Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Nežádoucí účinek léku- hořkost v ústech

Léky Jiří 11.2.2018

Chtěl bych poprosit kohokoli o radu. Začátkem ledna si moje maminka v 89 letech zlomila stehenní kost. Po úspěšné operaci doktoři nasadili léky a injekce. Všechno jídlo a pití ji po podávání léků hned zhořklo a neměla na žádné jídlo ani pomyšlení. Byla ji podávána umělá výživa. Následně týden po operaci dostala postupně maminka zápal plic, pneumonii a krvácení do žaludku, problémy s dýcháním. Podařilo se jí zachránit, ale do dnešního dne při téměř stále stejném počtu prášků a injekcí do břicha skoro nejí a nyní po měsíci 5.2.2018 když ji propustili do domácího ošetřování přestala ve středu a ve čtvrtek zase pít a jíst. Příjmy potravy jsou minimální a zatím jenom výživa.
V pátek 9.2. 2018 jsme ji proto odvezli znovu do nemocnice. Měla dle obvodního lékaře po odběru krve CRP vysoké 80 a málo draslíku. Stále i dnes po opětovné hospitalizaci bere vysoké množství prášků do poměrně prázdného žaludku:
STADAMET 500 tablety jednu tabletu ráno a jednu večer
SIOFOR 500 opět jednu tabletu ráno a večer
CONTROLOC (náhrada za PANTOPRAZOLE) 1 x ráno a 1 x večer
FURON 1x ráno
CODEIN na noc
KALNORMIN 1x poledne
Clexane – injekční roztok aplikovaný 2x denně
Prosím o radu co může způsobovat HOŘKOST NÁPOJŮ A JÍDLA včetně velkého NECHUTENSTVÍ.

1. Třeba je to způsobena nějakým z uvedených léků!!! Nebo kombinací!!! Co nahradit ho jiným?
2. Znáte třeba nějakého opravdu dobrého lékaře-specialistu, který by pomohl?
3. Máte podobnou zkušenost a něco pomohlo k uzdravení vašeho příbuzného?
4. Může být chyba ve zdrátované stehenní kosti? Materiál?

Hledám pomoc a nemám žádné invektivy vůči komukoli a vůbec ne proto českému zdravotnictví.
Předem děkuji.

Odpovídá lékař:

MUDr. Kateřina Kovaříková

Specializace: Praktické lékařství Pracoviště: Vamed-Mediterra

Dobrý den,
hořká pachuť je určitě velmi nepříjemný problém. Je velmi pravděpodobné, že maminka dostala po operaci antibiotika. Ta způsobují porušení nejen střevní mikroflóry, ale i v dutině ústní a může potom při zánětu dojít ke změně vnímání chutí. Proto se doporučuje současně s antibiotiky podávat i probiotika.
Dalšími léky, které způsobují zažívací obtíže jsou Stadamet a Siofor. Pokud maminka užívá oba dva zároveň ráno i večer, tak se bude jednat o duplicitní medikaci. Léky mají stejnou účinnou látku a podává se jeden nebo druhý. Méně nežádoucích účinků by měl mít Siofor. Ale hlavně- těmito léky se léčí cukrovka a pokud maminka málo jí, mělo by se dávkování upravit podle hladiny krevního cukru. V případě hladovění se tyto léky vysazují .
Je otázka z jakého důvodu má Controloc a opět, proč ráno i večer....
Stejně tak medikace Codeinem - je otázka proč a na kolik je nutná dále.
Co se týká materiálu na osteosyntézu, ten by vliv mít neměl.
Zkuste probrat otázku léků s ošetřujícím lékařem a dále se zeptat na nutričního specialistu- většinou lékař internista. Poradil by v otázkách správné výživy v tomto stavu.
Snad rada pomůže, s pozdravem

Související dotazy

Hořkost v ústech
Již třetí den já i má příbuzná při polykání cítíme...
Nežádoucí účinek antibiotik
Dobry den Moje lekarka mi zmenila atb z Penbene na...
Hořkost v ústech
Dobrý den paní dokorko, chtěla bych se zeptat na můj...
Hořkost v ústech
Dobrý den již několikátý den mě trápí hořkost v ústech,může...
Hořkost v ústech
Dobrý den, už druhý den mne trápí hořkost v ústech....
Hořkost v ústech
Dobrý den, poslední dva dny pociťuji hořkost v ústech...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Nežádoucí účinek antikoncepce

Dobrý den, cca před rokem jsem začala užívat antikoncepci(Minervu) a po 2 měsících...

Nežádoucí účinek Ataraxu

Dobry den chtel bych se zeptat uzivam atarax kdyz ho ho vysadim jestly budu...

Nežádoucí účinek Concoru

Dobry den. Dnes mi byl Betaloc SR200 nahrazen Concorem 5, ale hned po prvni...

Nežádoucí účinek Doxyhexalu

Dobry den začali jsme s přitelkyni brat antibiotika doxyhexal a přitelkyni...

Nežádoucí účinek Gentiánové violeti

Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat před třema tydnama jsem si dala Gencianovy...

Nežádoucí účinek hormonální antikoncepce?

Dobrý den, mám problém. Když mě partner dráždí prsty v pochvě tak mě to pálí....

Nežádoucí účinek léku

Dobrý den,od r.2013 jsem začal z důvodu implantace stentu brát Anopyrin na ředění...

Nežádoucí účinek léku

Jsem tři měsíce po operaci štítné žlázy,po operaci nedostatek vápníku ,brnění,nasazena...

Nežádoucí účinek léku Elicea

Dobry den, bola mi potvrdenna neurogenna tetania, neurologicka mi predpisala...

Nežádoucí účinek léku Nebilet

Dobrý deň Chcel by som sa informovať či môže spôsobovať liek nebilet 5 mg beriem...

Nežádoucí účinek Omeprazolu

Léta se léčím s refluxu žaludku, užívám omeprazol jednu tabletu ráno. Teď mám...

Nežádoucí účinek po aplikaci Prevenaru

Dobrý den, mému tříměsíčnímu synovi byl aplikován Prevenar. Za dva dny po aplikaci...

Nežádoucí účinek Postinoru

Po postinoru me již tři dny jemně pobolívá levý vaječník a tvrdší podbřišek....

Nežádoucí účinek u léku Perindopril

Dobrý večer, obv. lékař předepsal maminka 84let cca před 3 měsíci léky na...

Nežadoucí učinky

Dobrý den,prosím o odpověď na můj problem ohledně antikoncepce.Užívala jsem...

Nežádoucí účinky

Dobrý den,mám vysoký cholesterol, nyní užívám tulip, předtím rosumop, u obou...

Nežádoucí účinky - Estan

Dobrý den Před 3 tydny jsem po dohodě s doktorkou postupně vysadila Estan. Od...

Nežádoucí účinky ??

Dobrý den, manžel užívá na bolesti ramenních kloubů po úrazu medracet (1x ráno,...

Nežádoucí účinky antiastmatik

Dobrý den, jsem alergik i astmatik, na konci dubna jsem onemocněla a byla jsem...

Nežádoucí účinky antibiotik

dobrý den, od listopadu užívám 1/2 tbl Citalecu denne, na magnet.resonanci mi...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Zarudlé tváře

Mým problémem jsou zarudlé tváře. Jsou to takové klasické červené skvrny na...

Můj penis je oproti vrstevníkům malý

Dobrý den, můžu se zeptat? Je mi 15, tedy za 2 měsíce 16 a můj penis je oproti...

Stav po apendektomii

Dobry den jsem po operaci slepeho streva. Appendix prasknul takze to byla velka...

Píchání na hrudi při nádechu

Dobrý den je mi 14 a dnes večer jsem ležel na posteli na břiše asi půl hodiny,...

Bolest bříška po Vigantolu

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, mám měsíční holčičku paní doktorka nám předepsala...

Pokožka hlavy

Dobry den , prosim vas mam problem uz asi rok, zapacha mi pokožka hlavy nekedy...

Hlieny a zaľahnuté ucho

Dobrý deň, môj problém začal pred rokom, kedy som ochorela. Veľká bolesť hrdla,...

Opožděná menstruace

Dobry den, minuly mesic se mi menstruace opozdila o cca 5 dni a pak kdyz prisla,tak...

Zimnice

Dobrý den, Již několik let trpím na noční zimnice kdy mi je zima tak že drkotám...

Pálení,svědění vagíny a nepříjemný zápach

Dobrý den, nejsem čuně,ale poslední asi 3 dny mě strašně pálí a bolí tam dole....

Sádrová fixace

Dobry den asi pred 8 dny sem si zlomil prst na prave ruce.Mel sem prsty zafixovane...

Srdeční arytmie, stav po katetrizační ablaci

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat, v květnu jsem byla na katetrizační ablaci stěn,...

Pálení a pocit tepla v hlavě

Dobrý den,je mi 32let a donedávna jsem byla celkem zdravá.Začátkem ledne,se...

Pornografie ve vztahu

Dobrý den, jsme s přítelem spolu 4 roky. První 2 roky našeho vztahu byl sex...

Uralyt a vysoke ph moči

Dobrý den mám takový problém uzivam uralit na urátový kámen a za 5.dni se mi...

Zánět předkožky

Zdravim,prosim o radu..mam uz 3 den oteklou predkozku .neboli nesvedi nepali...

Pokožka hlavy

je mi 21, mám atopický ekzém a trpím na řadu dalších všemožných kožních obtíží...

Ceny CT vyšetření pro samoplátce

Dobrý den, zajímalo by mě kolik stojí CT a magnetická rezonance kdybych si to...

Hnědá skvrna

Objevila se mi na penisu Hnědá skvrna Myslíte že je to kožní mykóza?? A jestli...

Cytologické stěry

Před 4 týdny jsem podstoupila pravidelnou gynekologickou prohlídky a z cytologických...

Reklama
Zavřít