Antidepresiva a alkohol

Dobrý den, paní doktorko. Vím že tato kombinace je nebezpečná ale nikdo není dokonalý a tak jsem se včera na oslavě opilá. Víno teklo proudem ale užívám už rok zoloft, dvě tablety a depakot dvě tablety denně. Pít jsem přestala v 10 hodin večer ale lehnout jsem si šla ve 4 hodiny ráno. Celou noc jsem se cítila dobře. V 6 hodin ráno mě vzbudil velmi silný pocit na zvracení, vyběhla jsem na wc a už si noc nepamatuji. Manžel mě probral nekolikerym uhozenim přes tvář, cestou do postele jsem však omdlela podruhé. Po probuzení kolem poledne jsem omdlela potřetí. Po probrani né velmi silne brneli prsty na nohou a rukou, těžce jsem dychala. Bohužel jsem si ještě před prvním uplynutím vzala jeden ibalgin protože me bolela hlava. Můžete mi prosím vysvětlit, co se stalo? Děkuji

Odpověď odborníka:

Alkohol zesiluje účinek léku Depakote, ale může zvyšovat i riziko epileptického záchvatu. Depakote se užívá jednak k léčení epilepsie, jednak k prevenci chorobných změn nálady (mánie a deprese). Zpětně lze jen těžko posoudit, o co se mohlo jednat. Brnění končetin je typické při tzv. hyperventilační tetanii, tj. změny složení krve po intenzívním dýchání, např. při rozrušení. Ibalgin pravděpodobně obtíže nezpůsobil ani nezhoršil. Během užívání léku Depakote je vhodné alkohol nepít vůbec, u Zoloftu to nezbytné není. Kromě rizik z prodělané příhody je třeba vzít v úvahu to, že alkohol zhoršuje psychický stav. Pokud se již obtíže neopakovaly, bude zřejmě stačit jen sdělit vše psychiatrovi při nejbližší kontrole. Mohla by být vhodná kúra magnesiem (např. Magne B6) a vitamíny skupiny B.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: