Extrasystoly

Dobrý den, v červnu jsem byla na echu a vše ok. Chodím každé dva roky, jen mám lehký prolaps mitrální chlopně...ale začaly mi opět extrasystoly - takové to vynechání srdce...Docela mě to vždy děsí a mám pak k tomu svírání, pocit na zvracení. Nic mě nebaví a jsem bez nálady. Je to od toho nebo je to z psychiky, jak se tím vynervuju? Jde s tím něco dělat, mívám to tak dvakrát do roka zhruba týden...opravdu to neni nebezpečné..?Vezmu si egilog, když je to kritické a pak jsem celý den z toho unavená. Mám to zhruba ten týden a tak průběžně celej den a hlavně při námaze, při chůzi, při mluvení to vnímám nejvíce, v klidu to nemám...můžete mi poradit co s tím? Děkuji, Šárka.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Šárko. Extrasystolie je benigní porucha srdečního rytmu = laicky řečeno zdraví nezávadná porucha srdečního rytmu. Jedná se o to, že v srdíčku dojde k tvorbě elektrického výboje navíc - v důsledku kterého se srdeční komory i navíc smrští. Určitě každý jedinec extrasystolii minimálně jednou v životě zažije. Jsou jedinci - obzvlášť ženy, které tím trpí pravidelně nebo častěji než jiná populace. Někdy je pčíčinou iontová dysbalance - např. nedostatek hořčíku, draslíku či kalcia v krvi, které mohou vést ke zvýšené dráždivosti srdečního svalu. Jindy je příčina neznámá. ČAstější je taky výskyt u nervově labilních osob. Terapie obvykle není zapotřebí. Pokud ale nakupení extrasystol pacienta limituje v běžném životě, užívají se léky (antiarytmika)- z tzv. řady uzlových blokátorů, jako je ten Váš Egilok. Tyto léky ale zároveň snižují krevní tlak - což může být příčinou únavy. Taky jsou efektivní i anxiolytiká - tj. léky na celkové uklidnění ( např. Neurol). Co se týče změn nálady, tak tá s extrasystolami nesouvisí. Vaše obavy a "vynervování" - jak píšete- nejsou na místě, a celou situaci mohou ještě zhoršovat. Pokud Vás znova extrasystoly začnou trápit, tak si v duchu říkejte, že nejde o nic závažného, dopřejte si klid - psychický a pokud to jde i fyzický. Aby jste předešli hypotenzi a únavě, užijte jen poloviční dávku Egiloku. Taky by bylo vhodné cestou praktického lékaře vyšetřit v krvi hladiny iontů - včetně magnésia, draslíku a vápniku. A v případě jejich nízkých hodnot zahájit jejich suplementaci.

MUDr. Michaela Bobelová
MUDr. Michaela Bobelová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Dialyzační a nefrologické centrum při NsP Havířov

 
Líbí se vám odpověď?
+17 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x