Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Osteoporoza a RS

Vnitřní lékařství Lucie 11.1.2013

Dobrý den, je mi 28 let a trpím Rs. Byla mi zjištěna osteoporoza - výsledky denzitometrie: -2,9/-2,3 páteř, -2,1/-1,7 kyčle.
Stravu mám dobrou - každý den cca půl litru mléka, jogurty + pohyb mi rozhodně nikdy nechyběl. Je možné, aby na vznik osteoporozy měly tak významný vliv kortikoidy? Během 9 měsíců jsem dostala přibližně 15 g kortikoidů (denně mg Medrolu a infuzně SoluMedrol. Jak se osteoporoza léčí? Existují léky? (nemyslím vitaminy D + vapník). Děkuji

Odpovídá lékař:

MUDr. Jan Vachek

Specializace: Nefrologie, Vnitřní lékařství Pracoviště: Interní oddělení Klatovské nemocnice, a.s.

Kortikoidy jsou častou příčinou osteoporózy. K dispozici je široká paleta léků, nejčastěj...

Pro zobrazení odpovědi lékaře je nutné se přihlásit.
Přihlášení/registrace je zdarma a zabere průměrně 2 minuty.

Související dotazy

Osteoporóza
dobrý den, chtěla bych se zeptat na možnosti vyšetření...
Osteoporoza
Čtyři roky mi lékařka píchala do břicha injekce Prolio...Zapomněla...
Osteoporoza
dobry den zjistili mě měkknutí kostí za 2roky jsem...
Osteoporóza a lázně
Dobrý den pane doktore, již dlouhodobě se léčím s osteoporozou....
Osteoporoza
Dobrý den preji. Já bych jsem jse chtela zeptat jestli...
Osteoporóza?
přeju dobrý den. Nevím, jestli to může být osteoporóza,...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Osteoporoza

Mám křeče chodidel při užívání léku na osteoporozu Bonviva. Můj dotaz je: Mimo...

Osteoporoza

Dobrý den, je mi 55 let a v 50 jsem podstpoupila celkovou hysterektomii, užívala...

Osteoporóza - léčba Bonviva, Curaviscem a Milgammou

Mám gonartrotis 2.stupně,osteoporozu. Mohu současně mít injekce Curavisc,Milgamma...

Osteoporóza - páteř

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může i praktický lékař nechat laboratoří...

Osteoporóza - vysvětlení nálezu

Prosím o vysvětlení nálezu : Léčím se na osteoporózu. Prosím o vysvětlení tohoto...

Osteoporoza a alcasta

Dobry den, mam 50 rokov a osteoporozu.pred mesiacom mi bola formou infuzie...

Osteoporoza a její léčba

Dobrý den, užívám lék Alozex (léčba karcinomu prsu - mám brát ještě 1 rok)...

Osteoporoza a joga

Dobry den, je mi 32 let a jiz cca 5 let mam osteopenii, po porodu a kojeni...

Osteoporóza a lázně

Dobrý den pane doktore, již dlouhodobě se léčím s osteoporozou. V posledních...

Osteoporóza a Prolia

Dobrý den,chci se zeptat.Je mi 64 let.Mám osteoporozu.Brala jsem Bonvivu.Poslední...

Osteoporóza a Warfarin

Mám předepsán lék Protelos 2, prodělala jsem před 8 měsícci plicní embolii po...

Osteoporoza druheho stupne

Dobry den.Chtěla by jsem se zeptat.Otec ma nyni 57 let.Už před par lety dostal...

Osteoporóza kotníku

Dobrý den . Dnes po 9 týdnech těžké distorzi kotniku a rtg mi byla doporučena...

Osteoporóza obratlových těl s kompresí

Dobrý den, moje maminka 62 let, nyní půl roku po alkohol léčebně, poté...

Osteoporoza páteře

Hezký den, mám na Vás dotaz ohledně maminky, která je po operaci štítné žlázy,...

Osteoporóza, chlapec, 13 let

Dobrý den. Mám 13letého syna, kterému na denzitometrii zjistili tyto výsledky:...

Osteoporoza, osteopenie-invalidní důchod

Dobrý den,můj manžel 45let trpí osteoporozou krčku T-score -1.7 a osteopenií...

Osteoporoza, žena 63 let

Je mi 63 let, mam osteoporozu - páteř 4,5, kýčle,nohy 1,5. Dá se stav zlepšit...

Osteoporóza,artritida, ztuhlost páteře, žádost o invalidní důchod

Dobrý den. Mám dotaz, zda mohu žádat o invalidní důchod při nemoci pokročilé...

Osteoporóza?

přeju dobrý den. Nevím, jestli to může být osteoporóza, ale zdá se mi divna...