Zánět a vynechání antikoncepce

Dobrý den, již měsíc mě trápí gynekologické záněty, momentálně beru macmiror. Užívám antikoncepci Lamya a menstruaci nemívám, nejprve jsem špinila, ze stěrů se zjistilo že mám zánět způsobený nějakou bakterií, bohužel si název bakterie nepamatuji jediné co vím, je že nejspíš není sexuálně přenosná protože na dotaz zda je nutné léčit i partnera mi bylo sděleno, že ne, že je nepravděpodobné, že by jí měl. Po dvou baleních antibiotik se vše zdálo asi 3 dny v pořádku poté jsem jakoby dostala menstruaci, šla jsem tedy opět na stěry kdy tedy vyšel masivní zánět, doktorka mi řekla, že mám na 3 dny antikoncepci vysadit a nasadila macmiror, vše probíhalo v pořádku postupně se intenzita krvácení snižovala až k lehounkému špinění, včera večer jsem si podle doporučení doktorky vzala opět HA, ale dnes od rána se intezita špinění rapidně zesílila, není to tedy menstruace, ale oproti včerejšku je to o hodně silnější a dnes večer si beru poslední macmiror, může špinění být způsobeno vynecháním HA nebo se mám obávat, že zánět opět není vyléčen? Má ošetřující lékařka má dovolenou a na kontrolu jdu až příští týden, nevím zda mám tedy vyhledat jiného doktora nebo počkat na svou lékařku, bojím se aby se zánět nerozjel ještě ve větší míře. Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Milá Klárko, hormonální antikoncepce Lamya by se neměla přerušovat ani při špinění, ani při zánětu. Já nejsem zástancem používání antibiotik pouze při pozitivním stěru z pochvy. Často se tím problém ještě zhorší, protože se spolu s bakteriemi vyhubí i kvasinky, které napomáhají udržet poševní prostředí. Já bych volila csetu posílení přirozeného poševního prostředí a posílení imunity. Nepíšete, jaké jste měla prvotní obtíže, ale většina infekcí pochvy je způsobená kvasinkama a následně oslabenou sliznici mohou napadat i bakterie a jiné mikroorganismy. Větší náchylnost na poševní infekce způsobuje více faktorů - stres, užívání hormonální antikoncepce, období letních měsíců, nevhodná strava a spodní prádlo, nadměrná hygiena, obezita a sexuální partner. U mužů se kvasinkové infekce většinou nijak neprojevují, ale pokud se žena léčí, tak by se měl přeléčit i partner. Doporučila bych mu canesten krém mazat 2-3x denně po dobu 2-3 týdnů. U vás bych doporučila pití kontryhelového čaje, který napomáhá jednak při špinění, ale i při zánětech a jiných gynekologických obtížích. Také můžete na intimní partie a do pochvy aplikovat bílý jogurt a ten napomůže nastolit přiurozené kyselé prostředí. ve stravě doplňte probiotika (jugurty, nebo v tabletové formě), omezte hygienu na sprchování obden a používejte intimní mýdlo a prodyšné spodní prádlo. Vzhledem k tomu, že jste vynechala antikoncepci, tak nebudete chráněna před otěhotněním a pokud těhotná být nechcete, tak používejte doplňkovou formu antikoncepce (př. kondom

MUDr. Barbora Müller
MUDr. Barbora Müller

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Nemocnice Ostrov

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Candivac Dotaz pro gynekologa: Dobrý den, měla bych dotaz ohledně používání...
  • Silná menstruace Je mi 46 let.Vždycky jsem měla silnou menstruaci,ale poslední...
  • Zvýšená sedimentace Můj 4-letý syn má už 14 dní zvýšenou sedimentaci 80/120...
  • Parazité v břiše Mám tlak v oblasti jater a zdá se mi ,že se mi tam, i v...
  • Kyretáž Dne 4.3 jsem prodělala Kyretáž ,protoze jsem přes měsíc silne krvacela...
  • Vertigo Již rok a půl mě trápí závrať. Stojím a mám pocit, že se hýbu ze strany...
 
Naposledy čtené: