Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Tiky, vysazování Tiapridalu

Psychiatrie Vojtěch 9.5.2018

Dobrý den.
Už asi 10 let užívám lék Tiapridal kvůli tikové poruše (1 - 0 - 1) Asi před čtyřmi lety se mi ale tiky i přes medikaci tímto lékem vrátili a proto jsem se rozhodnul Tiapridal vysadit. Podle doporučení psychiatra mám dávku snižovat co tři dny. Zdá se mi to ale příliš rychlé, proto dávku snižuji po týdnu. Již šest dnů beru 1 - 0 - 1/2 a objevily se mi panické ataky, třes, zhoršení tiků, nespavost, neopodstatněný strach a úzkosti spolu s nevolnostmi. Jedná se o běžný stav při vysazení Tiapridalu? Nemůže po vysazení přijít absťák? Děkuji za odpověď.

Odpovídá lékař:

MUDr. Barbora Suchecká

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Praktický lékař pro dospělé, Nemocnice Kadaň

Dobrý den, pokud vysazujete Tiapridal postupně a snížil jste dávku jen o 1/2 tablety, neměly by se vyskytovat uváděné příznaky. Snížení dávky Tiapridalu o půlku tablety by nemělo působit žádné potíže (protože stále užíváte jednu a půl tablety denně). Pokud se lék vysazuje postupně, pak by se "abstinenční příznaky" neměly vyskytovat. Nevím, jak to nesete psychicky, zda to pro Vás není stres, kdy stres by mohl uváděné příznaky působit a zhoršovat. Nicméně doporučuji toto konzultovat s vaším psychiatrem, aby se léčba případně upravila.
Váš dotaz předám také k posouzení specialistovi, aby se k problematice vyjádřil. Jeho odpověď očekávejte v nejbližším možném termínu. S pozdravem BB.

MUDr. Luboš Janů Ph.D.
Odpovídá lékař:

MUDr. Luboš Janů Ph.D.

Specializace: Adiktologie, Dětská a dorostová psychiatrie, Gerontopsychiatrie, Psychiatrie, Psychoterapie Pracoviště: Ambulance Smrková ulice, Plzeň

Dobrý den,
přidávám se k návrhu konzultovat s vaším psychiatrem situaci. Absťák bych nečekal, popis není typický .... spíše odpovídá běžícímu onemocnění "pod Tiapridalem", kde snížením dávky se váš stav zhoršuje. Asi jako když snížíte léky na tlak, stoupne vám tlak, snížíte "léky na cukrovku", stoupne vám hladina glykémie apod. Tedy bych zvážil, zda je vůbec smysluplné snižování nebo vysazování. Zdraví Luboš Janů

Související dotazy

Tiky
Dobrý den, trpím v současné době tiky v končetinách,...
Zvukové tiky
Dobrý den, je mi 18 let a mam zvukové tiky takové hrkáni...
Tiky
dobrý den, chtěla bych poprosit o radu a váš názor....
Tik pod okem a mravenčení nohou
Dobrý den, mám asi týden nepřetržitý tik pod okem....
Tik u oka
Dobry den, chtela jsem se zeptat jak se zbavit tiku...
Tiky u dítěte
Dobrý den mám dotaz který se týká mého 8,letého syna...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Tiky v rukou ve spánku

Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, zda je normální, že má dcera - 2 roky...

Tiky ve svalech

Dobrý den, paní doktorko. Trpím panickou paruchou a nyní, v těhotenství, se...

Tiky ve svalech

Mám problém s tiky ve svalech ( takové poškubávání), není bolestivé, ale značně...

Tiky ve svalech a strach z ALS

Dobrý den, chci se vás zeptat nevím zda mi na to budete moci odpovědět takhle...

Tiky vo svaloch

Pocitujem to už pár rokov, ale až teraz mi napadlo, či by to nemohlo byť niečo...

Tiky-léčba botulotoxinem

Dobrý není pozdě na léčbu dlouhodobych tiku v obličeji např botulotoxin jestli...

Tiky, bolest hlavy, tetanie, obava z otravy cigaretovým kouřem

Dobrý den, můj dotaz bude mířit především neurologovi. Dotaz bude znít možná...

Tiky, otoky ruky

Dobrý den, již 14 dní mám tiky v pravé ruce i viditelné, k večeru mi ruka natéká....

Tiky, porucha pozornosti

Dobrý den, chtěli bychom vás požádat o pomoc, o doporučení, o kontakt na...

Tiky, svalové záškuby a poruchy řeči

Dobrý den, nyní mám dvouměsíční dítě(plně kojené). Porod proběhl akutně 37+3tt...

Timoptol 0.5

DOBRÝ DEN.RÁD BYCH SE ZEPTAL-KAPU TIMOPTOL 0.5 CCA 9 L.NYNÍ MI ZJISTILI ASI...

Tina

Dobry den, Pred mesiacom sa mi vytvorila medzi polkami akoby zaparenina....

Tina stehen a

Dobrý den přeji. Mám problém s jasně červenou vyrážkou na tříslech na levé straně...

Tinea

Dobrý den, už delší dobu se mi objevuje mezi třísly a stehnem tato vyrážka,...

Tinea

Dobrý den, můžete mi prosím poradit, co je toto v trislech za vyrazku ? Velice...

Tinea

Dobrý den, jelikož bydlím v UK a tady doktoři mají na všechno čas raději...

Tinea

Dobrý den, na vnitřní straně stehna se mi dělají červené fleky, buď jsou zarudle,...

Tinea capitis

Dobrý den, Asi před měsícem až dvěmi se mi oběvila červená skvrna ve vlasech....

Tinea corporis

Dobrý den chtěl bych se zeptat již delší dobou se mi na těle zejména na zádech,krku,hrudi...

Tinea corporis

Začaly se mi dělat červené skvrny před pár týdny a sou trochu vystouplé a takové...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Mám problem s palenim chodidel

Dobry den,mam problem s palenim chodidel vždycky mě začnou palet večer pomaha...

Sex po operaci dělohy a vaječníků

Vážený pane doktore je mi 46 let a jsem rok po operaci dělohy a vaječníků....

Miniinterupce, sterilizace

Dobrý den,jaké vyšetření musím podstoupit před miniinterupci a můžou mi u toho...

Bouličky na stydkém pysku

Dobrý den. Na stydkém pysku se mi udělaly bouličky. Na dotek nebolí. Když "dozrají"...

THC

Dobrý den, 7.5 jsme s kamarádkama měli dvě brka..byli docela slabý .., a strašně...

Bolest kolene, otok lýtka

Dobry den pane doktore poslechl jsem vás a zašel na ortopedii pan doktor se...

Svědění v oblasti stydkých pysků

Moje kamarádka má svědění stydkých pysků hlavně v noci, moc ji to svědí, doktorka...

Zvýšený bilirubin

Dobrý den, Můj obvodní lékař mě poslal na odběry a zjistilo se že mám zvýšený...

Partnerka se mě vůbec nechce dotknout na přirození.

Dobrý den, chtěl bych se Vás prosím zeptat na následující problém v našem vztahu:...

PRESTARIUM NEO a erektilní dysfunkce

Dobrý den. Je mi 39 let a mám od doktora předepsány léky PRESTARIUM NEO na vysoký...

Bolest v oblasti spánku

Dobrý den, mám takový problém a to, že mě bolí výhradně na pravé straně v oblasti...

Nevolnost při sexu

Dobrý den.Mám jeden dotaz Už se mi 2x stalo,že mi po sexu začalo být špatně...

Borelioza a CRP

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat pokud by člověk měl podezření na boreliozu...

Páteř a psychosomatika

Dobrý den, mám dotaz - je mi 23 let, pracuji jako sestřička v dětské ordinaci...

Noční bolesti kloubů a svalů

Dobrý den. Mam dotaz a je mi hrozne ouzko kdyz mam moje bolesti popsat......

Oteklý poševní vchod

Dobrý den, chtěla bych se ujistit, jestli se svým problémem nemám pro jistotu...

Atarax

dobry den chtel bych se zeptat beru atarax jen na spani zajimalo by me kdyz...

Obavy z ALS

Dobrý den, velmi děkuji za všechny odpovědi ještě bych rád doplnil následující...

Operace očí

Dobrý den, můj muž p. Jiří Žemlička roč. 48, pojišťovna 211, má již poněkolikáté...

Zvýšeny bilirubin

Dobrý den, mám již několik měsíců zažloutlé bělmo (někdy více a jindy zase...

Reklama