| Nápověda

Natažené vazy v kotníku

  • Dotaz od: Jana
  • Publikováno: 24.1.2012

Dobrý den před 8 dny jsem upadla na náledí a při pádu se ozvalo křupnutí, tak jsem vyrazila na pohotovost, kde mi lékař diagnostikoval natažené vazy s instrukcemi, že mám nechat nohu 3dny v klidu ve zvýšené poloze bandážovat, ledovat a používat berle a potom začít nohu zatěžovat co to dá, předpokládala jsem, že je to proto aby se vazy nezkrátily, ale dnes mi na kontrole bylo řečeno, že mám používat berle a nohu mít ve zvýšené poloze a ledovat až do 7.2 a v žádném případě na nohu nešlapat. Zajímá mě jestli jsem si mohla tou zátěží uškodit, kotník mě už skoro nebolel, jen otok nezmizel zjm. na vnějším kotníku a jak dlouho budu odkázána na berle, alespoň orientačně a jaký je další průběh léčby? Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Jedná se o hlezno, na rtg byl patrně negat. nález, takže se jedná o podvrtnutí. Modernější přístup je akční s brzkým zatížením a jen obklady a okamžitým cvičením. Běžněji se opravdu dává znehybnění až na 6 týdnů při nálezu na hlezně, polohování končtiny, ale postupné zatěžování končetiny a poté rozvičení na rehabilitaci. Nejlépe se domlouvit s lékařem, který prováděl poslední kontrolu. Jinak postup jak popisujete je bezpochyby v pořádku.

MUDr. Milan Navrátil
MUDr. Milan Navrátil

Specializace: Chirurgie a traumatologie
Pracoviště: Úrazová nemocnice v Brně

 
Sleva na léky:
Jako uživatel uLékaře.cz získáváte slevu. Slevový kupón zde.
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Částečné přetržení vazů | Od: Roman | 6.3.2014 01:38


Dobrý den,
předdevčírem jsem si částečně přetrhal vazy na kotníku. Nemocnici už mám za sebou. Dostal jsem injekce na ředění krve(Fraxiparine), podle doktorky, aby se mi k tomu nepřidala Embolie. Odlehčenou sádru jsem dostal ještě ten den, co jsem byl v nemocnici. Francouzské hole samozřejmostí. Jenomže jsem k tomu nedostal žádné léky proti bolesti. Takže jsem bral 1 tabletku Ataralginu a 1 tabletku Brufenu 400. Brufen mi došel, takže jsem zvýšil dávku Ataralginu na 2 tabletky (1. i 2. kombinaci léků jsem bral po přibližně každých 6-10 hod.). Bolest byla veliká a Ataralgin se nijak neprojevil a tak mi můj obvoďák po naší telefonní konzultaci předepsal Algifen, který mám brát 2x denně. K Algifenu beru i Ataralgin, protože bolesti jsou velmi zřetelné.

Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte zkušenosti s mícháním tlumících léků s injekcemi na ředění krve. V nemocnici moc sdílní nebyli.

Provozuji náročnější sport, kde chodím se zátěží přes 10 kg několikakilometrové vzdálenosti. Může mě toto zranění po jeho vyléčení nějak omezovat?

Děkuji.

reagovat
re:Částečné přetržení vazů | Od: Poradna uLékaře.cz | 6.3.2014 12:39
Dobrý den, děkujeme za dotaz. Avšak aby Vám lékař
mohl odpovědět, poprosím Vás, abyste dotaz
zkopíroval a vložil jej přímo do poradny na těchto
stránkách: http://www.ulekare.cz/poradna-
rozcestnik.

V poradně se Vám bude lékař věnovat. Děkujeme
reagovat
 
 
 
 
Nejčtenější dotazy
Nejnověji hodnocení lékaři
 
Naposledy čtené:
Medicínská poradna uLékaře.cz<br />Položte dotaz přímo z mobilu HLASUJTE PRO
APLIKACI

kategorie
Pro lepší svět