Problémy se srdcem

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na váš názor. Už rok u mě přetrvávají problémy. Začalo to, když jsem v květnu minulého roku vypila na ráz 1,5l energy drinku.. Večer se mi udělalo špatně, bušení srdce, návaly atd.. Poté nic, v létě téhož roku mi párkrát rychleji bušelo srdce a až do zimy se to stupňovalo. byla jsem nejméně 3x na EKG. Doktor mi řekl, že bušení mám z rychlého prokrvení či co, že to má mnoho lidí a dá se s tím žít, ale radši mi dal na 3měsíce přístroj na 6 nahrávek, když mi bude rychle bušet srdce. Na přístroji nic nezjistili. Při angíně kterou jsem měla před měsícem mi bylo též hrozně a doprovázelo to nesnesitelné bušení(opravdu rychlé), tak jsem volala záchranku. Na EKG opět nic. Doktor mi řekl, že by bylo dobré objednat se ještě na jiná zátěžová vyšetření ohledně srdce.. Nyní (posledních 14 dní) zažívám pocit, nejčastěji kdy večer když si lehnu do postele na pravou stranu a cítím jakési přeskakování srdce, které cítím až v krku, ale hned jak si lehnu na záda či na pravý bok, tak to přejde. Chci se zeptat co si myslíte o vyšetření srdce, zda je to něco vážného a ráda bych slyšela Váš názor na to nemilé přeskakování. Mimochodem je mi 20let. Předem děkuji za Vaši odpověď!

Odpověď odborníka:

Dobrý den, myslím, že Váš lékař vyšetřil Vaše obtíže dosti důkladně, vč. možnosti objektivizovat záchvat bušení srdce (odborně se nazývá "palpitace") doma v momentě vzniku. Z dotazu není zcela jasné, zda jste v období domácí monitorace záchvat neměla nebo měla a na přístroji se nic neukázalo (resp. nic závažného nebylo), pak by byla závažná arytmie poměrně spolehlivě vyloučena. Pokud není bušení provázeno dalšími příznaky (dušnost, slabost, ztráta vědomí), nejde většinou o závažný stav. Také léčba pomocí změny polohy na lůžku je přiznivým znamením :-)). V každém případě bych doporučil doplnit echokardiografické vyšetření (pokud nebylo provedeno), naopak zátěžové vyšetření v případě, že obtíže jsou spíše v klidu a ne při námaze, nebude asi příliž přínosné. Součástí prevence je i vyloučit provokující faktory - vypít 1.5 l energy drinku asi nebylo rozumné, většina nápojů obsahuje kofein a při uvedené objemu mohlo jít o potenciálně toxickou dávku, které pak odpovídaly i Vaše obtíže - přesně takové jaké popisuje každá učebnice farmakologie. S pozdravem Michal Hudcovic

MUDr. Michal Hudcovic
MUDr. Michal Hudcovic

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Mestská Nemocnice Městec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x