Odvykání ve dvou: staňte se nekuřáckým párem

Pokud se rozhodnete skoncovat s tabákem, ale jste právě v partnerském vztahu s kuřákem, situace se může vyvinout dvěma způsoby: buď vás váš protějšek podpoří, nebo bude ve vašem souboji s kouřením představovat jednu z mnoha překážek.

Je třeba odbourat celou řadu rituálů spojených s kouřením
Je třeba odbourat celou řadu rituálů spojených s kouřením

Když partner nevoní

Jestliže se partner nehodlá vzdát svých kuřáckých návyků, zatímco vy sbíráte síly k zásadnímu kroku, měli byste si domluvit jasná pravidla. K těm nejdůležitějším patří striktně nekuřácký byt, ve kterém kromě toho, že je tabák zakázán, také nenarazíte na žádné z kuřáckých potřeb. Ale pozor! Buďte připraveni na možnost, že vám cigaretám holdující partner může jednoho dne doslova přestat vonět. Řada takzvaně odnaučených kuřáků je totiž zvýšeně citlivá na pach cigaretového kouře, a to nevyjímaje ten, který ulpívá na oblečení nebo vlasech.

Rozhozený vztah? 

Pokud se coby partneři oba rozhodnete, že s kouřením definitivně končíte, je to pochopitelně ideální řešení. Můžete si stanovit společný „den D“, nechat vyčistit auto a zbavit ho tak typického zápachu, nemusíte jeden od druhého odcházet „na cigáro“ a podobně. Jestliže však přestane kouřit pouze jeden z vás, mohou nastat problémy.

  • Jedním z nebezpečí je narušení společných aktivit.
  • Pokud totiž oba partneři kouří, obvykle si vybudují celou síť rituálů, při kterých nesmí tabák chybět – společná káva u popelníku, sklenka vína a cigaretou, pár šluků po jídle či po milování, …
  • Tyto rituály je třeba ještě před skoncováním s kouřením pečlivě analyzovat a vymyslet nějaké náhradní řešení.
  • Jinak si brzy všimnete, že ve snaze vyhnout se cigaretovému dýmu a chuti po cigaretě netrávíte se svým kouřícím partnerem už téměř žádný společný čas.

Jestliže však váš protějšek zatvrzele nechce s kouřením přestat, nenuťte ho! Pravděpodobnost, že by se mu to skutečně povedlo jen proto, že to chcete vy, je mizivá. Navíc byste svůj vztah vystavili nepříjemnému a dlouhodobému stresu a napětí.

(veri)

Zdroj: ezinearticles.com

Autor článku:

MUDr. Veronika Richterová

Specializace: psychiatrie

Autorka působí jako psychiatr.

Líbí se vám článek?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Uzdravit srdce po infarktu pomohou i knihy
Články: Uzdravit srdce po infarktu pomohou i knihy
Měsíc březen patří již...
Na infikovaná klíšťata jedině s pinzetou a v rukavicích
Seriál o rakovině ledvin: metastázy
Články: Seriál o rakovině ledvin: metastázy
Patříte k pacientům, kterým...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Mononukleóza
Články: Mononukleóza
Mononukleóza je infekční...
Tři typy reakcí na hmyzí bodnutí: víte, co kdy dělat?
Články: Tři typy reakcí na hmyzí bodnutí: víte, co kdy dělat?
Rozkvetlá louka lákající k...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: