Problémy se spánkem

Dobry den,mám neustálé problémy se spánkem. Neusnu dřív než ve 1-2 hodiny,během noci jsem 4-5 stejně stále vzhůru. Bral jsem léky tipu SSRI na panickou poruchu,které jsem ted vysadil,bez konzultace s lékařem,protože moje stavy jsou nehledě na léky porad podobné. KdYz si pred spaním vezmu treba 1/2 neurolu 0,25,tak se většinou vyspím velmi dobre. Jenze nechci tyto léky užívat pravidelně. Uz nevim co s tím. Dekuju za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den Vladimíre. Spánek má velmi křehké regulace. Závisí opravdu těsně i na psychických vlivech. Buzení a přerušování spánku k ránu často svědčí o i zasunuté depresi. Vzniký i přechodný problém s usínáním se fixuje následující obavou z opakování neusnutí a z toho plynuoucích potíží v dalším dni. Váš problém bude nejspíše i kombinací obou problémů. Doporučuji zkusit hl večer a před usnutím navodit relaxaci. Existují speciální techniky, např Schultzův autogenní tréning, alespoň jeho základní stupeň. Existují návody a i psychologické poradny někdy nabízí nácvik. Pokud se stav nelepší, SSRI preparáty mohou pomoci nejen u panických atak, ale ty jsou provázeny ale kromě probuzení i dalšími potížemi- dušností, bušením srdce, strachem/. Ale je je nutné brát v dostatečné několikaměsíční kůře pravidelně. Jenorázově nemohou pomoci. Užívání klasických hypnotik typu zolpidem- Hypnogeny, Stilnoxy, ale i anxiolytikum alprazolam- tj- Neurol, bych radil nechat jako ojedinělou výpomoc na 1, ev 2 noci. Pravidelnější užívání rychle vede k dalšímu problému - závislosti. Po domluvě se svým lékařem bych radil na cca 2 měsíce opět v kůře malou dávku Mirtazapinu ev Trittica na noc. zdravím dr. Šigut

prim. MUDr. Vladimír Šigut
prim. MUDr. Vladimír Šigut

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Neurologické odd a iktové centrum nemocnice Krnov,
Ambulance neurologie a myoskeletární medicíny Krnov

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: