncování s kouřením před 15. gestačním týdnem. Pochopitelně se ale během těhotenství vyplatí přestat kouři kdykoliv. Věřte, že případné abstinenční příznaky nikdy nemohou miminko ohrozit více než zdraví nebezpečné látky obsažené v tabákovém kouři – ty se velmi snadno dostávají do krevního oběhu plodu. Kouření v těhotenství bývá obvykle spojováno s řadou problémů:

  • zvýšené riziko potratu,
  • možnost předčasného porodu,
  • nízká porodní hmotnost dítěte,
  • poruchy placenty,
  • nebezpečí náhlé smrti kojence,
  • možný rozvoj některých dětských chorob v budoucnu.

Chcete nekouřit? Těhotenství naplánujte

Ke zmírnění odvykacích příznaků se za běžných okolností užívají léky, které jsou však pro těhotné bohužel nevhodné. Proto je dobré početí předem plánovat a kuřáckých návyků se zbavit už před otěhotněním.

 

Doporučené téma: Léčba bolesti

Poslední článek:
Kolika? Bolest způsobená kameny ve žlučníku i močových cestách
Pokud jste nikdy koliku nezažili, pravděpodobně je těžké si představit, o jak bolestivou příhodu jde. Nejčastěji...  zobrazit téma

Nevzdávejte se!

Pokud už těhotná jste a stále kouříte, rozhodně se pokuste skončit.

Nepříjemné příznaky spojené s odvykáním kouření je totiž možné obelstít dodržováním těchto pravidel:

  • Poznejte chvíle, kdy pravidelně kouříte, a vyhledejte si náhradní řešení – při řízení s sebou místo cigaret vezměte pití, na volné chvíle v zaměstnání čerstvé ovoce apod.
  • Změňte zavedené rituály spojené s cigaretami – vyměňte oblíbenou restauraci za nekuřáckou, po ránu si místo kávy dejte čaj atd.
  • Počítejte své nevykouřené cigarety a odměňujte se.
  • Máte-li chuť na cigaretu, něco udělejte – běžte si vyčistit zuby, vycucejte pálivý bonbón, zavolejte partnerovi. Ta nejintenzivnější touha zapálit si totiž trvá jen okolo pěti minut!

Mít zdravé miminko patří mezi nejsilnější motivace k odvykání kouření. Je ale nutné nezapomínat ani na sebe a po ukončení kojení se k cigaretám už nikdy nevrátit!

(veri)

Zdroj: www.womensmentalhealth.org

Líbí se vám článek?
+11 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x