Podváha

Je mi skoro 15 let měřím 171 cm a vážím 48 kg. Problémem je, že to prostě už nevypadá pěkně a sama se necítím dobře. Jsem příliš hubená. Na vyšetření štítné žlázy jsem byla a tu mám v pořádku. Nejím sice pravidelně, ale myslím, že dostatečně. Když se svojí váhu snažím zvýšit doslova přežíráním a když to vydržím delší dobu, tak to funguje, ale jakmile 'se přestanu hlídat' a a začnu zase jíst podle chuti, okamžitě zase spadnu ta váhu jako předtím. Sportuji, ale ale bojím se sportovat více, abych nezhubla. Nejméně, co jsem při své výšce vážila bylo 45 kg - a to bylo v létě, když jsem více sportovala a méně jedla (myslím, že jsem se v létě více stravolala lehkými jídly - ovoce, saláty..). Jinak jím skoro všechno jediné, co nemám moc ráda luštěniny a ryby. Už jsme zoufalá. Co by mi pomohlo?, slyšela jsem o různých nutridrincích, ale taky to, že jak je přestanete pít, tak zase zhubnete. I že se tloustne po antikoncepci .. ale když ji vysadíte, tak taky zpátky zhubnete. Nebo vitamín B12, ale nevím, jak bych ho sehnala. Jak mám trvale přibrat? (takové to, že přiberu věkem, - podle BMI jsem na tom stejně jako v loni, mám jen o tolik víc, co jsem si 'vynutila' sladkými jídly, abych ztloustla). Na internetu je plno rad jak zhubnout, ale o tom jak ztloustnout toho moc není, proto píši sem. Předem díky za odpověď.

Odpověď odborníka:

Pro přibírání je důležité mít pozitivní energetickou bilanci. Přijem energie by tedy měl být vyšší než její výdej. Můžete si zkusit propocítat váš jídelníček a zjistit zda je Váš energetický příjem dostatečný. Strava by měla vycházet ze zásad zdravého životního stylu a měla by obsahovat dostatek všech živin, proto je dobré zaměřit se na kvalitu stravy, hlavně na přísun kvalitních bílkovin. Se sestavením vyváženého jídelníčku vám může pomoci potravinová pyramida.http://www.ulekare.cz/clanek/sestavte-si-spravny-jidelnicek-napovi-vam-potravinova-pyramida-17084. Jídelníček by měl být pestrý a režim stravování pravidelný. Důležitý je i dostatečný pitný režim. Pro nabrání svalové hmoty je důležitá pohybová aktivita, která by měla být hlavně posilovací, např. cvičení na míči, cvičení s činkami, atd. Tím, že budete zatěžovat svaly, budou svaly nabývat. K tomu je také důležité, aby po pohybové aktivitě byly doplněny energetické zásoby, např. syrovátkovým nápojem. Nutridrinky jsou vhodnou alternativou jak zvýšit příjem kvalitních bílkovin, ale začala bych je užívat až pokud nebude fungovat změna skladby stravy. Pokud se Vám nepodaří nabrat, doporučila bych Vám navštívit nutričního terapeuta, který by zhodnotil váš jídelníček a navrhl konkrétní doporučení.

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Syfilis
Články: Syfilis
Syfilis, lues, příjice...
Opravdu víte, kolik platíte za svoji závislost?
Články: Opravdu víte, kolik platíte za svoji závislost?
Zdraví není to jediné, co...
Kdy a jak snižovat teplotu
Články: Kdy a jak snižovat teplotu
Vzestup teploty je projevem...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Naposledy čtené: