Záchvaty - migrena?

Dobrý den, je mi 20 let. mívám 1-2x do půl roku takové záchvaty (nevím jak jinak to nazvat) . Začíná to bolesti hlavy, pak mi začnou běhat před očima mzitky, poté mi začne brnet levá ruka a jakoby znecitlivi a pak i levá tvář a jazyk... Po nějaké době to odezní a pak už jenom bolí hlava, ale to hodně. Chodila jsem k vyborne dětské neurolozce, ale bohužel úplně nevěla, co mi to vyvolává. Je to asi už 5 let, co jjsem byla na EEG a magnetické rezonanci, tam se nic neukázalo. Vše bylo v pořádku. Pořád si myslela, že je to antikoncepci. Mám nizkohormonalni YAZ. Ten mi po vsech strankach vyhovuje. Dostávala jsem různé prášky, ale popravdě jsem je moc nebrala, protože když jsem si přečetla na co jsou prášky určené a různé vedlejší účinky, dost mě to odradilo a bála jsem se je užívat. Nevíte, co by to mohlo byt? Doporučil byste mi něco ? Momentálně nechodím k žádnému neurologovi. Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Váš popis stavu odpovídá skutečně nejpravděpodobněji migréně (co Vám lékařka říkala o příčině potíží?), přičemž kombinovaná hormonální antikoncepce může hrát podstatnou roli (i nízkodávková). Na vhodném postupu (a nutnosti neurologického vyšetření) se domluvte s praktickým lékařem (pokud jsou nálezy z předchozích vyšetření k dispozici, vyplyne z nich, zde je opětovné přehodnocení stavu nutné nebo ne...). Vzhledem k tomu, že záchvaty máte málo často, bylo by dobře přece jen vyzkoušet některé léky cílené na migrénu (tzv. triptany) - na tom se rovněž domluvte se svým praktickým lékařem.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: