Snížená sexuální touha? Viníkem může být i stres

  • Redakce uLékaře.cz
  • 9.10.2009
  • Aktualizace: 11.4.2011
  • Sexuálně

Pozorujete na sobě v poslední době neschopnost dosáhnout orgasmu a nedostatečný zájem o pohlavní styk?? Trápí vás ztráta sexuálního pudu a pocitu rozkoše z milování? Nevěšte hlavu! Řešení se může najít i pro vás.

Pro navrácení libida zkuste změnit i váš jídelníček
Pro navrácení libida zkuste změnit i váš jídelníček

Pokles libida je zapříčiněn sníženou produkcí hormonů řídících činnost pohlavních žláz. Při erotickém stimulování (něžnostech, pohledech, slovech) vylučuje hypotalamus (část mozku řídící podvěsek mozkový a jeho prostřednictvím mimo jiné pohlavní žlázy) hormony, které v hypofýze vytvoří vlastní sexuální hormony LH (luteinizační hormon) a FSH (folikuly stimulující hormon). Tyto hormony pak například u žen putují krví k vaječníkům a stimulují tam produkci pohlavních hormonů gestagenů. Jejich funkcí je pak zejména příprava pohlavních orgánů k těhotenství. U mužů ovlivňují LH a FSH tvorbu testosteronu, což je mužský pohlavní hormon, který je nezbytný mimo jiné pro správnou tvorbu spermií ve varlatech.

Bez stresu jde všechno lépe – i sex

Snížení a ztrátu libida mohou vyvolat jednak psychologické faktory, například stres v důsledku pracovního vytížení, manželského konfliktu nebo zármutku, ale také problémy fyzického rázu, k nimž se řadí únava, nemoci nebo užívání různých léků.

Pokles libida je také ovlivňován nedostatečnou resorpcí bílkovin v těle. V tom je i příčina nedostatečné produkce sexuálních hormonů LH a FSH. Stres odebírá bílkovinu z krve a těla, ovlivňuje tím pokles libida a způsobuje neschopnost orgasmu.

 

Jak se bránit?

Pokud odstraníme psychické a fyzické faktory, můžeme se zaměřit na správnou stravu. Pomoci může například dostatečný příjem ovoce a zeleniny. Zdraví prospěšné jsou zejména tyto látky:

  • Cholin, který je obsažen zejména v sójových výrobcích.
  • Thiamin neboli vitamin B1. Ten se hojně vyskytuje v luštěninách, pohance, všech semenech a jádrech.
  • Niacin neboli vitamin B3, který je v sušeném ovoci, houbách, zeleném hrášku a sóje.
  • Pyridoxin neboli vitamin B6, který lze získat například ze sóji, banánů, špenátu a avokáda.

Potřebná je ale i čerstvá syrová sezonní zelenina, která obsahuje mj. takzvané proteolytické enzymy (enzymy rozkládající bílkoviny), které zabezpečují přísun bílkovin pro buňky žláz a jiných orgánů.

Nezanedbatelnou látkou je také histamin, aminokyselina, která přímo ovlivňuje libido. Je obsažen ve všech přezrálých potravinách, zejména v banánech, ale například i ve vyzrálém sýru.

Další kroky by měly vést k lékaři

Pamatujte ale, že ani příroda si s některými zdravotními potížemi prostě neporadí. Ani u problémů v sexu nečekejte od zdravé stravy zázraky. Nedomnívejte se, že pokud váš sexuální život kolabuje, spasí ho jediná večeře připravená z výše uvedených surovin.

Pokud se přece jen rozhodnete vyzkoušet tyto přírodní recepty a nic nezabírá, zkuste odhodit ostych a poradit se o svých potížích se sexuologem. Ten vám může pomoci zdaleka nejlépe.

(kam)

Líbí se vám článek?
+9 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x