Extrasystoly

Už léta mě trápí extrasystoly. Je mi 26 let a tento problém na sobě pozoruji již 10 let. Poslední dobou se stav zhoršuje. Dříve se u mě ES objevovaly pouze při vypjatých situací (státní zkoušky apod.). Nyní je pociťuji pokaždé, když dělám něco, co je pro mě důležité, nebo pouze mám jít mezi lidi. Jednoduše jakékoliv menší vystresování těla (i během cvičení). Během výše zmíněných 10 let se u mě už třikrát stav dostal do takové fáze, že jsem navštívil lékaře. Vždy byl výsledek: Je to normální, není to nebezpečné, nic Vám není. Naposled jsem vyšetření podstoupil v zahraničí, kde jsem půl roku pobýval. Zde mi byly poprvé ES zaznamenány na EKG, šlo o situaci, kdy se ES vyskytovaly 5-10x do minuty a to dost silné, bez bolesti ale vysoce nepříjemné a omezující. Lékař opět bez dlouhého přemýšlení odpověděl, že to není nebezpečné a že je to nervového původu. Po třech měsících relativního klidu se ES vrátili ale vyskytují se jen situacích, které jsem zmínil výše. Někdy slabší, někdy nepříjemně silné. Vždy trvají třeba 2-3 minuty a potom na pár minut/hodin klid. Už pořádně nemůžu dělat nic, kde je trochu vzrušení, nebo napětí apod. Vím, že je tento problém nervového původu ale bojím se že můžou tyto výkyvy srdce poškodit. Je mi divné, že takto nepřirozená a nepříjemná věc není nijak nebezpečná. Potřeboval bych tento problém osvětlit abych pochopil, proč se toto děje a proč takto nepříjemná situace není nebezpečná a popřípadě jak se toho zbavit. (Jsem aktivní sportovec, nekouřím, alkohol jen občas a nikdy jsem nebyl vážněji nemocný.) Nechápu proč to zachází do takových extrémů.

Odpověď odborníka:

Petře, věřím, že extrasystoly mohou být Vámi vnímány velmi nepříjemně, důležité je, že bylo vyloučeno onemocnění, které by je teoreticky mohlo způsobovat ( dysbalance minerálů, onemocnění štítné žlázy atd ..). Ráda bych Vás uklidnila, extrasystoly se vyskytují u každého z nás, jen někdo je vnímá více, někdo méně, nebo vůbec, Vaše srdce tedy nijak nepoškozují. Pokud Vás jejich projev takto obtěžuje a podotýkám jsou to tzv. benigní supraventrikulární extrasystoly, s vyloučeným možným onemocněním, které by je způsobilo, zkuste konzultovat problém s Vašim praktikem, mohl by Vám předepsat drobný prášek na uklidnění, který byste mohl užívat budto pravidelně, nebo jen při pocitování těchto extrasystol. S pozdravem a přáním pěkného dne, K. Jiříčková

MUDr. Kristýna Jiříčková
MUDr. Kristýna Jiříčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Monse spol, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x