Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Příznaky předávkování léky

Psychiatrie Jana 13.4.2019

Dobrý den. Beru Zoloft 50 mg ráno již 3 roky. Asi před třemi měsíci jsem začala mít mírný vnitřní třes, lékařka zvedla Zoloft na 100 mg. Bylo mi hůř. Lékařka mi napsala Cipralex kapky a měla jsem brát k Zoloftu čtyři dny dvě kapky, čtyři dny čtyři kapky... až na osm kapek a pak Zoloft vysadit. Asi po deseti dnech mi začal mírně otékat jazyk, pokašlávala jsem, svědilo mě ve vlasech. Dále jsem měla horko a červeň ve tváři, ne jako nával, ale celý den. Bylo mi řečeno, že je to reakce na sertralin. Cipralex jsem vysadila úplně, Zoloft nechala 50 mg. Jenže mě to svědění a zduření jazyka nechce pustit. Teď jsem vysadila vše, Již tři dny neberu nic, a potíže neustávají kromě té červeně a horkosti ve tvářích, ta zmizela. Dnes jsem si dala ráno kávu, a problém s jazykem a pokašláváním se dostavil asi po dvou hodinách. Je mi 60 let, celý život piju kávu, tak dva šálky denně. Je možné, že s léky je to v pořádku, a mám alergii na kofein? Najednou po tolika letech? A nebo v těle ještě zůstávají "zbytky" antidepresiv a bude trvat nějaký čas, než se to zklidní? Děkuji za odpověď.


Děkuji... jen chci dodat, že ve dnech kdy jsem brala Cipralex i Zoloft jsem dostala i Telmisartan na tlak. Brala jsem ráno 40 mg. Ten jsem vysadila také, takže na úzkost beru jen Lyricu 75 mg na noc a na tlak nic, bojím se reakcí. Prosím, můžete mi poradit, jak mám najet na svou původní léčbu? Brát Zoloft nebo Cipralex? A odkdy? Nechat nějakou chvíli aby z těla odešly všechny složky které si spolu nesedly? A Telmisartan brát? Moc se omlouvám že vás takto vytěžuji, ale začala jsem se po těch reakcích moc pozorovat, což je na úzkosti špatné.

MUDr. Tomáš Musil
Odpovídá lékař:

MUDr. Tomáš Musil

Specializace: Akupunktura, Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: MediClinic Pelhřimov

Dobrý den, Jano, Vaše potíže souvisí s užíváním dvou léků s podobným účinkem současně. Je naprosto nevhodné kombinovat tyto dva léky a měnit medikaci tak, jak se stalo. V podstatě došlo k příznakům předávkování a vzniku tzv. serotoninového syndromu (viz google.com). Obecně při změně těchto léčiv je vhodná týdenní nebo raději čtrnáctidenní pauza. Takže Vaše potíže by měly ustoupit, ale může to trvat déle, než tři dny. Káva může situaci zhoršovat a některé potraviny také. Buďte tedy prosím v těchto dnech opatrná a vnímavá k tomu, co Vám situaci zhoršuje. Svědění lze zmírnit např. tabletou Levocetirizinu. Na mírný vnitřní třes je lepší navštívit odborníka tradiční čínské medicíny, medicíny, která umí řešit skutečné příčiny těchto onemocnění způsobených vnitřním větrem z nedostatku či můžete navštívit neurologa. Pěkný den přeje Dr. Musil

MUDr. Luboš Janů Ph.D.
Odpovídá lékař:

MUDr. Luboš Janů Ph.D.

Specializace: Adiktologie, Dětská a dorostová psychiatrie, Gerontopsychiatrie, Psychiatrie, Psychoterapie Pracoviště: Ambulance Smrková ulice, Plzeň

Dobrý den, na rozdíl od kolegy bych rozhodně nedoporučoval tradiční čínskou medicínu. Obecně (alergická) reakce na léky je možná, ale častá (zvláště u kapek) je do cca 3 dní od zahájení. Je pravda, že kombinace dvou léků se synergickým efektem není smysluplná. Není sice potřeba dávat 2 týdny pauzu (to by s nástupem efektu další 3-4 týdny bylo týrání), ale kombinace je zbytečná. Očekávám spíše alergickou noxu ve vašem běžném prostředí (ne kofein, spíše některé ovoce typu jahody), nebo běžnou infekci. Oboje by mělo bez další léčby samo zmizet. Do budoucna střední základní dávka je 100mg sertralinu (Zoloft) a 10mg escitalopramu (Cipralex) denně. Brzkou úlevu přeje Luboš Janů

Odpovídá lékař:

MUDr. Jan Vachek

Specializace: Dětská nefrologie, Farmakologie‎, Nefrologie, Vnitřní lékařství Pracoviště: Klinika nefrologie, Všeobecná Fakultní Nemocnice v Praze

Souhlasím s kolegy v tom smyslu, že obtíže nejspíše vymizí samy. Do budoucna určitě není vhodné oba léky kombinovat, pokud Vám vyhovoval Zoloft, bude asi nejlepší vrátit se k němu. Obvyklá dávka je 100 mg/d, podle potřeby i více nebo jen 50 mg. Alergii na kávu nepředpokládám, stav se mohl zhoršit i souběžným účinkem vlivů, které již nemusí být zjistitelné (stres, alergie, potravinová intolerance, infekce …).

Související dotazy

Předávkování léky Lyrica nebo Rivotril
Dobrý den beru už nějakou dobu léky Rivotril a Lyrica...
Předávkování léky
Dobry den Trpim depresemi,úzkosti,panickou poruchu,špatné...
Předávkování léky
Kamarádka brečela a potom se naládovala něčím na hlavu...
Zinnat předávkování
Dobrý den, omylem jsem si vzal 2 tablety Zinnat 500...
Předávkování antidepresivy ??
Dobrý den, moje maminka omylem cca 2 měsíce užívala...
Předávkování léky
Můj dotaz je jestli existuje lék na předávkování lékem...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobry den, nejsem si vědom že bych přišel s někým nakaženým do kontaktu, ale...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobrý den, možná jsem jen hypochondr, ale posledních zhruba pět dní na sobě...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobry den, chtela bych se informovat. Uz nekolik dni trpim bolesti hlavy, kasel...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobrý den, už týden mě trápí řezavá bolest na průduškách, kašel suchý, ale dá...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobrý den. Už asi tři dny mám od cca 16:30 zvýšenou teplotu (37-37,8). Ráno...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Dobrý den, Rád bych se tímto jen optal co dělat v případě že já nebo má přítelkyně...

Příznaky podobné koronavirové infekci

Zdravím, moje maminka, rocnik 1947, trpící imunodeficitem ( leci se na imunologii...

Příznaky pohlavně přenosné nemoci

Dobrý den, dnes je to zhruba 6 týdnů po nechráněném sexu s neznámou dívkou a...

Příznaky pohlavní choroby

Dobrý den, na internetu jsem se docetla, ze jedním z příznaků AIDS je zvětšení...

Příznaky poruchy funkce štítné žlázy?

Dobrý den, přečetla jsem si příčiny poruchy štítné žlázy. Zpozorovala jsem jich...

Příznaky při nachlazení

Dobrý den, na začátku týdne jsem byla nachlazená rýma atd. po dvou dnech to...

Příznaky při roztroušené skleroze

Dobrý den, měla bych několik dotazů - už delší dobu mě trápí několik věcí a...

Příznaky rakoviny jazyka

Dobrý den Mám strach , že mám příznaky rakoviny jazyka. Občas si dám cigaretu,...

Příznaky rakoviny plic

manželovi je 64 let. Od jara neustále pokašlává. Poslední dobou doslova chrchlá....

Příznaky roztroušené sklerózy

Dobrý den, trápí mě bolesti svalů a svalové záškuby. Léčím se s depresemi, beru...

Příznaky RS

dobrý den paní doktorko,jmenuji se jana a je mi 33 let.ráda bych se zeptala...

Příznaky salmoneozy

dobrý den, chtěla bych se prosim zeptat jaký jsou příznaky salmoneozy... boli...

Příznaky selhání HAK

Dobrý Den chtěla bych se zeptat jak se pozná těhotenství při užívání HAK.??...

Příznaky senné rýmy?

Dobrý den, trápí mně už týden ucpaný nos a často kýchám, až je to někdy nepříjemné...

Příznaky slepých píštělí

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké jsou příznaky píštělí při Crohnově chorobě,...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Zánět jazyka

Dobrý den pane doktore, už delší dobu, zhruba 2 měsíce, mě bolí pravá strana...

Točení hlavy vleže

Dobrý den, můj problém se týká točení hlavy. Problém trvá asi 10 dní, nejvíc...

Noční bolest nohou

Dobrý den,2 roky mě bolí nohy od třísel do stehna,bolest se postupně zvyšuje...

Penis

Dobrý den, můj přítel má na penise takové pupinky , vypadá to jako malé puchýřky....

Bolesti po orgasmu

Dobrý den, prosím Vás o radu, jestli tyto bolesti můžou značit nějaký problém...

Káva a EEG

Dobrý den chci se zeptat když půjdu na eeg vyšetření. Mohu si dát předtím 2...

Kožní vyrážka

Dobrý den cca před dvěma měsíci se mi udělali na obličeji malinké červené tečky...

Cukání, tepání v oblasti konečníku a varlat

Dobrý den, Již pár dní (měsíc) pociťuji cukání v oblasti konečníku a varlat....

Bolesti páteře, bolesti hrudníku

Před rokem jsem měla silnou blokaci páteře s následným propichováním do hrudníku...

Bolest zad (ledvin) po probuzení

Dobrý den,vždycky když se probudím,nebo dlouho ležím tak mě začnou bolet jako...

Syfilis a orální styk

Dobrý den, před měsícem a kousek jsem měla krátký orální styk (partner to dělal...

Zácpa,průjem....

Dobrý den,mám problém se stolicí. Mám v ní hlen a mapm tušení,že jsem tam zahlédla...

Pupínek na stydkém pysku

Dobrý den , chtěla jsem se zeptat na sydkem pysku se mi udělá taková jakoby...

Bílý povlak jazyka

Dobrý den, na jazyku mám bílý povlak a také malé červené tečky. Jazyk si čistím...

Velikost penisu, nemožnost početí

Je mi 39 a mám malý penis 14 cm podle mne je malý. Chci se zeptat : Když souložim...

Bolest levé nohy při sezení

Dobrý den, při delším sezení mě začne bolet levá noha. Bolest je nepřijemná....

Brnění 4 a 5 prstu a dlaně levé ruky y

Jíž 9 měsíců mám větší problémy s krční páteří ,častá blokace ,bolesti ramenou...

Aceton v dechu

Dobrý den, Pane Doktore cítím v dechu naftu nebo aceton či co. Sedím doma...

Viditelné bradavky před oblečení

Ahoj, nejen chladem, ale i například studijní nervozitou a strachem se mi topoří...

Krvácení mimo menstruační cyklus

Dobrý den pane doktore, chci se zeptat. Vcera v pet odpoledne jsem prosla gyn...

Reklama